Thuisgekomen die dag, riep Jack meteen naar zijn jongere broer, Sem, die twee jaar jonger was dan hijzelf. Sem deelde de bruine krullen met Jack, maar in tegenstelling tot Jack had Sem groene ogen. Hij was een lange, gespierde kerel en net iets kleiner dan Jack, vaak gekleed als een skater.
Er liggen veel papieren om me heen, want ik ben direct begonnen met plannen. Wanneer Sem aan komt lopen zie ik zijn gezicht over de bladeren heen gaan. Mijn broertje kent me goed genoeg om te weten dat ik wat illegaals aan het plannen ben.
"Jack, we zijn op bezoek bij mama in Nederland. We hebben beloofd geen criminele activiteiten te ondernemen terwijl we hier logeren," waarschuwt Sem. Ik probeer naar hem te luisteren maar ben druk bezig. "Ja, ja, maar de plannen zijn veranderd, broertje. Het is een noodgeval,". "Bovendien vertrekken we over drie dagen, dus als we mijn plan dan uitvoeren, hebben we niet tegen mama gelogen."
Ik geef Sem een knipoog. Thuis was heilig voor Sem. Hoewel Sem elders bekendstond als een zware crimineel, wilde hij thuis geen onheil. Sem deed geen moeite zijn ontevredenheid te verbergen op zijn gezicht. "Zie dit maar als een reddingsactie." Zeg ik in de hoop Sem wat meer tevreden te stellen. Hij kijkt me niet begrijpend aan.
Ik laat een diepe zucht. "Ik wil een nieuwe pupil,". Sem zijn ogen staan groot en boos. Geïrriteerd kijkt hij me aan en zegt: "Nee, hou je mond. Quinty heb je nog geen twee jaar als pupil. Wat is er mis met haar?"
"Quinty is wel oké met een mooi lichaam, maar haar persoonlijkheid is een beetje vlak geworden. Ze is saai geworden, en ze spreekt maar een klein beetje Nederlands, wat behoorlijk irritant is," leg ik uit. "Jack, ben je serieus? Natuurlijk is ze saai. Kijk naar wat je haar het afgelopen jaar hebt aangedaan. En ze komt uit Spanje; het feit dat ze een beetje Nederlands spreekt, is al een wonder."
Sem kijkt me teleurgesteld aan. "Er zal nooit iemand goed genoeg zijn voor je, Jack. Heb je er al over nagedacht wat er gebeurt met degene die je nu op het oog hebt als ze niet honderd van de honderd stemmen krijgt?"
"Natuurlijk heb ik daarover nagedacht, Sem. Ik ga haar leven veranderen, dat doe ik niet zomaar," antwoordde ik terwijl ik alleen maar oog heb voor de papieren om me heen. "Leven verwoesten, bedoel je?" vuurt Sem terug. Nu pas kijk ik hem wel aan. "Sem, luister, ze is perfect, lief, behulpzaam, slim en prachtig. Je gaat haar echt graag mogen"
"Waar komt ze vandaan?" vraagt Sem. "Ze werkt bij de supermarkt hiernaast," geef ik toe. Sem maakte een luid spottend geluid. "Mijn lieve broer, je gaat me toch niet vertellen dat je voor een zestienjarige bent gevallen?"
Ik kijk hem boos aan. "Tuurlijk niet, ik heb haar opgezocht nadat ik haar naam heb geleerd. Ze is 23 jaar en zit in haar laatste jaar van HBO." Zeg ik. "God, wat ben jij een eikel als je iemand ontvoert die bijna klaar is met studeren," zegt Sem. "Bedankt voor de herinnering. Help je me of niet?" ik kijk Sem hoopvol aan. Ik sta bij de Ravens veel hoger in rang dan Sem dus technische gezien heeft hij geen keus. Maar ik vindt het leuk om te doen alsof hij een keus heeft.
"Wat ga je tegen mama zeggen als er een bericht komt over de vermissing van een meisje vlak nadat wij zijn vertrokken?" vroeg Sem. "Luister, Sem, ik zeg je eerlijk, ik had besloten haar met rust te laten, maar haar vriend is Kai van de Lions." Sem kijkt hem moeizaam aan. Waarschijnlijk begrijpt hij nu het probleem. Sem en Jack zijn al jaren rivalen van Kai. Ze groeiden samen op in dezelfde wijk, maar Kai sloot zich aan bij de Lions, terwijl hij en Jack kozen voor de Ravens.
"Dat verklaart wel waarom hij zo hard zijn best doet om in rangen te stijgen bij de Lions. Hij is binnen een jaar van rang dertig naar dertien gegaan," zegt Sem. "Precies, en rang één tot en met tien mag een pupil hebben. Grote kans dat zij zijn eerste pupil gaat zijn. Gijs is zich aan het voorbereiden om zijn vriendin Fairy als pupil te claimen".
"Het is hij of wij die haar claimen, Sem. We moeten dit doen. Ook voor haar," zeg ik om mijn verhaal te versterken.
"Oke, we hebben een plan nodig," zegt Sem. Ik grijns tevreden naar hem. "Ik kan altijd op je rekenen, broertje". "Yeah, don't push it, brother,"
Sem zelf is rang 13 daardoor mag hij geen pupil hebben. Maar Jack heeft ook nooit het idee gehad dat Sem behoefte had aan een pupil.
Na drie uur hebben de broers een plan. Iedere zondag begint Fairy om 6 uur met werken, waar ze in haar eentje naartoe fietst. Aangezien ze al tegen hun moeder hadden gezegd dat ze zaterdagavond weggaan, komt het perfect uit. De broers kunnen haar op weg naar het werk ontvoeren en direct meenemen naar het hoofdhuis in Spanje. Daar zal Fairy een procedure moeten doorlopen, en als ze die met succes doorstaat, zal ze de pupil van Jack worden.
JE LEEST
Gevangen in de onderwereld
Ficción General"Ik zie haar, ik wil haar, ik ontvoer haar." -Not a Fairytale Fairy is een doorsnee 24-jarige vrouw die een alledaags leven leidt. Maar alles veranderd plotseling wanneer de 28-jarige Jack haar ziet en geobsedeerd raakt. Hij is een invloedrijk fig...