25. Roel hij gaat dood...

90 4 0
                                    

Oké nu klopt het weer! Lees dus eerst "24. En wie mag jij dan wel niet zijn" en daarna dit hoofdstuk!!

Pov Koen

Ik zat in een soort trans, sinds dat ik Shanna op straat zag vanmorgen. Het is 18:00u, en ik ben weer een beetje bijgekomen van de indrukken van vanmorgen. We zitten te eten. Nu ik weer wat meer ontspannen ben durft Roxy het te vragen: "Koentje?" "Hmh?" "Wie was dat? Vanmorgen in de stad?" "Eh, dat was Shanna. Zij was mijn vriendin tussen mijn 17e en 19e. Het was eerst heel leuk tussen ons. Maar op mijn 18e heeft ze een keer haar broer meegenomen, en hij heeft me heel erg mishandelt. Daarna heeft zij mij verkracht en ontmaagd. Haar broer is een jaar later opgepakt, pas toen durfde ik het uit te maken." Zeg ik, Roxy knikt: "Wat heftig, waarom heeft ze dat allemaal gedaan?" "omdat ze dacht dat ik vreemdging, terwijl dat oprecht niet zo was." Het is een tijdje stil, als Roy zegt: "ik vind het echt heel erg dat dit is gebeurt. Wie weten dit allemaal? Dat dit is gebeurt?" "Alleen Juultje en jij weten van de relatie, en alleen jij weet wat ze heeft gedaan." "oh wat erg!" zegt ze en ze loopt naar me toe. Ze komt op mijn schoot zitten en geeft me een kus, ik trek haar in een knuffel. Zo blijven we een tijdje zitten. Dan gaat mijn telefoon, Roel.

K: Hee Roel, alles oké?

R: Ja hoor! Hé ik zit nu in de auto naar Ameide, ik ben er om 19:25.

K: Oké, houd je me op de hoogte?

R: Ja, zal ik doen, zal ik je bellen als ik er ben, dat je 'er bij bent'?

K: Ja doe maar! Joe!

R: Doegg

Als we klaar zijn met eten word ik weer gebeld door Raoul.

K: Yoo Roel! Ben je er?

R: Ja! Ik bel nu aan!

Pov Raoul

Ik bel aan bij Robbie, ik hoor niks. Na een paar keer aanbellen wordt er nog steeds niet opengedaan.

