"She was so beautiful with kindness."-Atticus Poetry
_______
"KOREK lagi, Razeen. Korek lagi. Go, go, go! Dollah boleh!" Sokong Tuah Zidane sambil melihat Razeen Hafiy mengorek sampah dari tong sampah luar rumah Farah.
"Ini semua molodoy master punya pasal!" Ujar Razeen Hafiy. Geram. Tak fasal-fasal pula dia kena cari kertas yang Farah buang dalam tong sampah tadi.
Tuan Eirman ni pun satu, asyik hantar mereka berdua aje untuk jadi stalker. Nasib baik gaji naik.
"Takpelah Dollah, kau kan baik." Kata Tuah Zidane. Cuba menenangkan Razeen Hafiy.
Zap! Kertas yang dibuang oleh Farah sebentar tadi telah dijumpai oleh Razeen.
"Fiuh, nasib baik jumpa." Kata Razeen Hafiy.
"Good job, Dollah!" Riang Tuah Zidane.
"Tengoklah anak siapa, anak Raees Aryan kan." Ujar Razeen Hafiy. Angkat bakul sendiri.
Kertas yang berada di tangan ditilik buat seketika. Gulp! Berani betul orang atasan Mr. Gruber ni. Siap ugut untuk bunuh Farah lagi.
Tuah Zidane menjenguk ke bawah telapak tangan Razeen Hafiy, ingin membaca isi surat surat tersebut.
Tertelan air liur Tuah Zidane dan Razeen Hafiy dibuatnya. Ini kalau sampai ke pengetahuan Tuan Eirman ni, makin possessivelah boss mereka jawabnya.
"AKU nak korang berdua jadi bodyguard Farah bermula esok." Arah Tuan Eirman.
"Aye, aye, Captain!" Sorak Tuah Zidane. Gembira. Kalau Farah nak jumpa dengan circle dia, boleh lah dia jumpa Anggun Seroja sekali.
"Amboi, Bidin! Ada udang di sebalik gajah ke ni?" Soal Razeen Hafiy. Hairan. Tuah Zidane jarang rajin macam ni.
"Udang di sebalik batu la, Dollah." Tuah Zidane membetulkan ucapan Razeen Hafiy sebentar tadi.
"Sama la tu!" Balas Razeen Hafiy. Mempertahankan dirinya.
"Tak sama. Werk!" Tuah Zidane menjelirkan lidahnya. Cukup untuk membuatkan Razeen berasa annoying.
"Kau ni kan..." Razeen berjalan mendekati Zidane. Bersedia hendak melepaskan tendangan percuma.
"Stop arguing!" Tegah Tuan Eirman. Rimas dengan dua orang yang suka bergaduh ini.
"Khoroshiy, (Baik,) master." Balas Razeen Hafiy dan Tuah Zidane serentak. Takut. Kang tak fasal-fasal kena sembelih.
"Here, some of my car keys." Ujar Tuan Eirman sambil menghulurkan beberapa anak kunci mewah kepada Tuah Zidane.
"You'll be the driver." Tuan Eirman sambil melirik ke arah Tuah Zidane.
Tuah Zidane hanya mengangguk.
YOU ARE READING
TUAN EIRMAN
Romance[FORRA's ROMANCE AND ACTION SIRI 1] "His eyes, was like a predator who's searching for his prey."-JEBAT MALEQ Tidak dapat aku tafsirkan maksud di sebalik ayat tersebut. Mangsa dan pemangsa. Nak belajar sains ke ni? Banyak benda yang aku tak tahu ten...