Ik heb Fay een paar boeken gegeven en haar voorlopig op mijn kamer opgesloten. Er zijn nog zaken die ik moet regelen, zoals het sturen van een paar meiden om kleding voor haar te halen. Niet alle Ravens zijn mannen; vrouwen maken ook deel uit van onze groep. Quinty is nu een van hen geworden. Vrouwen binnen de Ravens worden beschermd: geen enkele Raven mag een van hen aanraken zonder hun uitdrukkelijke toestemming. Voor zover ik weet, wordt deze regel over het algemeen nageleefd.
Toch vormen de rivaliserende bendes een groter gevaar voor onze vrouwen. De Lions, Serpents en Feniksen staan erom bekend vrouwen van andere bendes te ontvoeren. Als ze eenmaal meegenomen zijn, zien we hen zelden of nooit terug.
We doen ons best om iedereen binnen onze groep te beschermen, maar zodra je deel uitmaakt van de onderwereld, ben je automatisch een doelwit. En er zijn veel vijanden. Ongeveer 1% van de bevolking is lid van een bende. Spanje, met zijn circa 48 miljoen inwoners, heeft dus ongeveer 480.000 mensen in de onderwereld. Binnen dit gebied alleen zijn er meerdere huizen en hiërarchieën. Ryan is niet de hoogste leider binnen de Ravens, maar in ons gebied met ongeveer met ongeveer 10.000 leden wel. Ons huis telt in totaal 40 mensen, waarvan tien pupillen. De rest van de leden binnen deze regio zijn inwoners van de bovenwereld die zich hebben aangesloten bij de onderwereld.
Ik heb drie meiden eropuit gestuurd om kleding voor Fay te regelen. Ik gaf hen haar maten en genoeg geld mee. Nu kan ik alleen maar hopen dat ze veilig terugkomen. Als dat niet gebeurt, zal ik morgen drie anderen sturen. Geld is voor ons geen probleem. Maar eenmaal onderdeel van een bende, vrijwillig of niet, is er zelden een weg terug naar de bovenwereld.
Het leven als lid heeft echter ook voordelen. Het biedt status, aanzien, en een gemeenschap waarin je je thuis kunt voelen. Daarnaast zijn er middelen beschikbaar die de bovenwereld niet kan bieden: drugs, goedkope prostituees en wapens, allemaal binnen handbereik. Het is een harde wereld, maar voor sommigen de enige die ze kennen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Hey, Jack, waar heb je mijn vriendin verstopt?" Ryan kijkt me uitdagend aan, zijn stem doordrenkt van spot. "Arme, lieve Fay. Is ze zich al aan het klaarmaken voor vanavond? Morgen vertrek ik op zakenreis, dus ik wil haar nog even ontmoeten voordat ik wegga." Zijn donkere ogen glimmen, en een zelfvoldane grijns trekt over zijn gezicht. Lust lijkt zijn hele uitstraling te kleuren. "Blonde krullen... Hoe krijg je het toch voor elkaar om precies mijn type te vinden? Ze is prachtig. God, wat zal ze heerlijk voelen," voegt hij er uitdagend aan toe, terwijl zijn blik in de mijne brandt.
Ik voel hoe mijn woede oplaait, mijn vuisten bal ik onwillekeurig. Ryan's woorden snijden diep en raken precies de zenuw die ik zo wanhopig probeer te negeren. De gedachte aan hem, zijn handen op Fay, zijn grijnzende gezicht terwijl hij haar overheerst... Het roept een golf van misselijkheid bij me op. Mijn kaken verstrakken terwijl ik zijn opgewekte toon hoor doorpraten.
"Doe maar geen moeite om haar je trucjes te leren, Jack," vervolgt Ryan met een gemene ondertoon. "Ze gaat het toch niet in één avond oppikken. En eerlijk? Zonder die trucjes zijn ze zoveel leuker. Die felle blik van haar, gevuld met haat en woede... God, wat houd ik daarvan. Ik moet mezelf bedwingen te wachten tot na het eten," voegt hij eraan toe, zijn dierlijke lach echoënd door de kamer.
Ik voel me gevangen in een machteloze woede. Ryan is niet zomaar iemand; hij is rang nummer één. Zolang hij de leiding heeft, kan ik niets doen. Hoezeer ik Fay ook als mijn verantwoordelijkheid zie, mijn bezit zelfs, alles wat van mij is, behoort uiteindelijk tot Ryan. Hij kan met haar doen wat hij wil.
De gedachte maakt me ziek, maar ik weet wat mijn opties zijn. Als ik echt wilde dat Fay alleen van mij was, zou ik Ryan moeten uitdagen in een duel op leven en dood. Maar zo'n uitdaging zou waarschijnlijk mijn einde betekenen. Zelfs al zou ik het gevecht overleven tot de derde ronde, ik weet dat ik geen kans tegen hem maak. Nog niet. En als ik verlies, zal Fay zonder twijfel volledig in zijn macht vallen, machteloos tegenover zijn wil.
JE LEEST
Gevangen in de onderwereld
General Fiction"Ik zie haar, ik wil haar, ik ontvoer haar." -Not a Fairytale Fairy is een doorsnee 24-jarige vrouw die een alledaags leven leidt. Maar alles veranderd plotseling wanneer de 28-jarige Jack haar ziet en geobsedeerd raakt. Hij is een invloedrijk fig...