Uit de ogen van Liv
De volgende ochtend staat Thomas voor de deur met een ontbijtmand.
'Thomas, omg wat lief van je'
"Een lekkere mand voor een lekker meisje. Heb je trek?"
'En of ik trek heb! Ik rammel!'
"Dat komt goed uit"
Ik laat hem binnen.
We zetten de tassen,borden,...klaar en genieten van het lekkere ontbijt'
"Zo, was het lekker?"
'Het was heerlijk!'
Opeens krijg ik een telefoontje.
Ik kijk op mijn scherm en schrik.
"Schat, voel je je wel lekker. Je word opeens zo wit!"
'Euh....euh'
"Liv, zeg op! Wie is het"
'Max...3jaar...'
Ik neem uiteindelijk op en zet het op luidspreker.
"Hoi schatje, 3 jaar samen! De mooiste 3 jaren van mijn leven. Zullen we afspreken?"
'Euh hoi'
Ik glimlach en besef dat dit het toppunt van mijn wraak zal zijn en zeg met veel plezier:
'Ik dacht dat je het vergeten was! Je had niet meer gereageerd op mijn smsje's. Maar ik kom wel naar jou binnen een halfuur ben ik er! Doei doei'
Tuut tuut
"Liv, jij bent van mij! Nu ga je terug naar die pipo ofwa?"
'Maar nee Thomas, wat krijg jij nu? Dit word het einde van ons plan he'
"Aah zo....bel Lola dan he"
Ik tik de nummer van Lola in en vertel haar het plan, ze gaat akkoord en komt snel langs.
We regelen het meteen, tijd valt er allesinds niet te verliezen.
Zij gaat als eerste langs bij Max.
Uit de ogen van Max.
Ik zet hapjes en drankjes klaar voor mij en Liv.
Ook zet ik er gepaste kaarsen bij.
Nu ik toch aan het wachten ben kan ik even nadenken over Lola en Liv.
Het is niet faire voor hun.
Ze verdienen dit niet.
Ik moet het opbieden, maar dat durf ik niet.
Ze zullen van streek zijn dus ik moet kiezen.
Ookal heb ik alreeds voor Lola gekozen, hou ik ook van Liv.
En ik ken Liv al langer dan Lola, ook ken ik Liv al langer dan de dag van vandaag en weet dus dat Liv er kapot van zal zijn.
Maar zou het niet beter zijn om vrienden te blijven met Liv? Of beter met Lola?
Ik geraak er echt niet uit!
Zo blijf ik nog 10min piekeren, todat ik de bel hoor.
'Liv, ik kom!'
Ik open de deur en zie Lola staan.
'Lola, wat doe jij hier!!! Hadden we afgesproken?'
"Wow, iemand is duidelijk blij me niet te zien. Neen dat hebben we niet maar het is al even geleden dat we nog hebben afgesproken dus tata hier ben ik! Ow trouwens mag ik binnen komen?"
'Euh euh... Sorry ik heb afgesproken met mijn neef en hij zal er bijna zijn. Een ander keertje dan?'
"Max, doe toch niet gek! Dan kan ik je neef meteen ontmoeten!"
Ze duwt de deur verder open en loopt naar binnen.
Ze schrikt en kijkt verbaasd.
Uit de ogen van Lola
Ik ben erg verbaasd hoeveel moeite hij voor Liv deed en vraag me af of hij dit ook voor mij zou gedaan hebben.
Heel even maar dan ook heel even spoken er allemaal vragen door mijn hoofd.
'Zou hij dit ook voor mij gedaan hebben als we 3 jaar samen waren?'
'Zou Liv dit geregeld hebben om straks binnen te komen en te zeggen dat ik erin geluisd ben?'
'Wil Liv Max voor haarzelf?'
'Houd Max echt van mij?'
'Moet ik stoppen met het plan en Max nog een kans geven achter dit allemaal?'
Ik krijg het benauwd.
