ᴀᴢʀᴀᴇʟ sᴇ ǫᴜᴇᴅᴏ́ ᴇɴ sɪʟᴇɴᴄɪᴏ, ᴇxʜᴀᴜsᴛᴏ ᴅᴇsᴘᴜᴇ́s ᴅᴇ ʟᴀ ᴘᴇʟᴇᴀ ᴍᴇɴᴛᴀʟ. ᴅᴇᴊᴏ́ ᴅᴇ ᴘᴇɴsᴀʀ, ᴅᴇᴊᴏ́ ᴅᴇ ʟᴜᴄʜᴀʀ, ʏ sᴇ ʀɪɴᴅɪᴏ́ ᴀʟ ᴍᴏᴍᴇɴᴛᴏ ᴘʀᴇsᴇɴᴛᴇ. sᴇ ǫᴜᴇᴅᴏ́ ᴇɴ ᴇʟ ᴘɪsᴏ, sɪɴ ᴍᴏᴠᴇʀsᴇ, sɪɴ ᴘᴇɴsᴀʀ.
ᴅᴇ ʀᴇᴘᴇɴᴛᴇ, sᴜ ᴍɪʀᴀᴅᴀ sᴇ ᴅɪʀɪɢɪᴏ́ ʜᴀᴄɪᴀ ʟᴀ ᴛᴇʟᴇᴠɪsɪᴏ́ɴ ǫᴜᴇ ᴇsᴛᴀʙᴀ ᴇɴᴄᴇɴᴅɪᴅᴀ ᴇɴ ᴜɴ ʀɪɴᴄᴏ́ɴ ᴅᴇ ʟᴀ ʜᴀʙɪᴛᴀᴄɪᴏ́ɴ. ʟᴀ ᴘᴀɴᴛᴀʟʟᴀ ᴍᴏsᴛʀᴀʙᴀ ᴜɴᴀ ᴘᴇʟɪ́ᴄᴜʟᴀ ᴀɴᴛɪɢᴜᴀ, ᴄᴏɴ ᴀᴄᴛᴏʀᴇs ʏᴀᴄᴛʀɪᴄᴇs ǫᴜᴇ ᴀᴢʀᴀᴇʟ ɴᴏ ʀᴇᴄᴏɴᴏᴄɪᴏ́. ᴘᴇʀᴏ ɴᴏ ɪᴍᴘᴏʀᴛᴀʙᴀ. ʟᴀ ɪᴍᴀɢᴇɴ ʏ ᴇʟ sᴏɴɪᴅᴏ ᴇʀᴀɴ sᴜғɪᴄɪᴇɴᴛᴇs ᴘᴀʀᴀ ᴅɪsᴛʀᴀᴇʀʟᴏ ᴅᴇ sᴜs ᴘᴇɴsᴀᴍɪᴇɴᴛᴏs.sᴇ ǫᴜᴇᴅᴏ́ ᴍɪʀᴀɴᴅᴏ ʟᴀ ᴛᴇʟᴇᴠɪsɪᴏ́ɴ, sɪɴ ᴘʀᴇsᴛᴀʀ ᴀᴛᴇɴᴄɪᴏ́ɴ ᴀ ʟᴀ ᴛʀᴀᴍᴀ ᴏ ʟᴏs ᴅɪᴀ́ʟᴏɢᴏs. sᴏʟᴏ sᴇ ᴄᴏɴᴄᴇɴᴛʀᴏ́ ᴇɴ ʟᴀ ɪᴍᴀɢᴇɴ ʏ ᴇʟ sᴏɴɪᴅᴏ, ᴘᴇʀᴍɪᴛɪᴇɴᴅᴏ ǫᴜᴇ sᴜ ᴍᴇɴᴛᴇ sᴇ ᴅᴇsᴄᴏɴᴇᴄᴛᴀʀᴀ.ᴘᴏʀ ᴜɴ ʀᴀᴛᴏ, ᴀᴢʀᴀᴇʟ sᴇ ᴏʟᴠɪᴅᴏ́ ᴅᴇ sᴜs ᴘʀᴏʙʟᴇᴍᴀs, ᴅᴇ sᴜ ᴀɴsɪᴇᴅᴀᴅ ʏ ᴅᴇᴘʀᴇsɪᴏ́ɴ. sᴇ ᴏʟᴠɪᴅᴏ́ ᴅᴇ sᴇʀ ᴇʟ ᴀ́ɴɢᴇʟ ᴅᴇ ʟᴀ ᴍᴜᴇʀᴛᴇ. sᴇ ᴏʟᴠɪᴅᴏ́ ᴅᴇ ᴛᴏᴅᴏ.sᴏʟᴏ ᴇxɪsᴛɪ́ᴀ ᴇʟ ᴍᴏᴍᴇɴᴛᴏ ᴘʀᴇsᴇɴᴛᴇ, ʟᴀ ᴛᴇʟᴇᴠɪsɪᴏ́ɴ ʏ ᴇ́ʟ. ʏ ᴇɴ ᴇsᴇ ᴍᴏᴍᴇɴᴛᴏ, ᴀᴢʀᴀᴇʟ sᴇ sɪɴᴛɪᴏ́ ᴇɴ ᴘᴀᴢ.
