Bab 9

405 14 4
                                    

IM HIS DOLL

Aku mulai terjaga daripada pingsan ku. Anak mata ku terus bergerak ke sana ke sini sedang melihat aku di mana sekarang. Aku berada si hospital. Aku melihat Arzhel berada di sampingku.

Dia tidur di situ. Ya di dekat ku. Aku tersenyum nipis melihat jejaka itu. Perlahan-lahan tangan ku mulai mengusap kepala Arzhel abang tiri ku. Arzhel mula terjaga dari tidurnya.

Mata Arzhel menatap ku. Arzhel terus memberikan aku senyuman lebarnya. Arzhel mengucup dahi ku. "Akhirnya kau dah bangun. Aku ingat kau dah tak nak bangun."kata Arzhel sempat lagi mengusik ku.

Aku hanya tertawa kecil. "Amboi! Kau ingat aku nak mati ke. Aku dah lah belum khawin belum ada anak lagi."balas ku dengan nada gurauan. Arzhel melepaskan tawanya.

"Kau nak khawin?"soal Arzhel. Bibirnya mengukir senyuman sinis. "Nak lah! Tak kan tak nak! Kang aku jadi anak dara tua pulak kalau tak khawin."kata ku.

Arzhel terus mendekatkan bibirnya ke telinga ku. "Khawin lah dengan aku kalau kau nak merasa berkhawin."bisik Arzhel. Lidah ku langsung kelu. Apa mamat ni!

"Euw! Khawin dengan kau! Tak nak lah aku, aku lebih rela khawin dengan mamat pyscho daripada kau."balas ku sambil tertawa kecil. "Amboi! Kang betul-betul khawin dengan mamat tu baru ko tahu."laju tangan Arzhel memicit buah pinggang ku.

"Argh!"aku terjerit kecil. Aku merasakan sakit di pinggang ku disebabkan Arzhel memicitnya. Geram pulak aku dengan mamat ni. "Jangan lah picit! Sakit lah!"adu ku dengan nada suara yang kasar.

Lagi sekali Arzhel memicit pinggang ku. "Sakit lah Arzhel!"adu ku sekali lagi. Kalau lah aku boleh berdiri memang dah lama aku tendang dia keluar. "Cuba cakap baik-baik. Kalau kau cakap dengan nada suara kau macam tu lagi aku picit pinggang kau ni."ugut Arzhel.

Aku melepaskan keluhan. "Encik Arzhel tolong jangan picit pinggang saya. Saya sakit."kata ku sambil memuncungkan bibir seperti itik. Arzhel tertawa. "Aku cium mulut kau kang ha baru kau tahu!"kata Arzhel.

Riak wajah ku terus aku ubah menjadi jijik. "Ih! Jijik lah aku!"kata ku. Riak wajah Arzhel terus berubah menjadi serius. "Ayah kau dah mati. Kau tahu kan?"soal Arzhel.

Fikiran ku terus kembali ke kejadian semalam yang aku alami. Air mata mula muncul di tubir mata ku, lama-kelamaan air mata ku mengalir di pipi. "Boleh tak kau cerita dengan aku macam mana mi semua boleh terjadi?"soal Arzhel lagi ingin tahu.

Aku mulai menatap Arzhel dengan riak wajah sedih. "A...aku...semalam. Semalam aku keluar pergi balkoni bilik aku. Aku nampak satu lelaki ni dia pakai topeng arnab...kalau kau tengok topeng tu seram...seram gila."terang ku.

"Aku nampak...dia bawak 2 mayat Arzhel. 2 mayat dia bawak, dia bawak pisau sekali. Aku yakin mamat tu pyscho. Lepas tu. Dia datang dia ketuk pintu rumah dia suruh aku buka pintu tapi aku tak nak."kini nada suara ku mulai berubah begetar-getar.

"A...aku takut. Aku tak tahu nak buat apa dekat situ. Lepastu mamat tu terus tendang pintu rumah kita sampai dia terbuka. Pastu mamat tu masuk and...dia...bawak. Kepala mayat ayah aku...lepas tu dia terus tikam pinggang aku Arzhel."terang ku lagi.

Laju sekali air mata mengalir. Arzhel mengangguk perlahan-lahan. "Shh...dah-dah jangan sedih. Semoga ayah kau di tempatkan dengan orang beriman."kata Arzhel cuba memujukku.

Im His Doll (Og)Where stories live. Discover now