Bab 10

274 11 0
                                    

Bangun pagi saja aku masih memikirkan tentang hal kemarin pada waktu malam. Aku melihat wajah lelaki itu seperti familiar wajahnya.

"Asal familiar sangat muka mamat tu?"soal ku kepada diri sendiri. "Argh! Dah lah malas lah aku nak fikir pasal benda tu."sambung ku lagi. Setelah itu aku lamgsung bangun dari baringku. Laju aku menapak keluar dari bilik.

Sewaktu aku keluar dari situ badan ku terus terhempap dengan tubuh yang gagah. "Aduh!"adu ku hampir benjol kepala ku dibuatnya. "Apa benda aku langgar ni dinding ke apa nyah?"soal ku kepada diri sendiri.

Perlahan-lahan mata ku mulai menatap wajah figur itu. "Eh! Kau rupanya."kata ku. Arzhel tersengih melihat wajah ku. "Sorry."katanya. Aku hanya sekadar mengangguk perlahan.

"Dah sarapan ke?"soal ku kepada Arzhel. "Dah. Aku dah masakkan untuk kau dengan ibu."kata Arzhel sambil tersenyum. Aku membalas senyumannya itu, sejuk hati ku dibuatnya.

"Thank you."kata ku dengan nada suara yang lembut. Arzhel mengangguk perlahan. "Dah tu, pi lah makan. Lepas makan kau jumpa aku dekat ruang tamu tau aku ada nak bincang dengan kau."terang Arzhel.

"Okey."balas ku sambil tersengih. Selepas itu Arzhel terus menghala menuju ke ruang tamu. Aku pulak laju menapak pergi ke ruang dapur tidak sabar ingin menjamu selera.

...

Setelah aku menjamu selera sarapan yang Arzhel buat untuk ku aku terus pergi ke ruang tamu.

Aku duduk berhadapan dengannya. Aku melihat ibu tiri aku juga turut sama berada di situ. Kening ku automatik ternaik. "Kenapa?"soal ku risau. Ibu tiri ku menghela nafas sebelum berkata sesuatu kepadaku.

"Aku nak kau dengan Arzhel khawin."singkat saja kata-kata ibu tiri ku itu. Telinga aku salah dengar ke apa. "Ha! Jap! Ara salah dengar ke ni ibu?!"tanya ku. Mata ku terus meluru ke arah Arzhel yang hanya memandang anak lantai.

"Kau pekak ke apa! Aku kata aku nak kau khawin dengan Arzhel!"ulang ibu ku. Aku mengeleng laju. "Tak! Tak nak! Ara tak nak khawin dengan abang tiri Ara!"bantah ku dengan nada suara yang kuat.

Oh! Tolong lah! Aku tak nak khawin dengan mamat ni. Walaupun aku dah tak benci dengan dia. Laju tapak tangan Datin Zara mendarat pergi ke meja.

Pak!

Bergema ruangan itu di buatnya. Aku langsung terkejut disebabkan itu, mata terus memandang ke arah anak lantai tidak berani ingin melihat Datin Zara marah sebegini.

"B...baik ibu."kata ku laju. Air mata mula menitis perlahan-lahan. Datin Zara langsung tersenyum lebar. Perlahan-lahan dia menapak pergi kearah ku, tangannya mulai membelai rambut panjang ku.

"Macam ni lah baru anak..."

"Ibu!"tangannya langsung menarik rambut panjang ku dengan kasar. Terjerit kecil aku dibuatnya. "Argh! Ibu sakit!"adu ku kuat. Arzhel yang melihat itu laju dia pergi kearah ku dan menolak ibunya.

"Don't be rude to hurt my girl ibu."serius nada suara Arzhel. Tangannya laju memeluk tubuh badan ku. "Jangan risau aku ada dengan kau sayang."kata Arzhel dengan nada suara yang berbisik.

"Aku benci korang semua."gumam ku perlahan di dalam pelukkan Arzhel. Setelah itu aku terus pergi dari situ.

Aku menuju ke bilik muzik ku dan aku langsung melepaskan tangisan ku di situ. Arzhel memeluk ku dari belakang. Terbeliak mata ku di buatnya. "Jangan benci aku please sayang."pujuk Arzhel lembut.

Perlahan-lahan Arzhel mencium pipi lembut ku. "Please don't hate me dear. I really love you."kata Arzhel sambil menicum pipi ku.

Tanpa mereka berdua sedar diam-diam Aldrich melihat drama yang tidak berbayar itu. Dia sudah pun tahu Arzhel dan Ara akan berkhawin.

Tangannya di kepal menjadi buku lima. "Sial punya laki."gumam Aldrich.