ᴅᴇ ʀᴇᴘᴇɴᴛᴇ, ᴀᴢʀᴀᴇʟ ᴇᴍᴘᴇᴢᴏ́ ᴀ ʜᴀᴄᴇʀ ʀᴜɪᴅᴏs ʀᴀʀᴏs, ᴄᴏᴍᴏ sɪ ᴇsᴛᴜᴠɪᴇʀᴀ ᴛᴇɴɪᴇɴᴅᴏ ᴜɴᴀ ᴘᴇsᴀᴅɪʟʟᴀ. ᴍɪɢᴜᴇʟ ʟᴏ sᴏʟᴛᴏ́ ʀᴀ́ᴘɪᴅᴀᴍᴇɴᴛᴇ ʏ ᴛʀᴀᴛᴏ́ ᴅᴇ ᴅᴇsᴘᴇʀᴛᴀʀʟᴏ, sᴀᴄᴜᴅɪᴇ́ɴᴅᴏʟᴏ sᴜᴀᴠᴇᴍᴇɴᴛᴇ.
ᴀᴢʀᴀᴇʟ, ᴅᴇsᴘɪᴇʀᴛᴀ", ʟᴇ ᴅɪᴊᴏ ᴍɪɢᴜᴇʟ, ᴄᴏɴ ᴠᴏᴢ ᴘʀᴇᴏᴄᴜᴘᴀᴅᴀ. "ᴀᴢʀᴀᴇʟ, ʜᴇʀᴍᴀɴᴏ, ᴅᴇsᴘɪᴇʀᴛᴀ".
ᴘᴇʀᴏ ᴀᴢʀᴀᴇʟ ɴᴏ sᴇ ᴅᴇsᴘᴇʀᴛᴏ́. sɪɢᴜɪᴏ́ ʜᴀᴄɪᴇɴᴅᴏ ʀᴜɪᴅᴏs ʀᴀʀᴏs ʏ ᴛʀᴀᴛᴀɴᴅᴏ ᴅᴇ ᴇsᴄᴀᴘᴀʀ, ᴄᴏᴍᴏ sɪ ᴇsᴛᴜᴠɪᴇʀᴀ ᴀᴛʀᴀᴘᴀᴅᴏ ᴇɴ ᴜɴᴀ ᴘᴇsᴀᴅɪʟʟᴀ. ᴍɪɢᴜᴇʟ ᴛʀᴀᴛᴏ́ ᴅᴇ ᴄᴀʟᴍᴀʀʟᴏ, ʜᴀʙʟᴀɴᴅᴏ ᴇɴ ᴜɴ sᴜsᴜʀʀᴏ ᴛʀᴀɴǫᴜɪʟɪᴢᴀᴅᴏʀ, ᴘᴇʀᴏ ᴀᴢʀᴀᴇʟ ɴᴏ ʀᴇsᴘᴏɴᴅɪᴏ́.
