Bunyi orang-orang berbincang terdengar di sebuah kantor detektif yang terkenal.
Kantor yang terletak di pertengahan kota Beika merupakan sebuah kantor detektif swasta yang terbesar di Tokyo. Dilengkapi dengan interior yang klasik, meja kayu yang besar, tumpukan berkas, papan sketsa dengan benang merah yang menghubungkan foto-foto bukti dan cahaya lampu meja yang temaram.Sungguh, syarikat itu menjadi idaman para detektif muda untuk melamar bekerja di sana kerana mempunyai fasiliti yang lengkap serta penubuhan syarikat itu sendiri telah diakui oleh pihak polisi kerajaan kerana sudah banyak membantu menyelesaikan pelbagai kasus sulit. Tambahan lagi, orang yang menubuhkan syarikat itu sendiri juga merupakan detektif yang terkenal, iaitu Kudou Shinichi. Pria muda 20-an yang sudah berjaya mengukir nama. Shinichi merupakan pengasas , atau boleh dikatakan sebagai CEO syarikat Private Holmes Detective (PHD ) ,Shinichi juga banyak turun tangan dalam menyelesaikan kasus kendati dirinya seorang CEO, dia masih menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang manusia detektif. Tuh, dia bisa saja meminta pertolongan asisten-asistennya untuk menguruskan segala hal strategi bisnes dan pertumbuhan perusahaan.
Apa yang menarik lagi di syarikatnya ini, ia mempunyai department- department lain selain department siasatan jenayah yang biasanya menjadi tempat para detektif melakukan diskusi, Shinichi juga telah menubuhkan department analisis kimia forensik serta department perubatan. Dengan itu, mereka bisa dengan lebih mudah melakukan penyiasatan melalui kerjasama ketiga-tiga department ini. Kerana itulah, syarikat PHD miliknya Shinichi hanya menerima karyawan yang berpotensi tinggi serta berperwatakan elit untuk menjamin kualiti mereka.
Kini, Shinichi dan anak-anak buahnya sedang berbincang tentang sebuah kasus yang baru saja ditanganinya. Ini merupakan satu cara untuk berkongsi ilmu penyiasatan kepada karyawan-karyawan mudanya sebagai pengajaran dan panduan. Suasana di bilik itu sedikit tegang kerana mereka semua mengambil serius akan segala pencerahan yang diberikan Shinichi.
Namun, perbincangan itu diberhentikan tatkala terdengar bunyi deringan telefon . Kebetulan, Shinichi menggunakan telefonnya untuk disambungkan kepada skrin di hadapan bilik perbincangan itu, maka karyawan-karyawan muda yang berada di sana bisa melihat nama si pemanggil dan apa yang lebih menarik perhatian mereka adalah wallpaper background yang digunakan oleh Shinichi.
" Sepertinya perbincangan kita pada hari ini sampai disini saja, kalian bisa bubar."
Kata Shinichi setelah melihat panggilan daripada ibunya itu.Mengucapkan kata terima kasih dan memberi penghormatan pada ketua mereka itu, karyawan-karyawan itu Pon keluar dari bilik perbincangan. Tidak sedikit daripada mereka yang kepo akan perkara yang dilihat oleh mereka sebentar tadi.
" Nee, apa kalian lihat background nya telefon tuan Shinichi sebentar tadi? "
" Iya, ya aku melihatnya kok. Sepertinya gambar seorang gadis . Sayang sekali, wajahnya ditutupi oleh notifikasi panggilan. "
" Iya dehh, tapi menurutku gadis itu lumayan cantik juga sih. "
" Apa mungkin itu pacarnya tuan Shinichi? "
KAMU SEDANG MEMBACA
Have you Fallen in Love with me yet ?
FanfictionShinshi FanFiction Kali ini alur ceritanya sedikit berbeza. ______________________________________________________ Tik Tik Tik Tik..... Bunyi detikan kiraan bom mula membesar seisi ruangan. letusan bom yang dikatakan hanya serangan ringan sebentar...