"Baekhyun?"
Nama Baekhyun tersembul keluar apabila aku nampak Baekhyun dan Auntie sedang berbual mesra.Dia memandangku dan terus tersenyum.
Dahi aku kerutkan."Aku datang sini sebab nak bagi benda ni.Kau tertinggal dekat kelas.Jangan tanya macam mana aku boleh tahu rumah kau.Aku pergi dulu.Annyeong."katanya sebelum terus keluar dari rumah itu.
Aku lihat dari pada tadi auntie ni tak berhenti henti tersenyum.Bila ditanyai dia jawab dia dah jumpa prince yang sesuai untuk aku.
Aku duduk di meja makan.
"Jae Kyung auntie tengokkan si Baekhyun tu macam sesuai jer dengan Jae Kyung kan?"katanya.Aku hanya diam.
"Urm.Jae Kyung.Minggu depan.Auntie kena pergi Perancis.Sebab ada khusus dekat sana.Jae Kyung okay duduk kat sini sorang sorang ker nak suruh someone temankan Jae Kyung? Auntie kasi jer kalau Jae Kyung nak bawak kawan."katanya.
Aku mengangkat wajah."Berapa lama auntie kat sana?"soalku.
"Maybe dalam dua tiga tahun sebab auntie terikat dengan kontrak untuk jadi guru tari kat sana.Dan selama auntie tak ada buatlah rumah ni macam rumah sendiri nae?"katanya Aku hanya mengangukan kepala.
"Urm auntie.Rasa tak payah kut auntie suruh orang duduk dengan Jae Kyung sekali sebab Jae Kyung okay jer."kataku.
"Mwo?Urm,arasseo."katanya
"Auntie!"seruku
"Wae?"soalnya."Nanti Jae Kyung hantar auntie dekat airport nae?"kataku.
Dia tersenyum dan mengangukan kepalanya."Arasseo.But jaga diri baik baik nae? Bila auntie taka ada kat sini."katanya.Aku hanya mengangukan kepala.
⚫⚫⚫⚪⚪
Pagi itu kakiku melangkah laju.Merentasi jalan tar sebelum bertukar kepada simen rata.Kayu yang diwarna kan coklat tua itu aku tolak.
Masih sama.Kemudian aku berjalan pula ke kerusi kayu bewarna biru.Beg aku letakkan diatas kerusi.
"Hai!"sapa satu suara.Aku menoleh.Byeol He duduk diatas kerusinya sambil tersenyum lebar.
Pandangan matanya tidak dapat aku tafsirkan tapi cukup untuk membuat seorang wanita cair...Termasuk aku.Eh?
"Jom pergi kantin nak tak?"soalnya aku mengangukkan kepala.
"Jae Kyung!"jerit sesorang.Aku menoleh lagi.Dalam masa satu hari aku tak tahu berapa kali kepala aku tolehkan.
"Jom teman aku gi bilik guru"anaknya."Nak buat apa?"soalku kepada Taehyung.Dia aku lihat tersengih sengih dari tadi.
"Saje saja jer"katanya.
"Kalau macam tu aku ikut korang."katanya.
Aku hanya mengagumkan kepala."Bolehkan Byeol He?"soalku.
Dia hanya mengaguk sebelum menjeling Taehyung."Jomlah!"kata Byeol He.
Dengan kasar.Cara dia macam tak suka jer Taehyung ada kat sini.
Aku hanya melangkah kearah kantin.
Taehyung POV
Baru sahaja aku mahu duduk disebelah Jae Kyung sebuah figura yang dengan lajunya mengambil tempatku.Sempat aku menjelingnya sekilas.
Aku duduk dihadapan mereka.
"Taehyung-ah... Makan ni!"kata Jae Kyung belum sempat aku membuka mulut disuapnya nasi goreng didalam mulutku.
Aku tersenyum simpul.Aku pandang Byeol He.Dia tak puas hati.Macam aku tak tahu.
"Kyungiee-ah.. Esok kita pergi taman tema nak?"ajak Byeol He.
Si Jae Kyung pula dengan mudahnya blushing dan mengaguk.
