Chapter 1

421 16 0
                                    

"Wooho~"Jeritku.Aoku kini sudah mendarat dinegara Jepun.Kelihatan orang sedang lalu lalang disitu.Tiba tiba talefonnya bedering.Aku menyapu skrin talefonnya itu.Serta merta talefon ditekup ditelinga.

⚫⚫⚫⚪⚪⚪
Aku menagis sendirian disitu.Tiada tanda tanda yang mengatakan mak cikku akan datang kesitu."Eh! Akukan boleh ambik teksi!"Aku ketawa sendirian mengenagkan bertapa bodohnya aku..Orang orang sekelilingnya pasti mengagap aku adalah sebagai orang gila.

Serta merta dia menahan teksi.Fia memberi alamat rumah makciknya kepada pakciknya.Yang mengejutkan adalah pak cik itu tinggal disebelah rumah mak ciknya!

Sampai dahaja dirumah selepas membuat pembayaran terus dia menunjuk muka masam apabila kelibat mak ciknya sedang sibuk melayan drama'My Love From The Star'.Apabila melihat kelibat wanita lalu dihadapannya dia sudah dapat mengecam kelibat wanita tadi wanita separuh abad itu membulatkan matanya."JAE KYUNG!"jerit wanita itu sambil mengejar kelibat gadis itu.Sence yang menarik didalam drama yang ditontoninya tadi langsung tidak dihiraukan.Didalam kotak fikirannya dekarang ini adalah Jae Kyung.Macam manalah dirinya boleh lupa punndia tidak tahu.

"Jae Kyung! I'm sorry okay? Auntie lupa sangat sangat tadi.Maafkan auntie ya?"kata Kim Ye In."Belanja Kyung tiga coklat untuk sebulan"tangannya diangkat.Kesepuluh jarinya mengambil tempat."Orait"kata Kim Ye In.Jari telunjuk dan ibu jari disatukan sehingga terbentuklah simbul 'Ok'.Kemudian mereka berdua kembali menonton drama yang disiarkan.

Aku serious malas nak pergi sekolah balik balik muka cikgu jugak yang aku hadap.Haih nasib baik english agu dapat A+ kalau tak satu hapak pun aku tak faham apa cikgu mengajar kat depan.Tapi sebelum aku pergi Jepun ni lagi aku dah faham bahasa diorang.Appa aku ajar aku dari kecik lagi sekua bahasa.Hebatkan aku? Sebabnya aku ni mempunyai kelebihan yang membuatkan aiu ni boleh ingat apa sahaja.Bosan? Tak apa skip jer.

"Sate, kyō wa atarashī seito o motte iru subete wa kare ga Kankoku kara kite, kare wa chōdo Doitsu ni idō shite ita ouro ni okikae raremasu.( Okay semua kita ada pelajar baru hari ini dia datang dari Korea dan dia akan mengantikan Kouro yang baru sahaja berpindah ke German) [Japan trans]"Kata Encik Toshio.

Seepas beberapa sesi pengenalan diri aku terus duduk diatas kerusi dan bermulalah sisi pembelajaran sains yang bergitu membosankan.

⚫⚫⚫⚪⚪⚪

"Hai,saya Michigan ni adik saya Michan nice to meet you."satu bahasa asing masuk kelubang telingaku.Mataku turun pada dua orang gadis berlulit putih gebu.Selepas memberitahu sedikit sebanyak tentang diriku aku mula meninggalkan mereka untuk membeli air dimesin air yang berada ditaman sekolah ini.Baru sehari aku masuk sekolah dah tahu semua tempat? Sebelum aku mendaftar disekolah iini ak dipekenalkan dengan sekolah ini oleh makcikku.

Aku memasukkan seketul duit syiling perak.Selepas ditekan beberapa kali air yang aku inginkan namun reaksinya masih lagi hambar aku terus menyepak mesin itu dan kemudian tin air beperisa 'Ice Lemon Tea'itu terus tercampak ke tanganku.Baru beberapa tengukkan sahaja air itu dirampas dari aku.Ish siapa yang pandai pandai main rampas ni!

Air itu dicampak kedalam longkang membuatkan aku berang.Terus menolak tubuh seorang lelaki dihadapanku."Kau pahal hah? Penat penat mak bapak aku kerja cari duit sara hidup aku kau main buang macam tu jer"Mata lelaki itu jelas terbutang bergitu juga dengan gengnya.Pelajar pelajar sedikit sebanyak mengerumuni kami membuatkan aku tidak selesa namun disebabkan kemarahan sudah perlahan lahan naik kemuka aku endahkan.

"Kau tak kenal aku ker?"soalnya keras.

"Beri aku sebab kenapa aku kena kenal kau"kata aku.Badan disandar kedinding." Watashi wa gakkō NI no ōsamadesu ( Aku kingka sekolah ni)"katanya didalam bahasa Jepun lagi.Macam akpu tak tahu pulak kan? Dia ingat aku ni bodoh sangat ker sampai tak boleh belajar?

"Ā ōji ga tanjō no katachideari, watashi wa subete o shitte iru anata ni tsuite no subete o omoidasa seru tame ni anata( Oh! ingatkan anak raja sampai semua yang ada dalam borang surat beranak kau"aku tersenyum sinis melihat dia mengetap giginya kuat.

"Anything,your majesty"kataku sambil belakon ala ala sedang mempelawa seorang raja masuk keistana selepas selesai membentang karpet merah.

⚫⚫⚫⚪⚪⚪

TBC.

_________________________

Okay this is my first ff thanks to readers.

[C] Love You Bad BoyWhere stories live. Discover now