♡ IHYES 15

11 3 0
                                    

Sekarang waktu lunch.D'yna dan El-Riesya turun untuk makan di mamak selalu mereka lunch.

"Saya nak teh 'o' ais satu dengan mee goreng mamak pedas,taknak sayur,nak telur mata" order D'yna.

"Saya punya macam biasa lah aney" ujar El-Riesya.

Sedang mereka tunggu makanan mereka tiba-tiba Qhanril dan Razin duduk di sebelah.

"Ehh my laki dah sampai...saya order macam biasa kalau awak nak makan japgi dia hantar makanan saya, awak order okey" ujar El-Riesya pada Qhanril.

Manakala D'yna hanya menjeling Razin dan main phone kerana mereka ada bergaduh semalam.

"Awak order apa?" Tanya Razin.

"Mee goreng" jawab D'yna acuh tak acuh.

"Ha?" Pekak kot agaknya.

"Mee goreng mamak..pekak labang" jawab D'yna lagi sekali.

"Tanya pun kena marah...Qhan tengok Dy marah aku Qhan" ngadu Razin padan Qhanril.D'yna buat muka menyampah.

"Iyee? Aloo syiann dia kena marah" ujar Qhanril sambil usap-usap tangan Razin.

"Eeeeee gay ke?" Geli D'yna.

D'yna menggunakan phonenya untuk leraikan tangan mereka berdua dari berpegangan sebegitu.

"Kau kalau nak gay pergi kat orang lain eh takyah dengan Raz...eee tak ingin aku dengan laki gay" ujar D'yna.Dia terdiam seketika.

"Eeee ya allah nauzubillah lah.." ujar D'yna geli betul.

"Aduhh korang ni macam-macam hal...tahu pulak kau taknak Raz dengan Qhan" ujar El-Riesya.

"Kau gila? Sape je nak suami gay bodoh...si Raz ni nak jadi laki aku tau.. kalau nak jadi laki orang lain lantak dia lah, ni masalahnya nak jadi laki aku..." bebel D'yna.

"HAHAHA gurau je pun" ujar Qhanril.

Makanan pun sampai.

"Terima kasih...gurau tak gurau" terima kasih pada aney lepastu di sambung pulak topik tadi.

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Sedang sibuk mereka menjamu selera tiba-tiba D'yna nampak Farafisya,buat apa pula betina ni dekat sini...

"Weii jangan pandang belakang sebab ada Farafisya..." Bisik D'yna.

"Kau buat lah sweet² sikit dengan Raz" arah Qhanril.

"Ee taknak aku geli" ujar D'yna.

"Ishhh buat je lah cepat" ujar El-Riesya.

Lambat sangat D'yna nak bertindak,Razin pula yang bertindak dengan cepat.

"Awak rasa ni sedap tau" ujar Razin.Sambil menyuap nasi lemak ayam goreng dalam mulut D'yna.

D'yna pun makan apa yang disuap oleh Razin.

"Ermm sedap lah" jawab D'yna.

"Ehhh ingatkan nak jumpa D'yna sorang je tiba-tiba ada Razin sekali tengah suap-suap pulak" ujar Farafisya.

"Ouhh kitaorang memang selalu macam ni makan suap-suap kan El?" Ujar D'yna.

"Tak malu ek orang tengok korang main suap-suap dekat public?" Ujar Farafisya.

"Tak malu kot sebab suap-suap je...maybe lagi malu kalau jadi kau sebab tergedik-gedik dekat laki orang?" Sindir D'yna.

Farafisya geram dia ingin naik tangan pada D'yna tapi di halang oleh Razin yang sudah berdiri dan diikuti oleh El-Riesya dan Qhanril.Takkan nak biarkan saja kawannya kena sentuh.

"Wooo ni dah lebih...kau jangan berani nak sentuh tunang aku eh..kau lempang muka dia aku lempang muka kau" pesan Razin.

"Suka hati kau je nak lempang mem aku ann aku lempang muka kau kang" berang El-Riesya.

"Kau nak jumpa tunang aku pahal?" Tanya Razin.

"Saya nak suruh dia pulangkan balik hak saya" jawab Farafisya.

"Hak apa?" Tanya Razin.

"Awak! Awak lah hak saya Razin" jawab Farafisya.

"Eehhhh tak padan dengan diri tu dah jadi bini orang kan kau ni" ujar Qhanril.

"Diam lah kau" ujar Farafisya.

"Aku nak jugak Razin aku tak kira" gedik Farafisya.

"Eeee ya allah gediknya balik lah kau" halau D'yna.

"Eee siap kau nanti" ujar Farafisya dan terus pergi.

"Okeyy byee"

─── ⋆⋅☆⋅⋆ ──

I Hate You En.SuamiWhere stories live. Discover now