...

Jaket hitamnya di campakkan di atas meja ruang tamu dan Aldrich terus melabuhkan punggungnya di sofa yang empuk.

Fikirannya masih mengingatkan kejadian pagi tadi. Geram pulak dia bil melihat Arzhel merampas kekasihnya. Ara milik dia sorang. Aldrich berdecit.

"Ara milik aku sial...milik aku sorang, kenapa semua jantan nak dengan dia ni?"soal Aldrich dengan nada suara yang perlahan. Sewaktu dia duduk di sofa itu sambil mengurut kepalanya.

Tiba-tiba ada seseorang wanita yang teramat cantik datang menuju kearah Aldrich. Perlahan-lahan mata hazel Aldrich mula melihat kearah wanita yang tidak ia kenali itu.

"Kau siapa?"soal Aldrich kasar di tatap anak mata gadis itu dengan tajam. "Awak Aldrich kan?"soal wanita itu. "Hm."ringkas jawapan yang di beri oleh Aldrich. Wanita itu mengangguk faham.

"Saya Adliya Sofia. Tunang awak."kata Sofia secara tiba-tiba. Terbeliak mata Aldrich tidak percaya dengan kata-kata gadis itu. Automatik tubuh gagah jejaka itu berdiri tegak. "Eh kau jangan main-main dengan aku lah betina!"marah Aldrich.

Nak saja dia cekik perempuan itu sudah lah dia tengah stres perempuan ni lagi yang menambahkan stresnya lagi. "Aldrich."panggil Datin Rozita iaitu ibu Aldrich. Aldrich langsung melihat kearah ibunya.

"Ibu. Apa semua ni?! Perempuan ni main-main kan?!"soal Aldrich kasar. "Dia tak main-main Aldrich. Ye memang dia tunang kamu, ibu nak kamu khawin dengan dia. Kan ibu dah pesan dengan kamu cari istri."terang Datin Rozita.

Aldrich mendengus kasar. "Ibu. Kan Aldrich dah beritahu Aldrich dah jumpa orang yang Aldrich suka! Tapi Aldrich mintak tolong dengan ibu beri Aldrich masa untuk dapatkan hati perempuan tu."balas Aldrich.

"Jawapan ibu. No. Ibu nak kau khawin juga dengan Sofia, Sofia cantik baik pandai masak sesuai untuk kau."bertubi-tubi pujian di bagi oleh Datin Rozita kepada Sofia. Sofia tersipu malu.

Aldrich hanya menjeling wanita itu. Aldrich cuba memikirkan bagaimana dia hendak menyingkirkan wanita ini daripada jadi tunangnya.

Aldrich langsung tersenyum sinis. Idea mula muncul dalam pemikirannya. "Okey. Aldrich setuju dia tunang dengan Aldrich."balas Aldrich sambil memandang wanita itu dengan mata hazelnya.

Datin Rozita tersenyum lebar. "Macam tu lah anak ibu! Okey! Ibu tinggal sekejap ye. Korang bual lah dulu."kata Datin Rozita lalu dia terus meninggalkan Aldrich dan Sofia di situ.

Aldrich terus duduk di sofa dan menyuruh wanita itu duduk. Kakinya di silangkan, Aldrich menatap wajah wanita itu dengan tajam. "Kau nak jadi tunang aku kan?"soal Aldrich tersenyum lebar.

Sofia tersenyum dan mengangguk. Aldrich tertawa kecil. "Kalau macam tu..."

"Jumpa aku malam ni pukul 12:00 malam. Jangan bawak sesiapa pun waktu kita berjumpa aku tak suka."pesan Aldrich dengan nada suara yang serius. "Kita nak buat apa di jam 12:00 malam tu?"soal Sofia.

Aldrich tersenyum sinis. Perlahan lahan dia mula berdiri dan berjalan ke arah Sofia. Dagu Sofia di sentuh dan dia mengarahkan gadis itu melihat ke arahnya.

Aldrich tersenyum nipis. "You so beutiful."puji Aldrich kepada Sofia sengaja dia hendak memerahkan pipi wanita itu. Aldrich tertawa kecil melihat Sofia yang malu-malu kucing.

"Aku nak tunjukkan sesuatu dengan kau malam ni. So kau kena juga jumpa aku jam 12:00 malam. Got it sweetheart?"soal Aldrich. Sofia laju mengangguk.

Aldrich melepaskan sentuhan itu lalu dia kembali duduk di sofa dan menyilangkan kakinya. "I promise. That night you will have fun with me sweetheart."gumam Aldrich.

TO BE COUNTINUE...

Im His Doll (Og)Where stories live. Discover now