Dengan kitaorang kau layan kasar kasar.Dengan mamat rambut karat ni dah macam kucing parsi yang ahjussi depan tu jual dah.
Asyik blush dah kenapa dia ni?
Ni dia ni dah kenapa? Jatuh cinta ke apa.Eh?! Wait...
J-jatuh cinta?
Andwae...
Aku bangun dari tempat dudukku.Hati aku panas.Aku perlu cari ruang.Hati aku panas apabila diperlaku seperti tunggul disitu.
End Taehyung POV
"Kyah! Kenapa dengan maat alien tu?"soalku.
"Entah biarlah dia.Awak ddduk lah sini dengan SAYA..."perkataan saya itu ditekan.
Dah kenapa dia ni psiko ker apa.
Argh! Aku tak kira aku kena kejar Taehyung tu.
"Aish tak boleh lah.Saya nak kejar dia.Annyeong!"kataku.Lagi lama aku disitu buat hatiku tidak tenteram.
Sama ada tidak selesa dengan keadaan berdua dengannya ataupun rasa bersalah dengan Taehyung walau aku tidak tahu apa salahku kepadanya.
"Kyah! Jae Kyung! Chakamanyo!"jerit seseorang.Lantas aku berpaling.Suho sedang terbongkok bongkok kencari nafas.
"Kanapa kau lari?"soalnya.
"Aku nak kejar Taehyung tadi dia pergi kantin dengan aku and Byeol He lepastu Dia terus blah."kataku.Baru sahaja langkhh seribu aku buka.
Suho menahanku seraya menggeleng sambil tersenyum.
"Waeyo?"soalku."Dia cemburu"kata Suho."Beri dia ruang."kata Suho sebelum pergi dari situ.
Cemburu?
"For what?"soalku pada diri.Kenapa Taehyung nak cemburu pulak?
"Aish! Jinja? Otak aku jadi lemah ni.Someone please tell me~"rintihku sendiri.
Justeru aku melangkah balik kekelas.
Tak ada Taehyung.
Aku mengeluh.Punggung aku labuhkan diatas kerusi kayu itu.Mataku memandang kearah luar tingkap.
Angin menyapa tubuhku.Burung burung berkicauan.
Ah... Indahnya hidup mereka.Bebeas terbang tanpa perlu memikirkan nasib mereka.
Pokok pokok bergoyang goyang mengikut arah angin.Sesekali beberapa kereta menyebelahi jalan raya yang kosong.
Mata aku tutup.Menikmati keindahan alam sambil angin menyapa tubuhku buat aku sejuk.Serta merta aku memeluk tubuh.
Aku lakukan perkara yang sama.Angin sesekali menyapa tubuhku.Aku membuka mata melihat keindahan alam yang dipersembahkan dihadapan mataku.
Aku tersenyum.
Suara riuh rendah didalam kelas perlahan lahan mula hilang.
Sedikit ketenangan menerpa didalam diriku.
Aku tersenyum lagi.
Aku menoleh kearah kelas semula.
"Kyah.Waeyo?"soalku apabila sekua memandangku tanpa berkelip.
Kena sampuk dengan hatu raya mana budak kelas ni?
Menyedari teguran itu mereka mula menyambung kerja mereka.
Apa yang diorang tengokkan?
Beberapa minit kemudian aeorang guru wanita mula masuk kedalam kelas.
"Mianhae saya lambat tadi saya tolong cikgu."seseorang mengetuk pintu kelas.
Taehyung.
And.
Baekhyun.
Tapi mata Taehyung agak sembab seperti baru lepas menagis.
Diaorang berjumpa ke?
Mereka berdua tersenyum kearah ku.
____________________________________
How? Ok paham.Tak best kan? Heh...
YOU ARE READING
[C] Love You Bad Boy
FanfictionHari berganti hari mereka sedar.Bulan berganti bulan mereka sedar.Pembulian demi pembulian yang dulunya kerap mereka lakukan terhadap gadis baru disekolah itu tidak dapat menghilangkan rasa itu. Malah makin ditambah.Baekhyun dan Taehyung yang.menyed...