Bab 3

343 9 0
                                    

IM HIS DOLL

Jam menunjukkan pukul 8:40 aku mula meletakkan kesemua lauk yang aku masak di meja makan. Bermacam-macam lauk yang ada di meja itu. Selesai saja aku melatkkam lauk itu. Kaki ku melangkah pergi ke tuang tamu untuk berjumpa dengan ibu tiri ku.

Ibu tiri ku bernama Datin Zara. Ibu ku mempunyai satu orang anak lelaki yang aku benci. Dia selalu saja menganggu ku, kalau boleh nak saja aku tampar anaknya itu. Dia abang tiri ku yang kejam.

Boleh di katakan mak dengan anak sama je dua-dua kejam kepada ku. Ayah pulak. Ayah selalu saja mempertahan kan mereka berdua daripada aku, ya aku selalu salah di dalam keluarga ini.

Tiada sesiapa pun yang menyayangi ku. Tetapi aku hanya mampu redho saja.

"Ibu makan. Ara dah buat makan malam nanti ibu makan tau."kata ku dengan nada suara yang lembut. Aku melihat ibu sedang syok bertelefon dengan rakan-rakan datinnya. Maklum la dah khawin dengan ayah aku.

Ayah aku bernama Dato Neuro. Ayah ni dia merupakan orang yang kaya ya dah namanya Dato.

Ibu memberi isyarat kepada ku untuk segera beredar dari situ. Aku sekadar mengangguk faham dan kaki ku mula melangkah kembali ke meja makan. Periuk nasi aku capai dan aku menyiduk nasi itu untuk aku.

Perut sudah pun kebulur minta makan. Sewaktu aku menyiduk nasi itu aku terdengar bunyi tapak kaki seseorang menuju ke sini. Aku terdiam. Pergerakkan ku langsung terhenti mendengar bunyi itu.

Entah kenapa aku beku di situ. Aku tidak tahu harus berbuat apa, aku cuba bertenang. Aku kembali menyiduk nasi itu dan juga lauk. Baru saja aku ingin pergi dari situ tudung sarung ku langsung di tarik secara tiba-tiba.

Terperanjat aku di buatnya. Aku laju meletakkan pinggan ku di meja dan menampar tangan abang tiri ku agar tidak menarik rambut cantik ku. "Awak ni dah kenapa rambut saya?!"soal ku dengan nada yang marah.

Geram aku dengan dia nak saja aku tendang budak satu ini. Arzhel tertawa kecil. Aku pulak hanya menunjukkan muka yang menahan amarah. "Ketawa-ketawa cucuk anak tekak kau guna pisau baru kau tahu!"kata hati ku.

Anak mata jejaka itu mula melihat ku dari atas sampai ke bawah, seram sejuk aku di buatnya. "Ambik kan aku nasi and lauk. Bawak naik atas bilik aku sekarang."arahnya sesuka hati.

Aku menjelingnya. "Amboi! Awak ingat saya ni orang gaji awak ke?"kata ku sambil memandang mukanya dengan riak wajah yang tidak berpuas hati. Nak saja aku ketok mamat ni guna periuk nasi yang panas.

Arzhel tersenyum sinis. "Kau memang orang gaji pun kat rumah ni. Kau ingat tak apa bapak kau cakap dekat aku dengan ibu. Bapak kau cakap yang kitorang dua boleh suruh-suruh kau dekat rumah ni, so now aku nak kau bawak nasi dengan lauk dekat bilik aku. Tiada bantahan."terang Arzhel. Senyum sinisnya masih setia terukir di wajahnya.

Aku mendengus kasar. "Pi lah naik bilik awak! Nanti saya hantarkan."balas ku terpaksa. Tanpa membuang masa Arzhel terus naik semula ke biliknya.

...

"Awak saya bawakkan makanan untuk awak ni bukak la pintu."kata ku sambil mengetuk pintu bilik mamat itu. Tiada sahutan. Sekali lagi aku mengetuk pintu itu dengan sederhana kuat.

Pun tiada sahutan aku melepaskan keluhan kecil. Kali ini aku terus menendang pintu bilik itu dengan kuat. "Oi! Aku bawakkan kau punya makanan ni laju la bukak pintu mamat oi!"paksa ku dengan nada suara yang keras.

