Dua minggu sudah pun berlalu,D'yna dan Razin sudah bertunang petang semalam.Harini mereka keluar berempat macam biasa.Sekarang waktu menunjukkan pukul 19:30p.m.Mereka sudah pun sampai di rumah masing-masing.Tiba-tiba phone D'yna berdering.Tertera nama 'Razin'.
𝐑𝐚𝐳𝐢𝐧:𝐀𝐬𝐬𝐚𝐥𝐚𝐦𝐦𝐮𝐚𝐥𝐚𝐢𝐤𝐮𝐦
𝐃'𝐲𝐧𝐚:𝐖𝐬𝐥𝐦..𝐧𝐤 𝐚𝐩𝐚?
𝐑𝐚𝐳𝐢𝐧:𝐝𝐡 𝐬𝐚𝐦𝐩𝐚𝐢 𝐫𝐮𝐦𝐚𝐡?
𝐃'𝐲𝐧𝐚:𝐬𝐨𝐚𝐥𝐚𝐧 𝐛𝐨𝐝𝐨𝐡 𝐚𝐩𝐚 𝐤𝐚𝐮 𝐭𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐧𝐢? 𝐃𝐚𝐡
𝐬𝐚𝐦𝐩𝐚𝐢 𝐥𝐚𝐡
𝐑𝐚𝐳𝐢𝐧:𝐤𝐚𝐮 𝐛𝐨𝐝𝐨𝐡 𝐤𝐚𝐧 𝐚𝐤𝐮?
𝐃'𝐲𝐧𝐚:𝐛𝐞𝐭𝐮𝐥 𝐥𝐡 𝐭𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐬𝐨𝐚𝐥𝐚𝐧 𝐛𝐨𝐝𝐨𝐡..𝐤𝐨𝐫𝐠 𝐛𝐚𝐫𝐮 𝐣𝐞
𝐡𝐚𝐧𝐭𝐚𝐫 𝐤𝐢𝐭𝐚𝐨𝐫𝐠 𝐚𝐧𝐧
𝐑𝐚𝐳𝐢𝐧:𝐲𝐞 𝐥𝐚𝐡𝐡, 𝐭𝐤𝐝𝐞 𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲 𝐩𝐮𝐧..𝐤𝐚𝐮 𝐝𝐡 𝐭𝐤 𝐦𝐜𝐦
𝐝𝐮𝐥𝐮 𝐝𝐡𝐨 𝐃𝐲
𝐃'𝐲𝐧𝐚:𝐃𝐲 𝐲𝐠 𝐝𝐮𝐥𝐮 𝐝𝐡 𝐦𝐚𝐭𝐢..𝐤𝐚𝐮 𝐲𝐠 𝐛𝐮𝐚𝐭
𝐑𝐚𝐳𝐢𝐧:𝐚𝐤𝐮 𝐧𝐤 𝐚𝐣𝐚𝐤 𝐤𝐚𝐮 𝐤𝐞𝐥𝐮𝐚𝐫 𝐞𝐬𝐨𝐤
𝐃'𝐲𝐧𝐚:𝐤𝐞𝐫𝐣𝐚
𝐑𝐚𝐳𝐢𝐦:𝐤𝐢𝐭𝐚 𝐥𝐮𝐧𝐜𝐡 𝐬𝐞𝐬𝐚𝐦𝐚?
𝐃'𝐲𝐧𝐚:𝐭𝐠𝐤 𝐥𝐡
𝐑𝐚𝐳𝐢𝐧:𝐨𝐤𝐞𝐲𝐲 𝐥𝐚𝐡 𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲 𝐤𝐚𝐜𝐚𝐮..𝐛𝐲𝐞
𝐃'𝐲𝐧𝐚:𝐤Selesai sahaja D'yna meletakkan panggilan, El-Riesya yang telah berdiri lama di belakangnya membuat D'yna terkejut setelah D'yna menoleh ke belakang.
"ishh kau ni terkejut aku" ujar D'yna.
"kau boleh tak cakap dengan dia tu elok-elok?" Marah El-Riesya dengan sikap sahabatnya itu.
"lahh kenapa? Biar lah dia" jawab D'yna.
"dia tu dah jadi tunang kau tahu tak" marah El-Riesya lagi.
"tunang je pun bukan suami..rilek lah" jawab D'yna.
"aku tengok kau nii dah melampau-lampau tau cara kau layan dia tu" ujar El-Riesya.Menyirap betul darah dia bercakap dengan si D'yna ni.
"dia sakitkan hati aku takpe?" Jawab D'yna.
"tu je lah alasan kau..cuba orang dry kau,buat kau macam tu? tahu pulak nangis" bebel El-Riesya.D'yna hanya diam setelah dia dimarahi sahabatnya itu.
"kau minta maaf dekat dia sekarang" arah El-Riesya.
"ishh kau ni" ujar D'yna.
"sekarang!" Marah El-Riesya.
"ishhh Fine" D'yna terus capai phonenya dan mesej Razin.
𝐃'𝐲𝐧𝐚:𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲
𝐑𝐚𝐳𝐢𝐧:𝐞𝐡 𝐤𝐧𝐩 𝐭𝐢𝐛𝐚-𝐭𝐢𝐛𝐚 𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲 𝐧𝐢?
𝐃'𝐲𝐧𝐚:𝐨𝐫𝐠 𝐝𝐡 𝐦𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐦𝐚𝐚𝐟 𝐚𝐧𝐧..𝐦𝐚𝐚𝐟𝐤𝐚𝐧 𝐣𝐞 𝐥𝐚𝐡
𝐲𝐠 𝐤𝐞𝐧𝐚 𝐦𝐫𝐡 𝐨𝐫𝐠 𝐛𝐤𝐧 𝐝𝐢𝐚
𝐑𝐚𝐳𝐢𝐧:𝐨𝐡𝐡 𝐚𝐥𝐤𝐢𝐬𝐚𝐡 𝐤𝐞𝐧𝐚 𝐦𝐫𝐡 𝐝𝐠𝐧 𝐄𝐥 𝐫𝐮𝐩𝐚𝐧𝐲𝐚
𝐃'𝐲𝐧𝐚:𝐝𝐢𝐚𝐦 𝐥𝐡
𝐑𝐚𝐳𝐢𝐧:𝐚𝐤𝐮 𝐦𝐚𝐚𝐟𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐚𝐮D'yna yang tak puas hati dengan Razin terus tutup phone dan masuk bilik.Sebab Razin lah D'yna kena marah dengan El-Riesya.
D'yna terus membaringkan tubuh ke atas katil dan berlayar dibuai mimpi.
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Sekarang menunjukkan sudah pukul 7:00a.m. patutnya sekarang D'yna sudah bangun.
"Dy bangun dah pukul tujuh!" Kejut El-Riesya.
D'yna terus gelabah untuk bangun.
"dah pukul tujuh?! aduhh kenapa tak kejut?" Gelabah D'yna.
"selalu kan kau yang kejut aku" ujar El-Riesya.
"ishh kenapa alam tk bunyi? Pagi nii takde breakfast" rungut D'yna.
"takpe aku breakfast kat luar" jawab El-Riesya.D'yna terus bersiap dengan cepat.
D'yna sudah siap dia terus capai kunci kereta lalu keluar rumah capai heels hitam
dan sarung slipar biasa sahaja.D'yna sudah sampai di parking terus masuk ke dalam perut kereta.D'yna start enjen buka radio semua tu dan pecut menuju ke office.
"aduhh cepat lah lampu hijau" bebel D'yna.
─── ⋆⋅☆⋅⋆ ───