ᴍɪɢᴜᴇʟ ɪɴᴛᴇɴᴛᴏ́ sᴀᴄᴜᴅɪʀʟᴏ ᴍᴀ́s ғᴜᴇʀᴛᴇ, ᴛʀᴀᴛᴀɴᴅᴏ ᴅᴇ ᴅᴇsᴘᴇʀᴛᴀʀʟᴏ, ᴘᴇʀᴏ ᴀᴢʀᴀᴇʟ ɴᴏ sᴇ ᴅᴇsᴘᴇʀᴛᴏ́. sɪɢᴜɪᴏ́ ᴛᴇɴɪᴇɴᴅᴏ ᴄᴏɴᴠᴜʟsɪᴏɴᴇs ʏ ʜᴀᴄɪᴇɴᴅᴏ ʀᴜɪᴅᴏs ʀᴀʀᴏs, ᴄᴏᴍᴏ sɪ ᴇsᴛᴜᴠɪᴇʀᴀ ʟᴜᴄʜᴀɴᴅᴏ ᴄᴏɴᴛʀᴀ ᴀʟɢᴏ ᴇɴ sᴜ ᴍᴇɴᴛᴇ.ᴍɪɢᴜᴇʟ sᴇ ᴘʀᴇᴏᴄᴜᴘᴏ́ ᴀᴜ́ɴ ᴍᴀ́s, ɴᴏ sᴀʙɪ́ᴀ ǫᴜᴇ́ ᴇsᴛᴀʙᴀ ᴘᴀsᴀɴᴅᴏ ᴄᴏɴ ᴀᴢʀᴀᴇʟ.
ᴛʀᴀᴛᴏ́ ᴅᴇ ᴄᴀɴᴀʟɪᴢᴀʀ sᴜ ᴇɴᴇʀɢɪ́ᴀ ʜᴀᴄɪᴀ ᴇ́ʟ, ᴘᴀʀᴀ ᴄᴀʟᴍᴀʀʟᴏ ʏ ᴅᴇsᴘᴇʀᴛᴀʀʟᴏ, ᴘᴇʀᴏ ɴᴏ ғᴜɴᴄɪᴏɴᴏ́.
ᴀᴢʀᴀᴇʟ sᴇɢᴜɪ́ᴀ ᴀᴛʀᴀᴘᴀᴅᴏ ᴇɴ sᴜ ᴘᴇsᴀᴅɪʟʟᴀ, sɪɴ ᴘᴏᴅᴇʀ ᴅᴇsᴘᴇʀᴛᴀʀ
.ᴀᴢʀᴀᴇʟ ᴅᴇsᴘᴇʀᴛᴏ́ ᴅᴇ ᴍᴀɴᴇʀᴀ ᴍᴜʏ ʀᴀ́ᴘɪᴅᴀ, ᴀʙʀɪᴇɴᴅᴏ sᴜs ᴏᴊᴏs ᴜɴᴏs sᴇɢᴜɴᴅᴏs. ᴘᴇʀᴏ ʟᴏ ǫᴜᴇ ᴍɪɢᴜᴇʟ ᴠɪᴏ ʟᴇ ʜᴇʟᴏ́ ʟᴀ sᴀɴɢʀᴇ: ʟᴏs ᴏᴊᴏs ᴅᴇ ᴀᴢʀᴀᴇʟ ᴇʀᴀɴ ʀᴏᴊᴏs ᴄᴏɴ ɴᴇɢʀᴏ, ᴄᴏᴍᴏ sɪ ᴇsᴛᴜᴠɪᴇʀᴀɴ ᴘᴏsᴇɪ́ᴅᴏs ᴘᴏʀ ᴜɴᴀ ғᴜᴇʀᴢᴀ ᴏsᴄᴜʀᴀ. ᴘᴇʀᴏ ᴀɴᴛᴇs ᴅᴇ ǫᴜᴇ ᴍɪɢᴜᴇʟ ᴘᴜᴅɪᴇʀᴀ ʀᴇᴀᴄᴄɪᴏɴᴀʀ, ᴀᴢʀᴀᴇʟ ᴄᴇʀʀᴏ́ ʟᴏs ᴏᴊᴏs ʏ ʟᴏs ᴀʙʀɪᴏ́ ᴅᴇ ɴᴜᴇᴠᴏ, ʏ ʏᴀ ʜᴀʙɪ́ᴀɴ ᴠᴜᴇʟᴛᴏ ᴀ sᴜ ᴄᴏʟᴏʀ ɴᴏʀᴍᴀʟ.
