Wraak

5 0 0
                                    

Een jongeman van ik schat ongeveer 20 staat mij aan te gapen.
'Euh hoi?'
"Hoi, Liv toch?"
Al vlug hoorde ik dat het de man van de telefoon was.
Ik wou de deur toegooien maar hij zette zijn voet er voor voor in geval dat.
'De man van de telefoon dus? Wat wil je me nu al een hele tijd vertellen! Ik heb er genoeg van.'
"Heeft Thomas je het al verteld"
'Wat verteld?'
"Oke. Hij heeft zijn kans verkeken ik doe het! Het zit zo Thomas bedriegt je"
'Daar ben ik namelijk zelf al achtergekomen en ik ga wraak nemen! Wie ben je?'
"De neef van Max. Alleen zijn Max en ik vijanden. Wat is je plan?"
'Och ik laat beelden zien aan het meisje wat hij doet met me. Alleen weet ik niet hoe het meisje noemt en waar ik haar kan vinden'
"Ze noemt Lola!"
Toet toet.
Het is Thomas die klaar staat met zijn auto.
'Sorry neef van Max ik moet weg'
"Zeg maar Luke"
'Oke doei Luke'
Ik stap met een overdreven lach in de auto.
"Wow Liv wat maakt je zo blij en wie was dat?"
'Ik weet de naam van het meisje en dat ow dat is de neef van Max alleen zijn ze vijanden'
"Yeah Right, vijanden"
We arriveren in de stad.
We lopen in verschillende winkels, cafés, restaurants en daarna zouden we doorlopen naar strand.
Ja, inderdaad zouden. We komen iets veel beters tegen!
Aan de vijver zien we Max en Lola!
De zee stellen we een dag uit omdat ons plan nu compleet zou zijn!
Gelukkig vindt Thomas dat niet erg, hij is zo geweldig!
We volgen Max en Lola tot het einde van hun afspraakje dat was ongeveer rond 20:30 uur.
Gelukkig gaan ze elk een andere kant uit, anders was alles voor niets geweest!
We volgen Lola tot Max uit het zicht was!
Ik loop naar Lola en houd haar tegen.
"Euh hallo? Ken ik jou?"
'Euh nee, maar dat gaat wel gebeuren. Ik zal mijn bewijs boven halen want je zal me toch niet geloven. Kijk Max bedriegt jou met mij en mij met jou. Binnen (ondertussen al) 3 dagen zouden we 3 jaar samen zijn maar ik moet wraak nemen voor wat hij mij en jou aangedaan heeft! Dus doe je mee?'
Ze liet een paar tranen maar zei op een hoge toon " ja! Dit heeft mij echt geraakt en hij zal boeten! Dus tell me, wat is het plan?"
'Dat hebben we nog niet het plan was eerst om jou intelichten,dat is gelukkig gebeurd! Maar we hebben er snel een nodig want ik wil niet langer met hem samenblijven!'
We wisselden onze nummers uit en liepen met zen drieën nog even in de stad rond.
Thomas zette mij thuis af en ging me morgen komen ophalen om 3 uur voor deze keer wel naar het strand te gaan.
Als ik mijn laken over mij slaag krijg ik nog een berichtje van Lola.
"Ik wil nog even zeggen dat ik je heel dankbaar ben. En bovendien vind ik je echt een leuke meid. Ps onze wraak zal zoet zijn ;)"
Ik stuur snel een berichtje naar Lola terug zodat ik slapen kon. Het was inmiddels al 2:30 uur.
'Hoi, geen probleem ik vond gewoon echt dat je het moest weten! Ik jou ook hoor! Ps: ja hij zal er echt niet goed van zijn! Maar ik ga slapen kzie je nog wel', schrijf ik.
Met een gerust hart ging ik slapen, dit was een geslaagde dag.
De volgende dag ben ik laat op.
Ik maak mij klaar om naar de zee te gaan.
Net op tijd voor Thomas.
Uit de ogen van Thomas
Ik bel aan, ik hoor de bel ook dingdongen.
Liv doet open met een grote glimlach en ook een grote zak met handdoeken,koeken,fruit,water,....
Ik ben een beetje zenuwachtig maar dat laat ik niet merken en zeg spontaan
'Hoi schoonheid'
"Hey, genius! Klaar om ons 1ste geslaagde plan te vieren?"
'Zeker weten!"
Uit de ogen van Liv
We wandelen gezellig langs de dijken zo opweg naar het strand.
We arriveren op het strand.
Na al het wandelen en zwemmen gaan we gezellig picknicken op het strand.
Thomas is echt een gentleman.
'Thomas ik heb het echt naar men zin. En euhm nog eens bedankt voor alle hulp die je me de laatste zware dagen gegeven hebt.'
"Liv, ik ook en daar zijn ' vrienden' toch voor"
Ik lach. We vallen in elkaars armen en staren elkaar aan.
'Liv, ik wil meer dan vrienden zijn'
'Ik weet het Thomas maar nu nog niet. Ik heb echt nog veel pijn door Max'
"Maar ik ben niet zoals Max. Ik ben anders"
'Ik weet het het maar dan zeggen we onze vriendschap op en dat is ook niet niks'
"Liv, we kennen elkaar nu al zo lang! Echte ruzie hebben we nog nooit gehad enkel een paar discussies."
Ik zucht diep en staar rechtuit naar de zonsondergang met de helderblauwe lucht.
'Ik weet het Thomas, ik weet het. Ik zie jou ook graag maar wat als onze relatie mislukt? Dan heeft het misschien invloed op onze vriendschap en dat wil ik echt niet.'
"Oke ik snap je we zien wel nog na het fiasco van Max"
'Dankje'
We keren terug naar huis rond 21:30.
Eens dat Thomas door wilt rijden krijgt hij een platte band.
Ja lap, daar zit niks anders op dan bij mij te blijven slapen.
'Liv, zou ik hier mogen logeren?'
Ik lach en zeg "Tuurlijk, kom binnen joh"
Stil lopen we naar boven en doen onze deur op slot.
Ik lig in mij eenpersoonsbed en hij ligt naast mijn bed op een matras.
We hebben eerst even nog gebabbeld maar ik was doodmoe en viel opeens vanzelf in een diepe slaap.
Uit de ogen van Thomas
Nadat Liv in een diepe slaap gevallen was heb ik nog even naar haar zitten staren.
Tot ik zelf moe was. Ze is zo mooi als ze slaapt.
Opeens rinkelt Liv haar gsm we schieten alle 2 recht.
'Wie belt er om dit uur gestoorde gekken!'
"Uuuhm Liv, het zou wel eens belangrijk kunnen zijn! Het is....."

Naamloos verhaalWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu