"I gave you things I wasn't sure I even had."-Miranda July
___________
SURAT yang berada di tanganku digenggam erat. Entah siapa pengirimnya, aku pun tak tahu.
'To, Farah.
This was our first warning, don't get too close with 'him' or else we won't hesitate to kill you, Farah. We warn you, he's a dangerous man. And, you're his weakness.
Remember! If you cross this warning, you'll get killed. See you.'
"Gila!" Gumamku seorang diri. Pengecut betul lah orang yang hantar surat ni.
"Him? Siapa yang mereka maksudkan?" Soalku seorang diri.
Zap! Dapat aku rasakan bahawa diriku sedang diperhatikan dari jauh. Namun, apabila aku melihat sekeliling, langsung tiada bayangan sosok seseorang.
Surat tersebut dibuang di dalam tong sampah. Mengarut! Aku tak faham langsung apa maksud mereka. Apa yang istimewanya sampai mereka nak bunuh aku?
Should I do police report? Or hired some bodyguard from security company?
"I'm gummy bear, we're gummy bears. We're-" Bunyi nada deringan iPhoneku. Comel kan? Lantas aku melihat ke arah nama pemanggil, Papa.
Aku lantas menekan punat butang hijau. "Assalamualaikum, papa." Sapaku. Lembut.
"Aku dah setuju borang kerjasama dengan satu company besar di Malaysia. Aku nak kau datang, wakilkan aku. Pengerusi besar syarikat tu akan hadiri mesyuarat ini. He'll meet you at The Safaraz's Hospital." Kata Datuk Farish Ikmal. Dingin.
Dah lah tak jawab salam aku, hampeh!
"We didn't discuss about this yet..." Lirihku. Sepatutnya papa berbincang dengan aku. Kenapa dia buat keputusan melulu?
"I didn't need your opinion. Just do like what I say if you want to stay in this family. Remember! There's no one who can protect you now." Balas Datuk Farish Ikmal.
"Baik." Ujarku. Ringkas. Betul kata papa, tiada siapa yang akan membelaku lagi selain arwah Datuk Seri Borhan.
"Make sure you arrive at the hospital before 30 minutes from now... Dariya already wait for you at the hospital lobby." Kata Datuk Farish Ikmal lantas menamatkan panggilan tersebut.
"Huft! Baru habis cuti dah ada meeting."
Bebelku seorang diri.LANGKAH kaki diatur masuk ke dalam lobi hospital, The Safaraz's Hospital. Dah seminggu aku bercuti. Sekarang, dah kena masuk kerja balik.
"Morning, big boss!" Sapa Dariya, selaku pengurusku.
"Morning, Dar." Sapaku kembali bersama senyuman di bibir, memperlihatkan kedua lesung pipitku.
"Macam mana luka Miss? Dah sembuh?" Soal Dariya. Risau.
YOU ARE READING
TUAN EIRMAN
Romance[FORRA's ROMANCE AND ACTION SIRI 1] "His eyes, was like a predator who's searching for his prey."-JEBAT MALEQ Tidak dapat aku tafsirkan maksud di sebalik ayat tersebut. Mangsa dan pemangsa. Nak belajar sains ke ni? Banyak benda yang aku tak tahu ten...