ᴀᴢʀᴀᴇʟ ᴀʙʀᴀᴢᴏ́ ᴀ ᴍɪɢᴜᴇʟ, ʟʟᴏʀᴀɴᴅᴏ ᴅᴇsᴄᴏɴsᴏʟᴀᴅᴀᴍᴇɴᴛᴇ. ᴍɪɢᴜᴇʟ, ᴄᴏɴғᴜɴᴅɪᴅᴏ ʏ ᴀsᴜsᴛᴀᴅᴏ ᴘᴏʀ ʟᴏ ǫᴜᴇ ᴀᴄᴀʙᴀʙᴀ ᴅᴇ ᴘᴀsᴀʀ, ʟᴏ ᴀʙʀᴀᴢᴏ́ ᴛᴀᴍʙɪᴇ́ɴ, ɪɴᴛᴇɴᴛᴀɴᴅᴏ ᴄᴀʟᴍᴀʀʟᴏ.ʟᴏs ᴅᴏs ᴀ́ɴɢᴇʟᴇs sᴇ sᴇɴᴛᴀʀᴏɴ ᴇɴ ʟᴀ ᴄᴀᴍᴀ,ᴀʙʀᴀᴢᴀᴅᴏs ʏ ᴇɴ sʜᴏᴄᴋ ᴘᴏʀ ʟᴏ ǫᴜᴇ ʜᴀʙɪ́ᴀ sᴜᴄᴇᴅɪᴅᴏ. ᴍɪɢᴜᴇʟ ɴᴏ ᴇɴᴛᴇɴᴅɪ́ᴀ ǫᴜᴇ́ ʜᴀʙɪ́ᴀ ᴘᴀsᴀᴅᴏ ᴄᴏɴ ᴀᴢʀᴀᴇʟ, ᴘᴏʀ ǫᴜᴇ́ sᴜs ᴏᴊᴏs ʜᴀʙɪ́ᴀɴ ᴄᴀᴍʙɪᴀᴅᴏ ᴅᴇ ᴄᴏʟᴏʀ ᴅᴇ ᴇsᴀ ᴍᴀɴᴇʀᴀ. ᴘᴇʀᴏ sᴀʙɪ́ᴀ ǫᴜᴇ ᴀʟɢᴏ ᴇsᴛᴀʙᴀ ᴍᴜʏ
ᴍᴀʟ.
"ᴀᴢʀᴀᴇʟ, ʜᴇʀᴍᴀɴᴏ, ¿ǫᴜᴇ́ ᴘᴀsᴏ́?", ʟᴇ ᴘʀᴇɢᴜɴᴛᴏ́ ᴍɪɢᴜᴇʟ,ɪɴᴛᴇɴᴛᴀɴᴅᴏ ᴄᴀʟᴍᴀʀʟᴏ.
ᴘᴇʀᴏ ᴀᴢʀᴀᴇʟ sᴏʟᴏ ʟʟᴏʀᴀʙᴀ, sɪɴ ᴘᴏᴅᴇʀ ʜᴀʙʟᴀʀ. ᴍɪɢᴜᴇʟ ʟᴏ ᴀʙʀᴀᴢᴏ́ ᴍᴀ́s ғᴜᴇʀᴛᴇ, ɪɴᴛᴇɴᴛᴀɴᴅᴏ ᴛʀᴀɴsᴍɪᴛɪʀʟᴇ sᴜ ᴇɴᴇʀɢɪ́ᴀ ʏ sᴜ ᴄᴀʟᴍᴀ. ᴘᴇʀᴏ sᴀʙɪ́ᴀ ǫᴜᴇ ᴀʟɢᴏ ʜᴀʙɪ́ᴀ ᴄᴀᴍʙɪᴀᴅᴏ ᴇɴ ᴀᴢʀᴀᴇʟ, ᴀʟɢᴏ ǫᴜᴇ ɴᴏ ᴘᴏᴅɪ́ᴀ ᴇxᴘʟɪᴄᴀʀ ᴀᴢʀᴀᴇʟ ʟʟᴏʀᴀʙᴀ