"As long as I lived, I'll love you."-sanket
______________________________
BATU nisan yang terukir nama arwah tok wan, Haji Borhan Bin Haji Basri ditenungku lama. Tok wan dah tak ada, aku keseorangan kan sekarang? Aku dah janji dengan arwah, aku tak nak sedih.
"Pap!"
Bunyi bahuku ditepuk dari belakang. "Bangun, aku tak suka tengok kau macam ni."
Zap! Eirman? Aku lantas berpaling ke belakang.
"Kau nangis." Keluh Tuan Eirman. "Mana ada, saya okay jer." Nafiku. Cuba memberikan reaksi wajah yang baik.
"Jangan tipu aku, mata kau tu dah sembab." Balas Tuan Eirman. Naik malu juga mukaku dibuatnya.
Aku berdehem menghilangkan janggal. "Thanks for coming. Saya ingatkan awak tak sempat datang." Kalau ikutkan pengetahuanku, Tuan Eirman masih perlu berada di Russia sekarang.
"Kau lupa ke aku ada private jet? Bila-bila masa aku nak balik pun boleh." Jawab Tuan Eirman. Selamba.
Aku hanya mengangguk. Lupa yang Eirman ada private jet miliknya sendiri. He's freaking rich.
"Bangun." Arah Tuan Eirman. Terpinga-pinga aku dibuatnya. "Kenapa?" Tanyaku. Hairan. "Eirsha bagitahu aku yang kau tak makan lagi pagi ni. Bangun, aku bawa kau pergi makan."
Aku hanya mengangguk lantas berdiri dari dudukku. Tikar yang dijadikan alas bagi aku duduk tadi digulung rapi. "Follow me." Arah Tuan Eirman yang telah berjalan di hadapanku.
Tikar yang sudah digulung rapi itu dipegangku. Lantas aku mengikuti jejak langkah Tuan Eirman di hadapan. Cepat betul dia jalan, tahulah kaki panjang!
Aku lantas masuk ke dalam perut kereta Tuan Eirman, Ford Ranger Raptor berwarna hitam. Entah berapa banyak kereta yang Tuan Eirman miliki pun aku tak tahu. Hari tu kereta lain, ini kereta lain pula. Banyak betul duit dia.
Dalam perjalanan kami ke restoran, suasana di dalam kereta hanya sunyi. Radio kereta pun tidak dipasang. Sunyi betul! Nak aje aku tekan punat radio. Lepastu, bluetooth dengan iPhone aku.
Aku kemudian berdehem bagi memulakan perbicaraan dengan Tuan Eirman. "Can I ask you some questions?" Tanyaku memandang ke arahnya. "Hm." Hanya itu yang dibalas oleh Eirman.
Aku mencuba untuk beriak tenang. "What's your occupation?" Tanyaku. Curiga. "Tch! I'm the CEO of Osobennyy Hotel and Osobennyy Sdn. Bhd. as you know, Farah."
Entah mengapa, aku rasa macam jawapan yang diberikan oleh Tuan Eirman membuatkanku curiga. Namun, reaksi wajahku cuba dinormalkan. Tak nak dia mengesan reaksi perubahan wajahku.
"Awak dah tua, kenapa awak tak kahwin lagi?" Soalku. Berani.
Zap! Jelingan maut dari Tuan Eirman diberikan kepadaku. Humph, tanya sikit pun nak marah.
"Aku tunggu kau." Kata Tuan Eirman. Selamba. Terkejut aku dibuatnya, dia bergurau je kan? Habis, tunang dia tu nak campak mana?
YOU ARE READING
TUAN EIRMAN
Romance[FORRA's ROMANCE AND ACTION SIRI 1] "His eyes, was like a predator who's searching for his prey."-JEBAT MALEQ Tidak dapat aku tafsirkan maksud di sebalik ayat tersebut. Mangsa dan pemangsa. Nak belajar sains ke ni? Banyak benda yang aku tak tahu ten...