FELIX
"Felix gubben, snälla sköt dig idag på mötet, jag har fått mejl av din psykolog att du är otrevlig på mötena" jag fnyser åt min mammas ord.
Blondinen har alltså mejlat min mamma och mamma är helt omedveten om att det är hennes kille som är min psykolog.
"Jag är nitton år mamma, nitton jävla år. Jag bestämmer helt själv hur jag ska bete mig mot andra" mamma suckar bara och ger mig en menande blick.
"Fan vad skönt att jag har fixat en egen lägenhet" utbrister jag frustrerat och drar på mig mina sneakers.
"Felix, vi ka-" längre hinner mamma inte säga innan jag går utanför dörren och smäller den framför hennes ansikte.
***
Blondinen sitter i sin gröna fåtölj med anteckningsblocket i sin hand, precis som vanligt alltså, när jag stiger in i det alldeles för trånga rummet.
"Du kunde alltså inte motstå mig, du var allt tvungen att boka mera möten med mig" flinar jag och tar av mig min svarta vindjacka som jag hänger över stolens ryggstöd.
Blondinen suckar och antecknar något i sitt anteckningsblock, antagligen något om min dåliga attityd.
"Jag fick höra att du mejlade min morsa om mitt beteende gentemot dig, Oscar" jag fortsätter bara prata samtidigt som jag klär av mig mer av mina ytterkläder såsom min mössa och min halsduk.
"Så är det sant? Sätter du på min morsa varje gång hon säger att hon har ett viktigt möte med sin chef på klädaffären?" orden som lämnar mina läppar är påfrestande, det är jag väl medveten om men jag vill så gärna hitta hans svaga punkt.
Blondinen drar sin hand genom sitt ljusa hår och ett flin platsar sig på hans ljusrosa fylliga läppar. "Ja Felix, jag sätter på din morsa varenda gång hon lämnar ytterdörren. Varenda gång hon går hemifrån så väntar jag i min vita Mercedes på henne utanför er" skrockar han fram och lutar sig bakåt i fåtöljen.
"Din jävel" muttrar jag och om blickar skulle kunna mörda så skulle han med all säkerhet vara död vid det här laget.
"Så Felix, dags att börja dagens möte?" frågar han mig precis som om ingenting hänt, precis som om han vore Guds ängel.
--
YOU ARE READING
psykologen | foscar
Fanfiction"Vad hindrar dig Felix? Vad hindrar dig från att visa känslor Felix?" Du Oscar, Du och bara Du.