4 . Bölüm

128 17 2
                                    

2 hafta sonra

Criosadan

İki haftadır her şey normaldi . Gizemli ile aramız iyiydi . Ona bu ismi takmıştım : Gizemli . Artık sadece sessiz bir şekilde oturmak yerine ara sıra konuşmaya başlamıştık . Ama bu konuşmaların çoğu sıradan ve gerekli konuşmalardı . Bazen bana bir konu hakkındaki düşüncelerinden bahsediyordu ama kendinden hiç bahsetmiyordu . Neredeyse bir aydır aynı okulda olmamıza rağmen adını bile bilmiyordum . Ama merak etmiyordum . O bunu herkesten gizlemek istiyordu . Gizlemek istemeseydi söylerdi . Biliyordum çünkü benim yanımdayken diğer zamanlarda olduğundan daha rahat davranıyordu . Ama şimdi bunları düşünmenin sırası değildi . Dersi dinleyip merak ettiklerimi sormam gerekiyordu .

~~~

Ders bitmişti . Derste sorduğum sorular öğretmeni mutlu etmişti . Sınıfta derse katılan tek kişi bendim . Ama bu sadece öğretmeni sevindiriyordu . Sınıftakiler buna katlanamıyordu . Son zamanlarda benimle uğraşmıyorlardı ama bugün bu değişecek gibi duruyordu . Şu anda yanıma doğru gelenler başka bir şey için geliyor olamazlardı . Yanıma gelip bana '' Curioso '' diye seslendiklerinde onlara bakmadım ve bir şeylerle uğraşıyormuş gibi yaptım . Ama onlar sürekli bunu tekrarlamaya devam ediyorlardı . Bana Curioso diyorlardı . Bu kelime meraklı anlamına geliyordu ve benim adıma benziyordu . Bu yüzden bana bu ismi takmışlardı . Buna sinir oluyordum ama onlarla uğraşmamam gerektiğini biliyordum .

'' Curioso baksana buraya . Hadi ama neden buraya bakmıyorsun ? Curioso sana bir soru sormak istiyoruz biz . '' diyen sinir bozucu seslerden sonra daha fazla dayanamadım ve sıramın üstündeki tüm kitapları onlara doğru fırlattım . '' İsmimin doğrusunu öğrendiğinde gelir sorarsın sorunu . '' dedim ve hızla sınıftan çıkarak arka bahçeye gittim . Genelde orada kimse olmazdı ve rahatça oturabilirdim .

Ama arka bahçeye gittiğimde bir sürprizle karşılaştım . Orada başka birisi daha vardı . Bay Gizemli . Başka bir zaman olsa orada durmazdım ama şu anda biraz sessizce oturmaya ihtiyacım vardı . Ondan uzakta olan bir yere oturdum ve ağlamamaya çalışarak sinirim geçmesini beklemeye başladım . Ama Gizemli beni görmüştü ve yanıma gelerek bana '' Ne oldu ? '' diye sordu .

'' Yok bir şey . Sınıftakiler sinirlerimi bozdu . ''

'' Ne yaptılar ? ''

'' Bana Curioso dediler . ''

'' Neden sana Meraklı diyorlar ? Sen meraklı değilsin ki . Derslerde çok fazla soru soruyor olabilirsin ama senin öğrenmeye çalıştığın şeyler onların öğrenmeye çalıştığı şeylerden çok daha faydalı bilgiler . Hem senin sorduğun sorular sayesinde onlar da o faydalı bilgileri herkes öğreniyor . Bana benim hakkımda sorular soracaklarına onlar da derslerde bir kaç soru sorsa daha iyi olur . ''

'' Evet ama onlar böyle düşünmüyorlar . Onlara göre senin hakkında bilgi öğrenmek çok daha önemli . Sanki sınavda senin adını soracaklar . '' derken gözlerimden yaşlar akmaya başlamıştı .

Bunu gören Gizemli . '' Ağlama . '' dedi . '' Ağlarsan güçsüz gözükürsün . Güçsüz gözükürsen seninle daha çok alay ederler . Güçsüz olduğunu onlara gösterme . Göz yaşlarını sil ve onların karşısında güçlü dur . Tamam mı ? '' dediğinde göz yaşalarımı ellerimle sildim ve '' Tamam . '' dedim . Bu sırada dersin başladığını belirten zil çaldı ve biz de oturduğumuz yerden kalktık ve birlikte sınıfa doğru yürümeye başladık .

~~~~~~

Derste öğretmen konuyu anlatırken onu dinliyordum . Öğretmen konuyu anlatmayı bitirdiğinde '' Sorusu olan var mı ? '' diye sordu . Soru sormak için elimi kaldıracağım sırada yanımda oturan Gizemli elini elimin üstüne koydu ve soru sormamı engelledi . '' Her merak ettiğin şeyi birilerine sorma . '' dedi . '' Sorularının yanıtlarını kendin bulmaya çalış . ''

Söylediklerinden sonra ona baktım . Eli hala elimin üstünde duruyordu . Kalp atışlarımın hızlandığını hissetmeye başlamıştım . Neden böyle olduğunu bilmiyordum . Bunun söylediklerinden dolayı mı yoksa elinin sıcaklığını elimde hissettiğim için mi olduğunu bilmiyordum . Ama sanırım ondan hoşlanmaya başlamıştım .

Dondurmam - 2 - MeraklıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin