Pov Raoul
Dag zes na Matthyas' verdwijning.
Nadat we gisteren Robbie aantroffen op het bankje in het park, heb ik Robbie mee naar huis genomen. Hij heeft wel twintig keer sorry gezegd, omdat hij aan het smoken was. Hij is nog boven, dus ik loop de trap op met een broodje, een latte, een glas water en een paracetamol. Want hij had gisteren duidelijk veel en veel te veel gedronken. Ik was ook wel benieuwd hoe zijn huis eruit ziet, na wat er afgelopen week is gebeurt. Maar hij zei dat ik buiten moest wachten tot hij terug kwam.
Ik loop naar zolder en zie Robbie als een bolletje opgerold onder de dekens liggen. Ik hoor hem zachtjes snikken. Ik loop naar het bed en zet het dienblad met zijn ontbijtje op het nachtkastje. Ik ga op de rand van het bed zitten en aai over Robbie zijn rug. Hij beweegt en ik zie zijn doffe bruine lokken onder de dekens vandaan komen. Met rode ogen kijkt hij me aan. "Goedemorgen Robbie" hij glimlacht licht en ik zeg: "je hebt hoofdpijn hè?" hij knikt. Ik geef hem het glas met water en de paracetamol. Hij schudt zijn hoofd "ik wil geen paracetamol" zegt hij met een schorre stem. "wel Robbie, je moet hem even nemen." Hij schudt opnieuw zijn hoofd "nee, Matthy pijn, ik pijn." Ik schud ongelovig mijn hoofd, "één van mijn beste vrienden die pijn heeft, is genoeg." Hij lijkt te twijfelen na mijn woorden. Hij neemt een grote slok water en neemt de paracetamol in. Ik glimlach en geef hem een knuffel. "Rob?" Zeg ik als hij me loslaat. Hij knikt, "Je ruikt een beetje, eh hoe zeg je dat, ...naar alcohol en wiet. Zal ik je even helpen met douchen?" ik zie een lichte twijfel in zijn blik. "Het hoeft niet naakt hè, we kunnen allebei onze boxers aanhouden?" nu knikt hij. Ik sta op en hij volgt me naar de douche. We kleden ons uit maar houden zoals afgesproken onze boxers aan. We stappen onder de douche en ik vraag hem: "zal ik je haar wassen?" hij knikt, "Mag ik misschien een knuffel?" ik knik "Ja natuurlijk" en ik trek hem in mijn armen. "Bedankt Roel" zegt hij na een tijdje. Ik draai hem om, zodat hij met zijn rug tegen me aan leunt. Ik pak de shampoo en zeep zijn haar in. Ik kroel een tijdje door zijn haren en dan spoel ik de shampoo eruit. Hij staat zo ontspannen, dat ik ook maar de zeep besluit te pakken. Ik masseer zijn schouders, nek en rug met de zeep en spoel het van hem af. We blijven zo nog heel even staan en dan zet ik de douche uit, wat een ontevreden kreun van Robbie oplevert.
JE LEEST
Hoelang houd ik het nog vol? II Mabbie
FanfictionRobbie is 25 jaar, hij word gepest door zijn beste vrienden. Zijn vriendin gaat vreemd en omdat hij haar kwijt is gaat het heel slecht met hem. Hij droomt over een keuze. De keuze die hij maakt was achteraf toch niet zo een goed idee. Word Robbie we...