15. Waar waren jullie?

87 4 0
                                    

Pov Robbie

We lopen samen de kamer in en Lieke en Raoul kijken ons vragend aan. "Waar waren jullie? Ik hoorde allemaal kokhals geluiden en kreunen uit de wc komen" zegt Raoul. Ik voel dat ik rood word en Matthy zegt: "Eh ja, Robbie voelde zich ineens niet goed. Hij moest overgeven, maar het kwam maar niet. Daarom de kreunen en kokhals geluiden." Ik wist niet dat die man zo goed kon liegen. "Rob je hoeft je echt niet te schamen hè!" zegt Lieke. Wat bedoeld ze daar nou weer mee? Ik kijk haar vragend aan. "je bent vuurrood, en je hoeft je echt niet te schamen dat je ziek bent hoor!" Ik knik en kijk haar dankbaar aan.

We zitten nu een film te kijken. We hebben net heerlijk gegeten. Ik was zo bang dat ze doorhadden wat we aan het doen waren. Ik heb in tijden niet zo een leuke avond gehad! Het was zo gezellig met Raoul en Lieke, en natuurlijk met mijn Matthy. Het voelt zo goed dat ik hem de mijne mag noemen. We hebben over van alles en nog wat gekletst. We logeren bij Raoul en Lieke, ik ben ook zo moe. Ik nu al wel in slaap vallen. Ik zit dicht tegen Matthy aan, ik leg mijn hoofd tegen zijn sleutelbeen aan en ben al snel vertrokken.

Pov Matthy

Robbie is net in slaap gevallen. Ik zit op het lange deel van de bank met Robbie half op me. Ik ga wat meer liggen en Robbie word een beetje wakker. Hij draait zich op zijn buik. Ik spreid mijn benen. Hij ligt nu op zijn buik tussen mijn benen, met zijn hoofd op mijn borst. Hij slaat zijn armen om me heen en valt weer in slaap. Mijn oogleden beginnen ook zwaar te worden. Ik tik Lieke aan. "Ik ga naar bed, we kunnen toch gewoon op zolder slapen?" ze knikt en lacht lief naar me. Ik draai Rob weer op zijn rug, ik pak hem in zijn knieholtes en oksels vast. Ik til hem op en loop naar boven. Als ik op zolder aankom leg ik Robbie op het bed. Ik kleed hem uit maar laat zijn t-shirt en boxer aan. Ik kleed me ook uit en ga met mijn boxer aan naast Robbie liggen. Ik sla mijn armen om de jongen heen en val al snel in slaap. Als ik 's nachts een keer wakker word zie ik dat we helemaal in elkaar verstrengeld zijn. Zijn been ligt tussen mijn benen en zijn andere been ligt boven op mijn been. Zijn armen houden me vast alsof ik zijn knuffel ben. Ik sla mijn armen weer stevig om hem heen en val weer in slaap.

Pov Lieke

Het is 10:00u Raoul en ik hebben net ontbijt gemaakt voor ons, Robbie en Matthy. Raoul zegt: "Ik haal de jongens wel!" ik schrik, stel ze liggen elkaar te knuffelen of kussen? Dan ziet Roel dat en is het klaar. Dus ik zeg snel: "Nee! Ik doe het wel, maak jij die smoothie maar daar ben jij beter in dan ik." Hij knikt en ik loop naar boven. En zoals ik al had verwacht liggen Robbie en Matthy helemaal in de knoop. Ik weet niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen, maar het is ze gelukt. Ik maak snel een foto en stuur hem naar Matthy, daarna verwijder ik hem van mijn eigen telefoon. Ik loop naar Matthy toe, want gisteren middag maakte ik Robbie wakker en ging hij helemaal hyperventileren. Ik tik Matthy zachtjes aan en hij wordt wakker. "We hebben het ontbijt klaar, het is 10:05u." Hij knikt en begint Robbie allemaal kusjes te geven. Op zijn voorhoofd, op zijn wangen, in zijn nek en in zijn haar, zo schattig. Robbie wordt ook langzaam wakker. Zijn gezicht klaart helemaal op als hij Matthy ziet, ze zien er uit of ze privacy zouden willen dus ik zeg: "We wachten beneden op jullie, 10:45u ontbijten!" ze knikken, maar zijn al snel weer met elkaar bezig. Ik loop de trap af en sluit de deur achter me.

Hoelang houd ik het nog vol? II MabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu