deel 1

64 2 3
                                    

Pov vince (ruben)
De eerste week van het nieuwe schooljaar zit er al op. Er zit een nieuwe leerling in onze klas carolien of caro voor de vrienden. Ze liep de eerste dag al meteen tegen mij aan. Niet dat ik dat erg vond. Toen ik in haar ogen keek voelde ik iets wat ik nog nooit bij camille had gevoeld. Ik heb ook nooit echt gevoelens voor camille gehad, zij was gewoon het populaire meisje en ik de populaire jongen dus was het een beetje vanzelfsprekend dat wij een koppel moesten worden. Ik voel zelfs zo weinig voor camille dat mijn papa's het niet eens weten dat ik een lief heb. Ik wou caro beter leren kennen maar ik wou niet dat ze me leuk ging vinden omdat mijn papa olivier dubois de bondscoach van de rode duivels is. Ik wou dat caro mij leuk vond om wie ik was. Ik besloot een nieuw profiel aan te maken op Facebook. Ik heb meteen een vriendschapsverzoek gestuurd naar caro. Na enkele minuten had ze het geaccepteerd. En niet veel later het eerste bericht "hey ruben". We bleven lang chatten tot we beide moesten gaan eten. Na het eten begonnen we weer te chatten. We begonnen elkaar wat meer te vertrouwen. Tot ik het vreselijke nieuws hoorde waarom ze naar Antwerpen is verhuisd. Mijn hart brak zo'n mooi meisje dat zoiets erg moet meemaken. Ik wou dat ik iets kon doen voor caro maar als ik iets doe dan weet ze dat ik heb gelogen.

Pov caro
Ik lig in bed te chatten met ruben. Hij vroeg of alles oké was met mij en mama. Ruben is zo lief. Hij klinkt oprecht geïnteresseerd in mijn gevoelens en in mijn mama. Hij weet dat ik het moeilijk heb met die ziekte met de grote k die mijn mama haar energie helemaal weggzuigt toch blijft mama zorgen voor mij. Ik vroeg ofdat ik een foto van hem mocht omdat ik een gezicht wou plakken op de jongen die mijn hart toch een beetje doet smelten. Ik hoor zacht geklop op mijn deur. Mama verschijnt in de deuropening. Ik kijk op. Ze komt bij mij op bed zitten. Mama vroeg ben je met ruben aan het chatten? Ik wou mijn laptop dichtdoen. Mama keek op het scherm. Ze vroeg heeft hij echt gevraagd hoe het met mij gaat? Ik knikte. Mama zei dat is heel lief, zeg maar dat hij de groetjes van mij heeft en als hij wil mag hij altijd eens langskomen. Ik zei ik denk niet dat het een goed idee is. Mama vroeg waarom niet jij vind hem duidelijk heel leuk? Ik antwoorde ja ik vind hem leuk maar hij doet raar. Mama vroeg hoe bedoel je ? Ik zei ik wil graag een gezicht plakken op ruben maar als ik vraag om een foto dan zoekt hij altijd een excuus en afspreken wilt hij ook niet. Mama zei misschien is hij bang dan je zijn uiterlijk niet mooi gaat vinden en jullie kennen elkaar nog niet zo lang dat is normaal lieverd. Ik zei als jij het zegt. Mama zei ik ga je laten slaapwel schatteke en niet te lang meer met ruben chatten. Ze knipoogde bij dat laatste. Mama had gelijk misschien zoek ik er teveel achter. Ik stuur nog even met ruben en beslis dan om te gaan slapen. Morgen moet ik eerder op school zijn want ik heb te horen gekregen dat ik de hoofdrol heb van het schooltoneel. En we krijgen het script. van het toneel.

The beginning of varoWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu