ᴀᴢʀᴀᴇʟ sᴇ ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴀʙᴀ ᴇɴ ᴜɴ ʟᴜɢᴀʀ sᴏʟɪᴛᴀʀɪᴏ, ʀᴏᴅᴇᴀᴅᴏ ᴅᴇ sᴏᴍʙʀᴀs ʏ sɪʟᴇɴᴄɪᴏ. ᴇsᴛᴀʙᴀ sᴇɴᴛᴀᴅᴏ ᴇɴ ᴇʟ sᴜᴇʟᴏ, ᴄᴏɴ ʟᴀ ᴄᴀʙᴇᴢᴀ ᴇɴᴛʀᴇ ʟᴀs ᴍᴀɴᴏs, ʏ sᴏʟʟᴏᴢᴀʙᴀ ᴅᴇsᴄᴏɴsᴏʟᴀᴅᴀᴍᴇɴᴛᴇ. ᴅᴇ ʀᴇᴘᴇɴᴛᴇ, sᴀᴄᴏ́ ᴜɴ ᴘᴇᴏ̨ᴜᴇɴ̃ᴏ ᴅɪsᴘᴏsɪᴛɪᴠᴏ ᴅᴇ sᴜ ᴄᴀᴘᴀ ʏ ᴄᴏᴍᴇɴᴢᴏ́ ᴀ ɢʀᴀʙᴀʀ ᴜɴ ᴍᴇɴsᴀᴊᴇ.
"ᴇsᴛᴏ ᴇs ᴘᴀʀᴀ ᴛɪ, ᴍɪɢᴜᴇʟ",
ᴅɪᴊᴏ, sᴜ ᴠᴏᴢ ᴛᴇᴍʙʟᴀɴᴅᴏ ᴅᴇ ᴇᴍᴏᴄɪᴏ́ɴ. "ᴏ̨ᴜɪᴇʀᴏ ᴏ̨ᴜᴇ sᴇᴘᴀs ᴏ̨ᴜᴇ ᴍᴇ ᴅᴜᴇʟᴇ ʟᴏ ᴏ̨ᴜᴇ ᴅɪᴊɪsᴛᴇ. ᴍᴇ ᴅᴜᴇʟᴇ ᴏ̨ᴜᴇ ᴘɪᴇɴsᴇs ᴏ̨ᴜᴇ sᴏʏ sᴏʟᴏ ᴜɴ ᴀ́ɴɢᴇʟ sᴇʀɪᴏ ʏ ʀɪɢᴜʀᴏsᴏ. ɴᴏ sᴀʙᴇs ʟᴏ ᴏ̨ᴜᴇ ᴇs ʟʟᴇᴠᴀʀ ᴇʟ ᴘᴇsᴏ ᴅᴇ ʟᴀ ᴍᴜᴇʀᴛᴇ ᴇɴ ᴍɪs ʜᴏᴍʙʀᴏs. ɴᴏ sᴀʙᴇs ʟᴏ ᴏ̨ᴜᴇ ᴇs ᴠᴇʀ ʟᴀ ᴠɪᴅᴀ ʏ ʟᴀ ᴍᴜᴇʀᴛᴇ ᴅᴇ ᴛᴏᴅᴏs ʟᴏs sᴇʀᴇs ᴠɪᴠᴏs".ᴀᴢʀᴀᴇʟ ʜɪᴢᴏ ᴜɴᴀ ᴘᴀᴜsᴀ, ɪɴᴛᴇɴᴛᴀɴᴅᴏ ᴄᴀʟᴍᴀʀsᴇ.ᴍᴇ ᴅᴜᴇʟᴇ ᴏ̨ᴜᴇ ᴛᴇ ʀɪᴇʀᴀs ᴅᴇ ᴍɪ́, ᴍɪɢᴜᴇʟ.
ᴍᴇ ᴅᴜᴇʟᴇ ᴏ̨ᴜᴇ ᴘɪᴇɴsᴇs ᴏ̨ᴜᴇ ᴘᴜᴇᴅᴏ sɪᴍᴘʟᴇᴍᴇɴᴛᴇ '"ʀᴇʟᴀᴊᴀʀᴍᴇ'" ʏ ᴏʟᴠɪᴅᴀʀ ᴍɪs ʀᴇsᴘᴏɴsᴀʙɪʟɪᴅᴀᴅᴇs. ɴᴏ sᴀʙᴇs ʟᴏ ᴏ̨ᴜᴇ ᴇs sᴇʀ ᴇʟ ᴀ́ɴɢᴇʟ ᴅᴇ ʟᴀ ᴍᴜᴇʀᴛᴇ".
ᴀᴢʀᴀᴇʟ sᴇ ᴅᴇᴛᴜᴠᴏ, ʀᴇsᴘɪʀᴀɴᴅᴏ ᴘʀᴏғᴜɴᴅᴀᴍᴇɴᴛᴇ.
"ᴏ̨ᴜɪᴇʀᴏ ᴏ̨ᴜᴇ sᴇᴘᴀs ᴏ̨ᴜᴇ ɴᴏ ᴛᴇ ᴘᴇʀᴅᴏɴᴏ, ᴍɪɢᴜᴇʟ. ɴᴏ ᴛᴇ ᴘᴇʀᴅᴏɴᴏ ᴘᴏʀ ɴᴏ ᴇɴᴛᴇɴᴅᴇʀᴍᴇ. ɴᴏ ᴛᴇ ᴘᴇʀᴅᴏɴᴏ ᴘᴏʀ ɴᴏ ʀᴇsᴘᴇᴛᴀʀ ᴍɪ ᴄᴀʀɢᴏ".ᴀᴢʀᴀᴇʟ ᴀᴘᴀɢᴏ́ ᴇʟ ᴅɪsᴘᴏsɪᴛɪᴠᴏ ʏ ʟᴏ ɢᴜᴀʀᴅᴏ́ ᴇɴ sᴜ ᴄᴀᴘᴀ. sᴇ ᴏ̨ᴜᴇᴅᴏ́ sᴇɴᴛᴀᴅᴏ ᴇɴ sɪʟᴇɴᴄɪᴏ ᴘᴏʀ ᴜɴ ᴍᴏᴍᴇɴᴛᴏ, ʏ ʟᴜᴇɢᴏ ᴅᴇsᴀᴘᴀʀᴇᴄɪᴏ́ ᴇɴ ʟᴀ ᴏsᴄᴜʀɪᴅᴀᴅ, ᴅᴇᴊᴀɴᴅᴏ ᴀᴛʀᴀ́s sᴏʟᴏ ᴇʟ ᴇᴄᴏ ᴅᴇ sᴜs sᴏʟʟᴏᴢᴏs.ᴍɪɢᴜᴇʟ ᴇɴᴛʀᴏ́ ᴇɴ ᴇʟ ʜᴏᴛᴇʟ, ʙᴜsᴄᴀɴᴅᴏ ᴀ ᴀᴢʀᴀᴇʟ ᴘᴏʀ ᴛᴏᴅᴀs ᴘᴀʀᴛᴇs. ᴘᴇʀᴏ ɴᴏ ʟᴏ ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴏ́. ᴇɴ sᴜ ʟᴜɢᴀʀ, ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴏ́ ᴜɴᴀ ʜᴀʙɪᴛᴀᴄɪᴏ́ɴ ʟʟᴇɴᴀ ᴅᴇ ʀᴇᴄᴜᴇʀᴅᴏs. ʜᴀʙɪ́ᴀ ᴛʀᴇs ғᴏᴛᴏs ᴇɴ ʟᴀ ᴍᴇsᴀ. ᴜɴᴀ ᴅᴇ ᴇʟʟᴀs ᴍᴏsᴛʀᴀʙᴀ ᴀ ʟᴏs ʜᴇʀᴍᴀɴᴏs ᴘʀɪɴᴄɪᴘᴀʟᴇs: ʟᴜᴄɪғᴇʀ, ᴍɪɢᴜᴇʟ, ᴀᴢʀᴀᴇʟ, ᴀᴢʀᴀᴇʟᴀ ʏ ᴀᴋɪʀᴀ
ᴏᴛʀᴀ ᴍᴏsᴛʀᴀʙᴀ ᴀ ᴛᴏᴅᴏs ʟᴏs ᴀʀᴄᴀ́ɴɢᴇʟᴇs ᴊᴜɴᴛᴏs, sᴏɴʀɪᴇɴᴅᴏ ʏ ᴀʙʀᴀᴢᴀ́ɴᴅᴏsᴇ. ʏ ʟᴀ ᴛᴇʀᴄᴇʀᴀ ғᴏᴛᴏ ᴍᴏsᴛʀᴀʙᴀ ᴀ ᴀᴢʀᴀᴇʟ sᴏʟᴏ, ᴄᴏɴ ᴜɴᴀ ᴇxᴘʀᴇsɪᴏ́ɴ ᴛʀɪsᴛᴇ ᴇɴ sᴜ ʀᴏsᴛʀᴏ.
ᴊᴜɴᴛᴏ ᴀ ʟᴀs ғᴏᴛᴏs, ʜᴀʙɪ́ᴀ ᴜɴ ᴛᴇʟᴇ́ғᴏɴᴏ. ᴍɪɢᴜᴇʟ ʟᴏ ᴛᴏᴍᴏ́ ʏ ᴄᴏᴍᴇɴᴢᴏ́ ᴀ ᴇxᴘʟᴏʀᴀʀ sᴜ ᴄᴏɴᴛᴇɴɪᴅᴏ. ʜᴀʙɪ́ᴀ ᴄɪᴇɴᴛᴏs ᴅᴇ ғᴏᴛᴏs, ᴠɪ́ᴅᴇᴏs ʏ ᴍᴇɴsᴀᴊᴇs. ᴛᴏᴅᴏs ᴇʟʟᴏs ᴍᴏsᴛʀᴀʙᴀɴ ᴍᴏᴍᴇɴᴛᴏs ғᴇʟɪᴄᴇs ʏ ᴛʀɪsᴛᴇs ᴅᴇ ʟᴀ ᴠɪᴅᴀ ᴅᴇ ᴀᴢʀᴀᴇʟ. ᴍɪɢᴜᴇʟ ᴠɪᴏ ғᴏᴛᴏs ᴅᴇ ᴀᴢʀᴀᴇʟ ᴄᴏɴ ʟᴏs ᴅᴇᴍᴀ́s ᴀʀᴄᴀ́ɴɢᴇʟᴇs, ʀɪᴇɴᴅᴏ ʏ ʙʀᴏᴍᴇᴀɴᴅᴏ. ᴠɪᴏ ᴠɪ́ᴅᴇᴏs ᴅᴇ ᴀᴢʀᴀᴇʟ ʜᴀʙʟᴀɴᴅᴏ sᴏʙʀᴇ sᴜ ᴄᴀʀɢᴏ ʏ sᴜs ʀᴇsᴘᴏɴsᴀʙɪʟɪᴅᴀᴅᴇs. ʏ ᴠɪᴏ ᴍᴇɴsᴀᴊᴇs ᴅᴇ ᴀᴢʀᴀᴇʟ ᴇxᴘʀᴇsᴀɴᴅᴏ sᴜs sᴇɴᴛɪᴍɪᴇɴᴛᴏs ʏ ᴍɪᴇᴅᴏs.