♡︎ IHYES 1

17 5 0
                                    

Mereka berempat berkawan sejak mereka sekolah rendah.Siapa mereka? Mereka adalah D'yna,El-Riesya,Qhanril,dan
Razin.Mereka terpisah kerana berpindah ke sekolah menengah,tetapi tidak semua terpisah kerana D'yna dan El-Riesya bersekolah di PESS manakala Qhanril dan Razin bersekolah di Victoria Institution,dekat je.

Walaupun mereka tidak satu sekolah lagi tapi mereka masih 'contact' each other.

Satu hari tu D'yna dan Razin tidak rapat kerana ada kesalah fahaman antara mereka berdua yang disebabkan mereka sudah jarang contact tidak seperti El-Riesya dan Qhanril yang selalu contact each other sampai ke hari ini.

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

D'yna yang sedang ralik membuat kerja jari pula laju menekan butang-butang yang ada di 'keyboard', laju mencapai 'phone' yang berdering tertera nama 𝐢𝐛𝐮♡︎ dan terus mengangkat panggilan tersebut sebelum dirinya di bebel oleh ibunya iaitu Puan Hannisa.

"Hello ye ibu kenapa?" Tanya D'yna

"kakak lepas ko habis kerja ko balik rumah ibu jap ye?" Pinta Puan Hannisa.

"kenapa? Ada apa?" Soal D'yna lagi

"alah ko balik je nanti ko tahu le" jawab Puan Hannisa.

"aa ye okey" D'yna turuti pinta ibunya.
Selesai saja panggilan diletak D'yna menuju ke meja sahabatnya iaitu El-Riesya

"weh harini aku balik lambat sikit tau sebab ibu suruh balik rumah dia jap" ujar D'yna pada sahabatnya itu

"aa okey kalau macam tu aku pun balik umah ibu aku jap lah" jawab El-Riesya

"okey" ujar D'yna.

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Sekarang waktu untuk mereka pulang ke rumah masing-masing,D'yna sekarang sedang memandu kereta Mercedes miliknya menuju ke rumah Puan Hannisa.

Kereta di parkingkan di depan rumah Puan Hannis,D'yna turun kereta dengan berpakaian yang elegantnya itu.

Sesampai D'yna di depan pintu rumah Puan Hannisa,D'yna perasan terdapat banyak kasut berselerak di depan pintu rumah seperti ada tetamu yang datang.

"Assalammualaikum" D'yna beri salam sambil menguak tombol pintu.

Masuk-masuk sahaja terlihat ramai orang di sofa ruang tamu sedang bersembang gelak ketawa.

"Waalaikummussalam" jawab semua yang di ruang tamu tersebut.

"Ha tu dia anak dara baru balik kerja" ujar Puan Hannisa.

D'yna mengatur jalan menuju ke ibunya iaitu Puan Hannisa dan menyalam ibunya.

"Kenapa ibu suruh kakak balik?" Tanya D'yna

"nihh kenalkan Aunty Wasyifa dengan Uncle Hakq" kenal Puan Hannisa.

D'yna pun menyalam tangan Puan Wasyifa "kenal tak sape ni?" Soal Puan Hannisa,D'yna menggelengkan kepalanya.

"ni mama dengan ayah Razin lah" jawab Puan Wasyifa.

Terkejut D'yna dibuatnya "oouhh" jawab D'yna.

"Kak Dy !" jeritan dari seorang perempuan dari dapur iaitu Wina adik kepada Razin sambil berlari anak menuju ke D'yna lalu ia terus memeluk D'yna.

Manakala D'yna yang terkejut hanya membalas pelukan tersebut.

"ehh Wina pun ada sekali?" Tanya D'yna

"ye semua ada" jawab Wina

"semua ada?" Pelik D'yna

"ye Nurul D'yna" suara yang serak basah itu datang dari belakang

D'yna terus menolehkan pandangan ke belakang ia sangat kenal dengan suara tu.Ye itu Razin Shazwan kawan sekolahnya dulu yang telah dibenci oleh D'yna disebabkan salah faham yang terjadi dulu.

"Jap sorry kenapa semua ada dekat sini? And macam mana aunty dengan ibu boleh kenal?" Soal D'yna bertubi-tubi.

"kakak duduk dulu" arah Puan Hannisa,D'yna pun duduk

"mereka datang sini sebab ada benda yang kita perlu bincangkan" jelas Puan Hannisa

"maksud ibu bincang apa?" Tanya D'yna.

Semua sudah mengambil tempat duduk di sofa

"Mama datang sini dengan ayah sebab kami ada hajat" ujar Puan Wasyifa

"hajat apa?" Soal D'yna lagi

"hajat kami mau Melamar Dy untuk Raz" jelas Puan Wasyifa

"jap what melamar D'yna?" Soal D'yna yang sangat 'blur' di situ

"ye Dy kami nak melamar kau" ujar Razin.

─── ⋆⋅☆⋅⋆ ──


I Hate You En.SuamiWhere stories live. Discover now