Pintu bilik itu terus terbuka. "Ha! Buka pun! Ingat kan tak reti buka pintu."sindir ku. Aku menghulurkan makanan itu kepada Arzhel di hadapannya. Arzhel menatap mata ku tajam.

Glup!

Seram sejuk pulak aku nampak mamat ini. "Bawak masuk dalam letak dekat meja aku."arahnya tegas tetapi bibirnya tersenyum sinis.
Ghisau pulak aku dengan mamat ni. "Eh! Tak boleh ayah larang saya masuk bilik awak."bantah ku.

Tanpa berfikir panjang pergelangan tangan ku terus di tarik oleh Arzhel. Tidak sangka badan ku sudah pun berada di dalam bilik itu. Aku panik. Aku melihat sekeliling biliknya gelap.

"Kenapa awak bergelap ni. Tak pandai kasih hidup lampu ke?"soal ku. Aku langsung menghadap kan badan ku kesrah Arzhel. Aku melihat Arzhel besandar di belakang pintu sambil berpeluk tubuh.

Jujur aku cakap tubuh Arzhel sangat gagah dan berotot. Aku menundukkan pandangan ku aku takut dengan dia. Arzhel tersenyum sinis. "Kenapa pandang bawah. Takut ke?"soal Arzhel mengusik. Aku hanya diam.

Aku terus meletakkan pinggan yang berisi makanan ke meja Arzhel. "Sana saya nak lalu."arah ku. Arzhel berdecit. Perlahan-lahan dia menapak ke hadapan ku. Aku pulak perlahan-lahan mengundur ke belakang.

Aku semakin panik dam takut. Aku ingin lari tetapi tidak boleh disebabkan mamat tak guna ini menyekat laluan ku. Geram pulak aku.

"Hm...aku bosan la. Jum la main dengan aku. Kita main tembak-tembak nak tak?"soalnya dengan riak wajah yang nakal. "Tak nak. Saya ada kerja. Arzhel apa kata awak bagi saya keluar ayah saya larang saya duduk lama dekat bilik awak ni."kata ku dengan nada yang ketakutan.

Tangan Arzhel langsung menyambar pergelangan tangan ku dan dia menarik ku afar aku mendekat dengannya. Mata ku terbeliak bila aku terang-terang melihat muka Arzhel yang tepat-tepat di hadapanku.

Jantung ku berdegup dengan kencang. Bukan disebabkan suka,bukan. Aku takut dengannya. Fikiran nagetif mula masuk ke dalam minda. Belum sempat aku ingin mengundur kebelakang. Arzhel memegang pingang ramping ku dengan ketat.

Kini aku terperangkap dengannya. Tubir mata ku mula berair. Aku ingin menangis. Arzhel tersenyum suka. "Jum kita enjoy sama-sama malam ni sayang. Aku dah tak tahan ni."kata mamat sial itu.

Air mata laju mengalir ke pipi ku. Aku takut. Aku panik. Bermacam-macam fikiran nagetif masuk dalam minda. "Saya tak nak! Tolong lepas kan saya Arzhel!"rayu ku. Setengah mati aku melawan jejaka itu.

Aku mula menginjak kaki Arzhel sekuat-kuatnya. Laju kaki ku melangkah keluar dari situ ketika Arzhel merasakan sakit.

...

Aldrich dari tadi diam-diam melihat adegan itu di luar rumah. Aldrich melihat dari balkoni bilik Arzhel yang tidak tertutup dengan kain langsir.

Panas hati Alrdirch melihat adegan itu. Kalau lah dia bawak senjatanya pergi situ dah lama dia bunuh kepala lelaki tak guna ini. Aldrich mula memgambil telefon bimbitnya yang berada di kocek seluarnya.

Kamera belakangnya di arahkan kearah Arzhel.

Click!

Setelah mengambil gambar jejaka itu dia langsung tersenyum sinis. Perlahan-lahan kakinya mula melangkah keluar pergi dari situ. Muka Arzhel di tatap dengan penuh perasaan marah.

"Next target."gumam Aldrich perlahan. Aldrich mula tertawa pyscho. "I will make sure you will die damn man."sambungnya lagi.
Telefon bimbit itu kembalik di letakkan di dalam kocek seluarnya.

TO BE COUNTINUE...

Im His Doll (Og)Where stories live. Discover now