"Koen de deur wordt niet open gedaan!" zeg ik in de telefoon. "Oh, heb je die sleutel nog?" "Ohja! Die heb ik nog" ik pak de sleutel en open de deur. "Robbie!" ik loop naar de kamer, wat een bende is het hier. In de keuken staat allemaal vaat en overal ligt kleding. Maar geen Robbie, ik loop naar boven en hoor snikken uit de kamer komen. Ik loop de kamer in en zie Robbie als een bolletje opgerold onder de deken liggen. "Hey, Robbie, wat is er aan de hand?" "Ik ehm, zou om k-k-kwart over z-z-zeven met Mat-thy b-bellen, maar hij neemt niet op en negeert me al sinds vanmiddag. Zijn locatie staat ook uit en ik weet niet wat ik heb gedaan" zegt hij huilend. Ik knik en zeg: "zal ik even kijken of ik Matthy's locatie nog heb?" hij knikt en ik pak mijn telefoon erbij. "Ohja, Koen luistert ook mee." "Hoi Robbert!" Roept Koen blij. "hai." Zegt Robbie monotoon. "Ik heb Matthy's locatie ook niet" zeg ik, "ik ook niet" zegt Koen. "Zal ik hem even bellen via mijn telefoon?" vraag ik. Robbie knikt. Ik voeg Matthy toe aan mijn en Matthy's gesprek. Hij neemt niet op. Na vier keer bellen geef ik het op. "Waarom ben je hier eigenlijk?" "Ehm ja, dat" zegt Koen, "Ik denk dat ik dat niet kan vertellen, Roel wil jij het doen?" ik knik, "Ja is goed, Rob, luister even goed. Ik wil je zeker niet bang maken. Maar vanmorgen zijn er twee jongens aan de deur geweest die vroegen naar Matthy, Koen zei dat hij niet ging vertellen waar hij was. Toen dreigden ze dat ze-" "ROEL! Vertel dat maar niet." Schreeuwt Koen er ineens doorheen. Ik knik en ga door: "Koen heeft vanwege de bedreigingen, moeten vertellen waar Matthy was, dat was beter dan de andere optie." "i-is dat waarom Koen mij appte?" "Ja" "H-h-hoe zagen ze eruit?" vraagt Robbie. De ene was heel lichtblond en de andere had donkerblond haar." Zegt Koen. "WAT?!" "Wat is er Robbie?" vraag ik. "Roel, Hij gaat dood..." "Huh, hoezo?" vraag ik, "Koen, weet je hoe deze personen heetten?" "J-Ja, ze heten Bas en Jas-" "GODVERDOMME FUCKFUCKFUCK!!" roept Robbie en hij begint te huilen, heel hard. Hij roept de hele tijd "MATT, MATTHY NEEEEE!" na een tijdje zit hij in een zware paniekaanval. Ik besluit hem te helpen, ik pak zijn handen vast en zeg: "Robbie! Luister even, we gaan de 5-4-3-2-1 methode doen" hij knikt "Oke, zeg vijf dingen die je ziet." "E-eh ik zie j-j-jou, de deur, onze badjassen, de kast en jou telefoon." "Heel goed, kun je me vier dingen zeggen die je voelt?" "Het bed, jou hand, de deken en angst" "goedzo je doet het super! Kun je me drie dingen zeggen die je hoort?" "Mijn hart, jou stem en mijn ademhaling" "Kun je me twee dingen zeggen die je ruikt?" "jou parfum en je kauwgom adem" ik grinnik, "Oke als laatste kun je me één ding vertellen die je proeft?" "Tranen, zout" "super goed gedaan! Voel je je al rustiger?" hij knikt, maar de tranen rollen alweer over zijn wangen, ik trek hem in mijn armen en hij nestelt zich tegen me aan. Na een tijdje is hij in slaap gevallen. Ik zet mijn serie op pauze en bel Lieke.

L: Hey Roel, ben je bijna thuis?

R: Nee ik denk dat ik bij Robbie blijf. Hij is er echt kapot van. Morgen ga ik de politie bellen.

L: Okee, moet ik nog komen?

R: Ja doe maar.

Ik hang op en zet mijn serie weer aan. Ik leg Robbie in bed, met de dekens over hem heen. Hij heeft alleen een sportbroekje aan dus ik hoef hem niet uit te kleden. Ik loop naar beneden en laat de deur van de kamer open staan.

Lieke belt weer.

L: Hey Roel ik sta voor de deur!

R: oké ik kom eraan

Ik loop naar de deur en zie Lieke staan, ze heeft een enorme tas bij zich. Ik laat haar binnen en ze zegt: "We gaan brainstormen." Uit de tas haalt ze pennen, stiften, een laptop, papier en een schaar. Ik loop snel naar boven en haal de printer uit Matthy's studio. "Ik heb Koen en Milo al gesproken, Milo zal zo bellen als Char thuis is en dan gaan we nadenken wat er is gebeurt en wie 'verdachten' zijn." Zegt ze.

Milo belt. Ik neem op en zie Koen en Roxy met een laptop zitten en Milo en Charlotte hebben ook een laptop. "Oké we willen weten: Wie, wat, waar, wanneer en hoe." Zegt Lieke die de leiding pakt. "Char en Miel, jullie bellen Van der Valk Groningen, Koen en Roxy jullie gaan met ons brainstormen." "Okee" zegt iedereen. 

Hoelang houd ik het nog vol? II MabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu