Habis Qhanril order El-Riesya pun mengeluarkan topik tentang D'yna dan Razin.
"weh Qhan kau tahu tak macam mana harini si Raz ni boleh join kita?" Tanya El-Riesya pada Qhanril.
"tak,macam mana?" Soal Qhanril semula.
"semalam Dy tengah buat kerja nih...astu ibu call ibu suruh balik rumah ibu,astu habis kerja Dy pun balik lah rumah ibu astu tahu-tahu je si Raz ni bawa fam dia lamar si Dy ni kau tahu?" El-Riesya cerita pada Qhanril dengan rancaknya.Manakala D'yna hanya diam mukanya ketat saja.Razin pula sudah tersengeh-sengeh macam nangka busuk.
"wehh Raz serius lah bapak kental dho kau lama si kaklong ni" ujar Qhanril sambil menepuk-nepuk belakang badan kawannya itu Razin.
"takde lah aku tahu dia marah aku tapi aku beranikan diri...sebab bila dia marah aku..dia hilang so bila dia hilang aku rasa kosong semua benda tak kena" ujar Razin.
"sebab tu aku bawa fam aku..kalau aku sorang rasanya dah arwah dah aku" pandai pula Razin melawak.
"HAHAHA kau ni Raz, astu Dy kau terima ke?" Tanya Qhanril.
"aku terpaksa terima lah ibu aku dah pandang aku dengan muka ketat dia tu..kalau aku reject conform semua balik tu aku kena dengan ibu" ujar D'yna.
"tahu-tahu nanti bukan si Raz ni arwah aku yang arwah" ujar D'yna.
"Eh aku dah lamar si Dy kau bila nak lama El..Qhan?" Tanya Razin.
"Kitaorang tengah kumpul duit lah ni kan El?" Tanya Qhanril pada El-Riesya.
"betul enjoy dulu" jawab El-Riesya.
"eh apa cite dengan si budak farafisha tu?" Tanya Qhanril.
"tak tahu jangan tanya aku..tuu tanya orang sebelah kau tu dia lagi tahu sebab budak farafisya tu lah orang yang dibangga-banggakan dia dulu sampai tuduh aku macam-macam sampai sakitkan hati aku" perli D'yna.
"kau jealous ke D'yna?" Usik Razin.
"takde masa aku nak jealous just sakit hati tu tak boleh hilang..benda tu sentiasa ada dalam otak aku ni apa yang kau cakap dekat aku" ujar D'yna.
Sebersalah pula Razin dibuatnya tu lah lain kali fikir dulu sebelum berkata-kata.
"sorry lah aku takde niat pun alah perempuan tu dah kahwin dah pun dengan budak hingusan tu" jawab Razin.
"El,asal senyap je? Kau okey tak? Ke kau tak sihat?" Betubi-tubi soalan keluar dari mulut Qhanril.Nak bersweet pula.
"tak lah aku just teringat jugak apa yang Raz kata dekat sahabat aku ni sampai sahabat aku berubah seminggu tu..rasa sakit hati juga lah bila sahabat kita kena macam tu.. nama pun sahabat apa yang dia rasa itu juga lah yang kita rasa" ujar El-Riesya.
"thank you El sebab selalu faham aku" D'yna berterima kasih pada El-Riesya sebab selalu ada jatuh bangun D'yna.
"sama-sama" ujar El-Riesya.
Lahh tiba-tiba sedih pula kita nak happy-happy je apa sedih-sedih ni.
"dah lah takyah lah ingat tu semua...jangan sedih-sedih kita buka buku baru berempat okey" ujar Razin.
"takyah nak happy sangat kau ingat.. aku belum maafkan kau lagi..rasa sakit hati ni still ada Razin" ujar D'yna.
"Yee lah" jawab Razin.
"Aku tahu Raz kau boleh lembutkan hati dia balik...aku support kau" bisik Qhanril.Razin hanya anggukkan kepala.
─── ⋆⋅☆⋅⋆ ───