IM HIS DOLL
Ting!
Terperanjat aku mendengar bunyi lonceng di luar rumah. Aku segera melatakkan pinggan kaca itu di meja. Aku pantas bergerak laju pergi ke pinti ruang tamu.
Bila aku membuka pintu itu aku terus mendengar bunyi guruh yang sangat bising. Terkejut aku di buatnya. Gelap pemandangan di luar rumah di sebabkan ingin hujan. Aku sudah la seorang saja di rumah ini.
Ibu dan abang ku sudah pun keluar bersiar-siar. Aku pula hanya duduk di rumah, malas ingin keluar rumah. Pandangan ku mula beralih ke sebuah kotak yang berada di hadapan rumah.
Aku terus memgambil kotak itu dan aku melihat ada sampul. Aku mula membawa masuk kotak itu kemungkinan ini ialah hadia daripada ayah ku. Ya kan?
Pintu rumah ku tutup perlahan. Setelah itu aku membawa kotak itu ke meja ruang tamu. Pertama-tama aku membuka sampul surat itu terlebih dahulu. Aku mula membaca surat itu.
- Morning love. Aku ada hadia untuk kau. This is special for you aku harap kau suka la dengan hadia yang aku nagi dekat kau ni.
Aku mengangkat kening satu. Hairan. Perasaan risau mula menghampiri diri ku. Kertas itu aku letak di tepi. Kotak hadia itu perlahan-lahan aku buka.
"Argh!"jerit ku dengan nada suara yang ketakutan. Terperanjat aku, aku ingat kan kepala manusia rupa-rupanya sebuah anak patong yang comel. Aku melepaskan keluhan lega.
"Lah! Anak patong rupanya ingat kan apa lah tadi!"kata ku. Anak patong itu terus ambil daripada kotak itu. Aku tersenyum lebar melihat patung itu, dia bewarna merah jambu lembut saja bulu anak patung itu.
Setelah aku mengeluarkan anak patung itu aku terus melihat-lihat lagi dalam kotak itu mana tahu ada dia selit-selit duit ke cincin ke huhu.
Kosong. Aku terus membaling kotak itu jauh-jauh. Anak patung itu aku peluk aku suka. Aku membawa anak patung itu ke bilik ku dan aku menyimpannya di dekat katil ku.
Setelah itu aku keluar lagi dari kamarku. Aku ingin sarapan pagi terlebih dahulu.
...
Aldrich tersenyum suka. Ternyata yang nagi patung itu kepada Ara ialah Aldrich. Si lelaki misteri. Di dalam anak mata anak patung itu dia selitkan dua kamera tersembunyi.
Aldrich mula tertawa kecil. "Im always watching you my love. Im promise with you i take care of you."kata Aldrich sambil tersenyum sinis.
...
Setelah aku selesai menjamu selera sarapan pagi ku tiba-tiba ada satu mesej masuk di dalam notification ku. Aku mengambil telefon ku yang berada di hadapanku lalu aku membuka skrin telefon ku.
Lelaki misteri. Ya nampaknya di yang menghantar satu mesej kepadaku. Disebabkan malas hendak melayan mamat pelik ini aku memutuskan untuk membiarkan saja mesejnya.
Usermisteri
- Suka tak dengan patung yang aku kasih dekat kau?Aku hanya baca di dalam notification ku sahaja. Tetapi mata ku terbeliak juga melihat mesej itu, ternyata yang bagi aku anak patong itu ialah usermisteri ini!
Aku terdiam sejenak. Aku mula berfikir macam mana mamat ini tahu alamat rumah ku? Mengapa dia menghantar anak patung itu ke rumah ku?
Bamacam-macam soalan berlegar di fikiran ku.
Not Ara
- Macam mana awak tahu alamat rumah saya?!Usermisteri.
- Secret tapi kau suka kan anak patung tu? Simpan elok-elok tau jaga dia macam anak kau sendiri.Amboi! Sempat lagi jejaka ini memesan kepada ku. Aku menaikkan anak mata ku keatas menyampah!
Aku terus memmatikan skrin telefon ku itu. Belum sempat beberapa minit kawan ku yang bernama Sofia langsung menghubungiku.
Lantas aku mengambil semula telefon ku dan menjawap panggilnnya."Ye Sofia ku sayang kenapa call?"soal ku dengan nada suara yang lembut. Sofia langsung tertawa kecil. "Aku call kau ni sebab aku nak ajak kau pergi mall kau nak tak?"soalnya. Aku macam malas nak berjalan pada waktu macam ni.
Mata mu mula melihat ke arah luar rumah, sudah pun terang tiada lagi gelap gerimis. "Kau nak pergi mall buat apa?"soal ku ingin tahu. "Aku nak beli barang sekejap jum lah teman aku please."rayu Sofia.
Aku memikir beberapa saat. "Hmm ya lah. Sabar jap aku siap, kau ambik aku erk."balasku. Nasib baiklah aku ni baik. "Oh okey! Aku tunggu dekat luar ni."kata Sofia.
Terbeliak mata ku tidak percaya. Laju jugak perempuan ni. Kaki ku pantas berlari pergi ke hadapan pintu ruang tamu. Aku terus kuak daun pintu dan aku melihat. Ya Sofia berada di luar.
Aku matikan panggilan. "Bapak! Lajunya kau! Tunggu la dulu aku siap, dah sini masuk."aku mengajak Sofia masuk terlebih dahulu sementara menunggu aku bersiap.
...
Kini kami berdua telah pun sampai di mall. Sofia terus melangkah maju berjalan ke mall itu. Aku hanya mengikutinya dari arah belakang. "Eh! Ara makan dulu jum. Aku lapar lah."adu Sofia dengan nada suara yang manja.
Aku hanya membuat muka kegelian. "Euw! Tak payah nak buat suara manja kau tu. Geli aku."gurau ku. Sofia terus membuat mulut itiknya di hadapanku. Aku hanya mengelakkan Sofia.
"Eh! Sofia tunggu la!"kata ku sewaktu Sofia mula berjalan ingin tinggalkan aku di situ. Laju aku berjalan ingin mengikuti Sofia.
Sedang laju aku berjalan, bahu ku tiba-tiba terlanggar seseorang jejaka yang sangat familiar. Aku memegang bahuku yang sakit itu lalu pandangan ku mula melihat kearah jejaka itu.
Terbuka luas mata ku melihatnya. "Aldrich."kata hati ku. Ya itu ialah jejaka yang aku jumpa dia sewaktu aku berada di restoran. Aku mula membeku di situ seperti anak patung.
Tangan ku menggeletar perasaan takut menghampiri ku. Aku teringat semul kejadian waktu zaman dulu. Aku benci dengan Aldrich. Kalau boleh aku tidak mahu langsung bersua muka dengan jantan tak guna ini.
Aku memalingkan pandangan ku kearah lain. Aku merosakkan pertemuan mata kami. Aku berpaling kearah Sofia. Sofia hairan melihat ku dengan Aldirch.
"Eh! Sofia tunggu lah aku kau ni."kata aku. Baru saja aku ingin melangkah pergi kearah Sofia, pergelangan tangan ku di pegang erat oleh Aldirch. Hati ku berdegup kencang.
Bukan aku suka malah benci. Aku tidak ingin di pegang oleh jantan tak guna itu. Aku melepaskan pegangan itu dengan kasar. "Awak siapa ye?"soal ku dengan nada suara yang serius.
Sofia ku terus berjalan semula pergi kearah ku dan beridiri di samping ku. Aku melihat Aldirch dengan tatapan yang penuh dengan rasa benci. Ya memang aku benci dengannya.
Aku hanya berpura-pura tidak mengenali jejaka ini.TO BE COUNTINUE...
YOU ARE READING
Im His Doll (Og)
Romance"Kan aku dah larang kau main alat musik ni! Yang kau degil sangat nak main kenapa ha! Kau pikir kau ada bakat ke main ni semua!" - Datin Zara "Sekali lagi kau main benda ni siap kau aku kerja kan! Kau faham tak!" - Dato Neuro "Ibu Ara rindu ibu. Ke...