♡ IHYES 16

7 3 0
                                    

Tarikh hari ini ialah 21 Julai.Malam ini malam yang istmewa,malam yang ditunggu-tunggu oleh kawan-kawan D'yna iaitu malam berinai D'yna.D'yna dan El-Riesya menjemput kawan-kawan mereka yang dari sekolah menengah iaitu Sya,Nia dan Reesa.Tetapi dua orang lagi kawan mereka iaitu Ain dan Nini tidak dapat hadir malam berinai D'yna atas sebab tertentu.

D'yna dan El-Riesya sudah siap kemas rumah dan berpakaian mengikut tema yang telah ditetapkan oleh D'yna.Sekarang D'yna dan El-Riesya sedang masak.Tiba-tiba kedengaran loceng rumah yang ditekan oleh orang yang diluar rumah.

"Eh sape tu Sya dengan kembar ke...Kak Iqa or ibu? Awal lagi" Tanya D'yna.

"Mana aku tahu kau pergi ler bukak" ujar El-Riesya.D'yna pun pergi buka pintu.Buka-buka saja D'yna menyalam tangan sepasang pasangan tu iaitu Puan Hannisa ibunya dan ayahnya Encik Fahmi.

"Ibu rupanya...masuk ler" jemput D'yna.

"Assalammualaikum" Puan Hannisa memberi salam.

"Waalaikummussalam ouhh ibu dengan ayah...duduk lah dulu" ujar El-Riesya sambil menyalam tangan ibu angkatnya itu Puan Hannisa.

Puan Hannisa dan Encik Fahmi pun duduk di sofa yang ada di ruang tamu.Puan Hannisa ternampak makanan yang terhidang di atas meja.

"Banyaknya makanan korang masak ke?" Tanya Puan Hannisa.

"Aah kitaorang masak..pandaikan kan kitaorang masak" jawab El-Riesya.

"Aah pandaikan lagi-lagi anak ibu yang bernama Nurul D'yna ni kan ibu sedap betholl kalau masak" perasan D'yna.

"Iya lah kakak oii bagus ler kau pandai masak esok nak jadi bini orang dah" ujar Puan Hannisa.

"Kalau ibu ayah nak makan ke nak minum ke amik kat atas ni tau.." ujar D'yna.

"Iyaaa...ibu nak tengok lah korang masak apa" ujr Puan Hannisa sambil mengatur jalan ke meja makan.

Terlihat banyak makanan.Ada mee kari dan bahan-bahan yang lain,ada dessert,ada kuih talam dan dua jenis air iaitu sirap ais dan teh o panas.

"Mee kari tu kitaorang lah masak yang kuih dengan dessert-dessert tu je beli" ujar El-Riesya.

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Semua dah sampai di rumah D'yna dan El-Riesya termasuklah pelukis henna iaitu Kak Iqa.

"Assalammualaikum" Kak Iqa beri salam.

"Waalaikummussalam jemput masuk Kak" ujar El-Riesya.

Kak Iqa menuju ke D'yna dan melabuhkan punggung ke atas sofa.Kak Iqa menyalam Puan Hannisa.

"Ini ibu pengantin betul?" Tanya Kak Iqa.

"Ye betul saya ibu pengantin" jawab Puan Hannisa.

"Ermm Kak Iqa jemput makan dulu baru kita buat henna" Ujar D'yna.

"Hihi terima kasih" jawab Kak Iqa.

"Sama-sama..yang lain jemput makan" ujar D'yna.

Habis saja Kak Iqa makan.

"Kita lukis henna pada tangan pengantin dulu ye baru kita lukis pada tangan ibu pangantin dan yang lain-lain lah boleh?" Ujar Kak Iqa.D'yna bayar Kak Iqa memang untuk lukis henna pada semua yang ada sekali.

"Boleh je" jawab semua yang ada.

Kak Iqa pun mula melukis henna pada tangan D'yna yang putih mulus itu.

"Pengantin lelaki mana? D'yna ambil untuk inai pengantin lelaki sekali kan?" Tanya Kak Iqa.

"Aah kak kejap lagi dia sampai" jawab D'yna.

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Razin sudah sampai.

"Assalammualaikum" ujar Razin di sebalik pintu sambil mengetuk pintu.

"El pergi bukak El" ujar D'yna.El-Riesya pun buka pintu.

"Lahh ada jugak..masuk masuk" ujar El-Riesya.

"Lahh Qhan pun ada...kenapa nak pakai jugak ke?" Tanya D'yna.

"Tak lah, teman laki kau lah...dia ajak aku teman" jawab Qhanril.

"Haihh mengada yang ni pun..tu makan tu mee kari" ujar D'yna.

─── ⋆⋅☆⋅⋆ ──

I Hate You En.SuamiWhere stories live. Discover now