Ik denk dat ik moet afwachten hoe het straks loopt.
Ik word wakker in een donkere kamer.
Ik geraak in paniek en roep om Max.
Na enkele minuten gaat de deur open.
'Max, max! Ben jij dat? Help me'
"Ja Lola ik ben het."
'Wat is hier aan de hand?'
Ding dong
"Je bent flauwgevallen. Maar ik heb geen tijd mijn nicht staat aan de deur"
'Je nicht? Het was toch je neef? Max is er iets wat ik moet weten?'
"Euh ja. Het is een mannenwijf. Doei!"
Ding dong
Zou dat Liv zijn? Omg mijn mobiel, waar is mijn mobiel? O, hebbes!
Uit de ogen van Liv
Eindelijk gaat de deur open.
'Max, hoelang duurt het om een deur te openen?' Zeg ik lachend
"Sorry Livie"
Ulg, daar gaan we weer.
Hij vervolgd zijn zin met "Ik was nog wat dingen aan het klaarzetten. Maar bon, kom hier mijn toekomstige vrouw"
Ik lach 'Yeah Wright, voor hoelang nog?'
"Wat bedoel je, voor altijd gekkie."
'En met hoeveel vrouwen zullen we er zijn'
Ook die snapt hij niet "Liv ik snap jou niet. Kom binnen voordat de kaarsen uitgebrand zijn"
Ik stap naar binnen en zet me neer op de zetel.
'Dus Max, wat had je geplant?'
"Ik heb een romantische film uitgekozen voor ons, daarna kletsen we gewoon wat bij."
Ik zeg zo droog ik kan 'Ja, dat zal nodig zijn he!'
Hij geeft me een blik van zwijg toch eens, raar kind.
Na die blik ben ik niet van plan om te zwijgen en praat dus verder.
Totdat hij zijn hand op mijn mond legt en zegt 'Liv, zullen we de film kijken.'
Ik lach en knik.
Tijdens de film krijg ik een sms'je van Lola.
"Liv, help me! Max heeft me boven opgesloten!"
Ik raak geshoqueert.
"Max, hoe durf je! Ben je dan echt zo!"
'Liv, waar heb je het over?'
"Ik weet alles! Alles! Van jou en Lola! Max ik HIELD van je, met de nadruk op HIELD.
Laat Lola nu meteen vrij! Jij bent echt een arrogante klootzak om het nog netjes te zeggen!"
Ik zie hoe hij ineen zakt. 'Liv, ik wou het je vertellen maar ik drufde niet. Ik had de moed echt niet. Lola heb ik niet met slechte bedoelingen opgesloten dat deed ik alleen maar zodat je het niet zou ontdekken maar nu je het toch weet...'
Hij liet Lola vrij en Lola was zo blij me te zien. Ze vloog in mijn armen en barstte in wenen uit.
'Dus meisjes nu jullie het wetten laten jullie me allebei zitten zeker?'
Lola en ik kijken elkaar aan en zeggen in koor "Ofcourse! Wat dacht je nu zelf oelenwapper"
Alleen voeg ik er nog een zin aan toe voor Lola en ik vertrekken 'Je hebt geluk dat onze ouders goed bevriend zijn, Och ja nu het toch uit is kan ik je vertellen dat Thomas en ik sindkort ook een stelletje zijn! Doei.'
Hij lacht flauw.
Eens we buitenzijn roept Lola haar woedde uit tegen me.
"Met jouw idioten-plannen ook altijd. Je kan het vergeten dat ik dit ooit nog eens doe! Weet je wel niet hoe warm het daar was en ik mocht dan ook nog eens niet eten of drinken! Adios!"
Zonder nog iets te zeggen loopt ze van me weg.
Nu ben ik degene die in wenen uitbarst.
Ik ga naar Lola haar huis en bel aan aangezien ze niet opendoet, loop ik naar Thomas zijn huis en vertel hem alles.
Maar het blijkt dat hij al op de hoogte is.