Simay ve Deniz, vakıf çalışmalarını genişletirken, Elif ve Meryem'in eğitim hakkı mücadelesi hızla büyüyordu. Ulusal medyada yer bulmaları, birçok insanın destek vermesine ve kampanyanın giderek güçlenmesine yol açmıştı. Ancak Meryem’in aklında, onu ve Elif’i sessizce destekleyen anonim kişinin kim olduğu sorusu takılı kalmıştı.Mehmet, Meryem ile yaptığı son konuşmanın ardından, içindeki karmaşık duygularla baş etmeye çalışıyordu. Anonim kalmak onun için bir koruyucu kalkan gibiydi. Kimliğini açığa çıkarması, hem kendisini hem de Meryem’i zor durumda bırakabileceğini düşündüğü için tereddüt içindeydi. Ancak Meryem’in gözlerindeki samimiyet, onun bu kararını her geçen gün daha da sorgulamasına neden oluyordu.
Bir gün, vakıf ofisinde Elif ve Meryem, gelen destek mesajlarını gözden geçiriyorlardı. Elif, bir mesajı okurken Meryem’e dönüp sordu. “Bu kişi yine yazmış, bizi desteklemek için yeni bir fikir öneriyor. Ama hâlâ kim olduğunu belirtmemiş. Sence nasıl bir yol izlemeliyiz?”
Meryem, derin bir düşünceye daldı. “Belki onunla daha doğrudan iletişim kurmalıyız,” dedi. “Kim olduğunu öğrenmeden bu desteği kabul etmek beni rahatsız etmeye başladı. Eğer gerçek bir dostsa, bizimle açık olmalı.”
Elif, hak verdi ama temkinli davranmayı tercih etti. “Haklısın, ama onu korkutup uzaklaştırmamalıyız. Belki de yavaş yavaş, onun güvenini kazanarak kimliğini öğrenebiliriz.”
Bu süreçte Meryem, vakfa destek veren kişiler arasında Mehmet’i daha yakından gözlemlemeye başladı. Onun sessiz tavrı, bazen düşündürücü bakışları ve vakıf çalışmalarına olan ilgisi dikkatini çekmişti. Fakat doğrudan sormak yerine, küçük ipuçları toplamaya çalıştı.
Bir etkinlik sırasında, Mehmet ve Meryem, bir araya gelme fırsatı buldu. İkisi de vakfın faaliyetlerini ve kampanyanın etkisini konuşurken, Meryem bir anda konuyu anonim destekçiye getirdi. “Sence bu kişinin kim olduğunu öğrenmeli miyiz?” diye sordu, gözlerini Mehmet’in gözlerine dikerek.
Mehmet, kısa bir an duraksadı ama sakinliğini koruyarak yanıtladı. “Bazen anonim kalmak, birini daha özgür kılar. Belki bu kişi, sadece sizi destekleyerek kendi görevini yapıyor ve kimliğinin önemi yok.”
Meryem, Mehmet’in bu cevabıyla tatmin olmadı. İçten içe, onun bu kişi olabileceğine dair hisleri güçleniyordu. Ancak Mehmet’in hala kendini açığa çıkarmamak için direnmesi, Meryem’i daha da meraklandırdı. Kendi kendine, “Bir gün kim olduğunu mutlaka öğreneceğim,” diye düşündü.
Elif ile birlikte, vakıf içindeki ve dışındaki destekçileri daha dikkatli incelemeye başladılar. Her mesajı, her hareketi ve her detayı not alarak bu gizemli destekçinin izini sürmeye karar verdiler. Bu süreçte, sadece mücadelelerinin değil, dostluklarının da sınandığı bir yolculuğa çıkacaklardı.
"Gizemli Destek" onlara hem umut veriyor hem de yeni sorular yaratıyordu. Bu desteğin ardındaki gerçek ortaya çıktığında, belki de tüm hikaye başka bir yöne evrilecekti.
Yorumlarınızı ve oylarınızı bekliyorum
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sesimi Duy
ChickLitKapalı kızların okula alınmadığı, adaletsizliğin ve baskının kol gezdiği bir kasabada geçen çarpıcı bir hikaye...