Di tempat lain, Arsy sedang bertungkus-lumus menyiapkan laporan untuk dihantar kepada bosnya. Ini adalah kali pertama dia akan berjumpa dengan bos yang selama ini hanya dikenali melalui e-mel dan perbincangan dalam talian. Hal ini berlaku kerana bosnya sering sakit dan tidak pernah hadir di pejabat, membuatkan Arsy tidak berpeluang untuk bertemu secara langsung.
Sambil mengatur laporan tersebut dengan teliti, Arsy juga terfikir tentang keadaan bosnya. Dia tidak tahu secara tepat apa yang dihadapi oleh bosnya, kerana tidak pernah bertanya dengan mendalam kepada rakan-rakan pejabatnya. Cukup sekadar mengetahui bahawa bosnya sering kali tidak sihat dan itu membuatkan suasana kerja dalam keadaan yang agak sunyi dan kurang interaksi.
Dengan perasaan sedikit gementar, Arsy berharap dapat memberikan yang terbaik dalam pertemuan ini. Ketika dia menatap laporan di hadapannya, dia berdoa agar semuanya berjalan lancar. Dia tahu, peluang ini mungkin akan memberikan kesan besar dalam kerjayanya. Arsy bertekad untuk memastikan bahawa semua yang diperkatakannya kelak dapat menunjukkan dedikasi dan komitmennya dalam bekerja, walaupun dia masih tidak tahu apa yang sebenarnya berlaku dengan bosnya.
Arsy, sebagai pekerja baru di syarikat ini, teringat kembali bagaimana dia mengambil keputusan untuk bertukar tempat kerja. Sebelum ini, dia bekerja di perusahaan lain, tetapi keinginan untuk mendapatkan pengalaman baru dan merasai suasana yang berbeza mendorongnya untuk membuat perubahan. Namun, dalam kesibukannya untuk menyesuaikan diri dengan persekitaran baru, dia sempat mencurahkan fikiran kepada kerinduan yang mendalam terhadap Aryan.
Saat-saat indah bersama Aryan sering menghantui fikirannya. Dia masih ingat, ketika itu perkara-perkara kecil seperti berbual melalui telefon setiap malam menjadi rutin yang sangat bermakna. Mereka berkongsi cerita tentang kehidupan sehari-hari, saling memberi sokongan, dan mencipta kenangan yang menjadikan hidupnya lebih ceria. Arsy merindui saat-saat tersebut ketika dia tidak melakukan apa-apa yang penting, tetapi hanya berbual dan ketawa bersama Aryan sudah cukup untuk membuatnya merasa bahagia.
Kini, suasana itu sudah tiada. Rindu kepada Aryan menghantui fikiran Arsy, tetapi dia tahu dia perlu fokus pada kerjanya. Walaupun kesibukan yang melanda, rasa kekosongan dalam hati tidak pernah hilang. Dia pernah berjanji untuk menjaga hubungan mereka, tetapi keadaan kini seakan merenggangkan mereka. Dalam saat-saatnya yang tenang, Arsy berharap agar satu hari nanti, dia dapat kembali merasai kebahagiaan itu dan mungkin, menemukan cara untuk menyambung semula hubungan yang pernah erat itu.
Mengingat kembali zaman dulu benar-benar menyakitkan hati Arsy. Setiap kenangan indah bersama Aryan, setiap gelak tawa dan rahsia yang dikongsi, terasa seperti pisau yang menusuk dalam hatinya. Kenangan itu hadir dengan pelbagai emosi manis dan pahit, semuanya bercampur aduk. Betapa dia merindui saat-saat ketika mereka sering bersama, saling menyokong dan berkongsi harapan.
Arsy terfikir, "Alangkah baiknya jika dia dapat hadir semula dalam hidupku." Hanya dengan kehadiran Aryan, segalanya terasa lebih ceria dan bermakna. Dia rindu kepada rasa gembira yang hanya Aryan dapat berikan, ketika mereka berkongsi cerita dan impian di waktu malam.
Namun kini, setiap kali dia teringat akan masa lalu, rasa sedih menyelubungi hatinya. Dia terpaksa menguatkan diri untuk meneruskan hidup dalam kerinduan yang tidak terungkap. Dalam keheningan itu, Arsy hanya mampu berharap, satu hari nanti, mereka berdua akan dipertemukan semula. Mungkin akan ada peluang kedua untuk menghidupkan kembali kenangan yang pernah ada dan memperbaiki apa yang telah renggang.
Arsy termenung, memikirkan tentang Aryan yang mungkin sedang dating dengan perempuan lain. "Penat jugak, kan?" getus hatinya. Dia suka pada Aryan, tetapi semakin lama dia berfikir, semakin meresahkan perasaannya. "Aku tak tahu hati dia ada siapa sekarang. Bila ingat balik, saat pertama kali kita berjumpa, ingatkan hari itu hari bahagia, tetapi tidak."
Bayangan khas itu terlintas di mindanya. Dia teringat hari pertama mereka bertemu, betapa dia berharap dapat membina sesuatu yang istimewa. Namun, realiti menjadi terlalu pahit. Aryan duduk bersebelahan dengan dua orang perempuan lain, yang nampak begitu mesra dan berpegangan tangan. Air mata Arsy hampir mengalir saat terbayang senyuman dan gurau senda mereka, saat Aryan seolah-olah tidak mempedulikan perasaannya.
"Dulu kata setia, mana setia itu sekarang?" bisiknya dalam hati, merasakan kepedihan yang mendalam. "Sementara aku di sini, merindukannya dan berusaha melupakan kenangan manis yang pernah ada, dia bersuka ria, siap makan dan ajak perempuan lain untuk keluar. Hasilnya, sakitnya ni, hm...," keluhnya, merasa hatinya remuk.
Meskipun Arsy berusaha untuk menguatkan diri, bayangan momen itu tidak pernah hilang. Dia tahu bahawa cinta tidak selalu berbalas, tetapi harapan dan ingatan itu tetap mencengkamnya, menyukarkan untuk berpaling dan terus melangkah ke hadapan.
YOU ARE READING
Dari 'CONNECT' Ke Hati (OG)
Romance"Saya mengaku tau saya stalk awak. Awak tu tak nak mengaku padahal dah kantoi dengan saya ni."- Nuh Aryan "Awak ni kuat perasankan. Saya ni bukannya rajin nak stalk awak tu"- Arsy Lia "Minion saya..." -Nuh Aryan "Ya, Sang Kancil yang bijak"-Arsy Lia...