Bab 6

342 16 0
                                    

"Kau dah tak kenal aku ke?"soalnya. "Tak."singkat saja jawapan yang ku beri. Perlahan-lahan jejaka itu mula mengangguk faham. Setelah itu dia terus lesap dari pandanganku.

Aku dan Sofia langsung melanjutkan perjalanan kami di mall itu.

...

Sampai saja aku di restoran itu aku terus melabuhkan punggung di kerusi yang di sediakan. Fikiran ku mula memikirkan pasal Aldrich lelaki tak guna itu. Kenapa aku boleh terserempak dengan jantan itu lagi!

"Wey kau okey tak? Kenapa kau diam je dari tadi ni?"soal Sofia dengan nada suara yang risau. Aku tersenyum nipis. "Takde lah aku okey je."tipu ku. "Mesti kau terfikir lagi pasal jantan tak guna tu kan?"soal Sofia.

Dia tahu aku benci nampak lelaki itu. Aku hanya diam. Sofia berdecit perlahan. "Dah lah Ara, tak payah fikir pasal jantan tak guna tu. Sekarang ni hidup kau dah happy."Kata Sofia.

"Aku bukan fikir pasal mamat tu la. Aku fikir pasal benda lain."lagi sekali aku menipu Sofia. Perlahan-lahan aku memicit kepalaku sendiri. Tertekan aku. "Hmm ye lah. Aku pesan makanan dengan minuman dulu tau."beritahu Sofia.

Aku hanya sekarang mengangguk. Hilang saja Sofia dari pandangan ku aku langsung melepaskan keluhan ku. Aku mula menenang kan diri ku agar tidak terfikir pasal mamat tak guna itu.

Ting!

Terperanjat aku mendengar notifikasi telefon bimbitku. Lagi dan lagi lelaki misteri ini yang menghantar mesej dengan ku. Tangan ku lantas mencapai telefon yang berada di meja makan itu.

Usermisteri.
- Kau okey ke?

Anak mata ku automatik naik ke atas. Menyampah. Dengan malas aku menjawap mesej itu.

Not Ara
- Boleh tak jangan kacau saya. Saya tak suka stop la kacau saya, saya tak kenal pun awak siapa and kita tak pernah jumpa langsung.

Balas ku dengan perasaan yang marah.

Usermisteri.
- Hmm.. Are you sure kita dua tak pernah jumpa? Kalau kau tahu siapa aku. Mesti kau benci aku.

Dahi ku langsung berkerut membaca mesej ini. Aku tahu ke dia siapa? Aku rasa aku tak kenal lelaki misteri ini.

Not Ara
- Suka hati awak lah. Dah jangan kacau saya. Saya tak suka saya dan awak tak pernah berkenal! And saya tak tahu pun siapa awak.

Aku langsung menutup skrin telefon ku aku hanya membiarkan beberapa mesej yang masuk ke dalam notfi telefon ku.

Usermisteri.
- Im sorry my love.

...

Habis saja aku pergi bersiar-siar dengan Sofia aku langsung balik ke rumah. Aku melihat ibu dan abang ku telah pun balik semula ke rumah. Aku mula melangkah masuk ke dalam rumah ku.

Anak mata ku terus melihat ke arah abang tiri ku yang duduk di sofa ruang tamu. Terbeliak mata ku melihat ruang tamu itu dipenuhi sampah, baru berapa jam aku meninggalkan rumah rumah ku kembali lagi kotor.

Geram aku dengan abang tiri ku ini. Sedap-sedap saja dia menghambur. "Kenapa awak kotorokan rumah! Tadi saya dah kemas rumah tau tapi kenapa awak kotorkan lagi?!"soal ku dengan nada marah.

Abang ku tersenyum sinis. Maggie cup itu langsung di campak. Kalau lah aku ada kebernian menampar wajah jantan tak guna ini dah lama aku penyet-penyetkan mukanya ini.

"Lah! Kau fikir aku kisah ke."balasnya ringkas. Amarah ku semakin memuncak. Bantal yang berada si sofa ku capai dan akj membaling sofa itu kepadanya. "Dasar jantan tak guna."gumam ku perlahan.

Aku melihat anak mata Arzhel menatap ku dari bawah sampai ke atas. Bulu roma ku langsung berdiri tegak. Dah kenapa mamat ni. Aku cepat-cepat pergi dari situ.

Makin seram sejuk aku melihat mamat tak guna itu.

Masuk saja aku di dalam bilik beg tangan ku aku campakkan saja di atas katil. Baru saja aku ingin berbaring di katil yang empuk itu, Arzhel langsung mengetuk pintu ku.

Aku berdecit perlahan. "Jantan ni nak apa pulak."gumam ku. "Buka pintu ni cepat."arah Arzhel. "Awak nak apa?"soal ku sebelum membuka pintu.

Aku risau jika jantan ini masuk kedalam bilik ku dan melakukan sesuatu kepadaku. "Buka sebelum aku pecah kan pintu bilik kau ni."arahnya lagi, kali ini suara jejaka itu berubah menjadi serius.

Aku hanya diam. Aku tidak ingin buka pintu itu tetapi aku takut jika Arzhel akan beritahu Datin Zara yang aku tidak mengikuti kata-katanya.

Perlahan-lahan aku menguak daun pintu bilik ku. Aku melihat Arzhel tersenyum lebar memandang ku. Matanya Arhzel bergerak melihat badan ku. Perasaan takut mula memghampiri diri ku.

Perlahan-lahan peluh menitik di dahi ku. "Awak nak apa?"soal ku dengan nada yang gementar. "Aku nak kau."tangan Arzhel laju menyambar pingang ramping ku dia menolak aku masuk kedalam bilik ku bsersamanya.

Hati ku berdegup kencang. Takut. Laju air mata ku mengalir aku mula risau. Arzhel menindis tubuh ku di katil dengan badannya yang sasa itu. "Lepaskan aku lah jantan tak guna!"marah ku dengan nada tangisan.

Arzhel tersenyum sinis. "Jum lah kita enjoy malam ni sayang. Aku teringin sangat nak rasa kau."kata Arzhel sambil menatap tubuh ku. Aku mula menangis tersendu-sendu.
Aku ingin melawan tetapi tangan ku di genggam erat oleh Arzhel.

"Arzhel tolong lah lepaskan aku...aku tak nak tolong lah Arzhel."rayu ku. Setengah mati aku melawan Arzhel tetapi sayangnya lelaki kejam itu langsung tidak memedulikam rayuan ku.

Makin lama muka Arzhel makin mendekat dengan muka ku. Sungguh aku tidak boleh berbuat apa-apa lagi di dalam posisi ini. Aku jijik dengan diri ku sekarang ini.

"Jum kita enjoy sama-sama malam ni dear."baru saja Arzhel ingin mengucup dahi ku tiba-tiba ada suara tembakkan yang bikin kami berdua terperanjat. Peluru itu tepat-tepat mendarat di dinding bilik ku.

Habis pecah kaca balkoni ku di buatnya. Arzhel laju melepaskan aku dari posisi itu. Arzhel mula keluar pergi ke balkoni. Matanya memerhati kawasan luar rumah. Dalam kesempatan ini aku langsung meluru keluar dari bilik ku.

Aku berterima kasih sangat disebabkan peluru itu aku dapat keluar dari situ.

...

Aldirch menyimpan semula pistol itu di dalam keretanya. Aldrich mendengus kasar bila melihat Ara dengan Arzhel berdua-duaan di dalam bilik dan melakukan posisi yang tidak elok.

Aldrich terus menghantakkan telapak tanggan di staring keretanya dengan kuat. Dia cemburu melihaat Ara dekat dengan jantan lain. Kalau lah dia boleh masuk ke dalam rumah itu memang dah lama dia masuk dan mengambil Ara.

Nak saja Aldrich menembak lelaki yang dekat dengan Ara tadi. "Sial la. Dasar jantan tak guna! Ara tu milik aku lah sial!"berkali-kali Aldrich menghentak telapak tangannya itu.

"Aku akan pastikan yang kau akan mati. Ara milik aku. Milik aku sorang."kata Aldrich. Perlahan-lahan Aldrich mengukir senyuman pyschonya.

TO BE COUNTINUE...

BANTU VOTE PLEASEE DEAR...😍✨ dah baca kan vote lerrrr

Im His Doll (Og)Where stories live. Discover now