Pov Matthy
Ik lig in bed samen met milan. Vandaag is het woensdag. Twee dagen geleden nadat milo me heeft gezoend bij de voordeur. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven. Als ik eraan terug denk voel ik nog zijn lippen op de mijne. Ik heb het maar niet aan milan verteld. Ik weet niet hoe hij zal reageren. Zeker omdat ik hem wel terug heb gezoend. Ik denk niet dat milan dat heel erg waardeert. Ik zit bovenop milan. Milan's vingers gaan rustig door mijn blonde haar heen. Ik moet zeggen dat het me ook heel rustig maakt. Ik zou hier bijna in slaap kunnen vallen. Sinds die zoen van milo heeft milo ook niks meer op school gedaan. Geen lelijke opmerkingen, geen geduw en ik zal zeggen dat ik er nu van geniet want ik weet dat dit niet lang zal duren of het begint weer. Misschien omdat hij jaloers is op milan. Ik heb geen idee. Milan is tot nu toe lief. Ik weet niet maar soms krijg ik het gevoel dat hij soms anders in elkaar zit, net als milo. Ik heb dit natuurlijk niet tegen hem gezegd. Misschien flipt hij wel, geen idee. Ik weet ook niet of milan goed voor me is. Tot nu toe doet hij heel aardig enzo maar ik krijg andere vibes nog van hem en dat is niet goed. Ik krijg een berichtje op mijn telefoon. Ik zie dat milo een chat heeft gestuurd. Ik pak mijn telefoon en open de chat met milo. 'De volgende keer bij jou? vraagt hij. Ik zeg dat het goed is. Dat stomme verslag ook. 'Komt milo langs bij jou? vraagt milan. 'Ja, voor een schoolproject voor Nederlands' zeg ik en ik open tiktok omdat het anders wel saai gaat worden. 'Ik wil dat je bij die jongen uit de buurt blijft sch- uhh matt' zegt milan. 'Maar ik moet een schoolproject doen, ik kan moeilijk bij hem uit de buurt blijven als ik dat moet maken' zeg ik tegen milan. 'Weet ik, alleen dat dan meer niet' zucht milan. Ik knik. 'Ik wil gewoon dat je veilig bent. oké? fluistert milan in mijn oor. Ik knik weer. 'Volgens mij is die jongen niet helemaal goed' zegt milan. 'Tja, niet helemaal nee' zeg ik. 'Mhm' zegt milan en hij trekt mij beter in zijn armen. Ik vind het nog steeds zalig dat hij van die grote armen heeft, stiekem geeft me dat toch meer een veilig gevoel. 'Zullen we een film kijken? vraagt milan. 'Ik vind het goed' zeg ik. 'Kom dan gaan we naar de bank, ik haal wel wat snacks' zegt milan en hij tilt mij makkelijk op van zijn bed. Hij glimlacht naar mij en geeft een kusje op mijn lippen. Ik glimlach en ik bloos. Althans, ik denk dat ik bloos want milan glimlacht nog breder dan dat hij daarvoor deed. 'Je bent echt schattig als je bloost' lacht milan. Nu moet ik nog harder blozen dan dat ik al deed. Milan lacht. Ik graaf mijn gezicht in zijn nek om niet nog meer te blozen dan dat ik al deed. Milan lacht nu nog harder. 'Stop' lach ik tegen zijn nek aan. 'Oké, ik zal stoppen' zegt milan maar ik hoor hem nog zacht grinniken. Hij legt mij zachtjes neer op de bank en loopt naar de keuken voor wat snacks. Ik moet zeggen hij is echt aantrekkelijk maar iets houd mij tegen. Mijn hart zegt dat hij iemand anders moet zijn, iemand die ik niet wil dat hij het is. Milan is niet hém en dat zal hij ook nooit worden. 'Ik heb de snacks' zegt milan en hij houd twee bakjes omhoog. Ik lach. Hij zet de bakjes tussen mijn benen. 'Er komt nog meer aan hoor' lacht milan. 'Nog méér? vraag ik vol ongeloof. Nu komt milan met twee glazen cola in zijn hand terug. 'Ik denk dat je wel cola lust, toch? vraagt milan en hij zet de twee glazen neer op het tafeltje. Ik knik. 'Mooi zo' zegt milan en hij pakt een dekentje achter de bank vandaan. Hij ploft op de bank neer en klopt tussen zijn benen als teken dat ik daar moet gaan zitten. Ik kom tussen zijn benen in zitten en milan legt het dekentje over ons heen. Hij pakt de afstandsbediening van weet ik het waar en zet de tv aan. Hij gaat naar Netflix en scrolt door een aantal films heen. 'Zullen we The Hunger Games kijken? vraag ik. 'Ik wist niet dat jij dat leuk vond, maar is goed' zegt hij en hij zoekt de eerste film op van de serie. Hij zet hem aan en trekt mij dichter tegen zich aan. Ik pak één van de twee schaaltjes en zet hem op mijn schoot. Er zitten M&M's in. Altijd lekker. Ik pak een handje uit de schaal en voel ineens een arm ook naar het bakje gaan. Hij pakt er ook een handje uit. Ik denk dat dit nog lang zitten wordt. Ik hoop dat de film net zo leuk was als de vorige keer anders val ik hier sowieso in slaap.
'Hey, wordt je wakker? vraagt een stem wat ik kan herkennen als milan's stem. Blijkbaar was de film zo saai dat ik toch in slaap ben gevallen. 'Ik denk dat je wel naar huis moet aangezien ik wel honderd keer je telefoon over heb horen gaan' zegt milan. 'Oh, shit' zeg ik en ik sta langzaam op van de bank en loop naar milan's slaapkamer. Ik pak mijn telefoon van zijn bed af en kijk op het scherm. '10 Gemiste oproepen van mama'. 'Shit' zeg ik en ik druk snel op het groene belicoontje. 'Jemig matt, waar ben je? Ik heb je al wel tien keer gebeld' zegt mijn moeder ongerust. 'Sorry mam, ik ben bij een vriend' zeg ik. 'Oh ben je bij koen en robbie? vraagt mama. 'Nee, ik ben bij milan' zeg ik en ineens voel ik twee sterke armen om mijn middel heen glijden en een kin op mijn schouder. 'Ik kom er zo aan' zeg ik. 'Is goed jongen, doe je wel voorzichtig? vraagt mama. 'Komt goed, doei' zeg ik en ik hang op. 'Ik moet gaan' zeg ik en ik draai me in milan's armen om. 'Is goed' zegt hij en hij drukt een kusje op mijn neus. Ik glimlach. Milan laat mij los en samen lopen we naar de gang. Ik trek mijn jas en schoenen aan, stop mijn telefoon in mijn jaszak en loop alvast naar de voordeur. 'Het was gezellig' zeg ik. 'Vond ik ook' zegt milan en hij trekt me naar hem toe en hij plant zijn lippen op de mijne. Rustig bewegen onze lippen over elkaar heen. 'Doei matt' zegt milan wanneer hij mij loslaat en de voordeur opent. 'Doei, miel' zeg ik en ik stap op de stoep. 'Doei' glimlacht hij en hij slaat de voordeur dicht. Ik pak mijn fiets en fiets naar huis. Hopelijk is mama niet al te boos maar ik weet al hoelaat het is.
JE LEEST
Two choices, one man
FanfictionMatthy moet verhuizen omdat zijn vader een nieuwe baan heeft gekregen. Hij ontmoet twee jongens waar hij bevriend mee is geworden. Ook ontmoet hij een andere jongen wanneer matthy en zijn vrienden naar een gaybar gaan. Dan heb je ook nog milo, milo...