Chapter 10

61 3 0
                                    

Aku duduk di atas kerusi kayu bewarna coklat tua.Kaki aku goyang goyangkan bagi menghilangkan rasa bosan.

Byeol He yang dari tadi tidak nampak batang hidungnya mula memunculkan diri.Dia tersenyum kelat.Aku turut melemparkan senyuman.

"Naik roller coaster nak?"ajaknya.Aku mengantuk kepala tanda setuju.Dia memimpin tanganku hingga ke tempat membeli tiket.

Selesai membuat beberapa pembayaran kami mengambil tempat dihadapan sekali.

Tanganku mula memakai tali pinggang yang disediakan.Aku menunggu roller coaster itu meluncur laju.

Aku memaut lengan Byeol He apabila roller coaster yang kami naiki itu mula bergerak dan menjunam.Byeol He aku lihat tersenyum riang.

Begitu juga denganku.

Baekhyun POV

Aku menggit bibir menahan cemburu yang meluap luap.Semalam Taehyung meluahkan perasaan kepadaku.Dia dah mahu mengalah dalam merebut cinta Jae Kyung.Katanya Byeol He dan Kae Kyung akan mengunjung taman tema ini.

Taehyung di sebelah ku aku jeling.Dia turut menahan api kemarahannya.Tak apa kau.Kau tunggu Byeol He.

End Baekhyun POV

Selepas dihantar pulang dengan kereta yng dipandu Byeol He alu mula mengorak langah menuju kerumah ku.

Kunci aku masukkan.Selepas pintu rumah berjaya aku buka aku masuk kedalam rumah.

Tanpa sengaja kunci rumah aku jatuhkan.

"Makin sebagai kerja aku!"Lelaki itu pergi.

⚫⚫⚫⚪⚪⚪

"Aduh mana pulak ni!"kataku.Dari tadi tak jumpa kunci rumah.Lepas je aku balik sekolah aku terus simpan balik kunci spare yang aku guna pagi tadi.

Tiba tiba memori aku menerawang tentang kejadian yang berlaku disekolah tadi.

FLASHBACK

Aku duduk di tempat ku.Baru sahaja mahu bangun lenganku ditarik kasar oleh seseorang.

Taehyung.

"Wae?"aku mula menyoal memandang satu satu wajah tampan rakan rakan ku.

"Kau tak rasa ke mamat Byeollie apa benda tah tu pelik!"kata Taehyung.Aku ketawa.Nice! "Nama dia Byeol He lah.Btw pelik apanya.Muka dia tak lah macam alien!"kataku.

"Taklah my mean..."belum sempat Taehyung mahu meneruskan percakapannya aku sudah memintas.

"Eh dah dah. Aku tak nak korang ni semua kutuk nama chinggu aku atau kita putus kawan arasseo?"kataku.Senyuman sinis aku lemparkan senyuman yang mendalam maksudnya.

END FLASHBACK

Aku duduk sendirian dirumah.Aunty sudah seminggu belepas kebumi Prancis.

Tok tok!

Ketukan pintu membuat ku membukanya.

Buk!

"Angkat Dia."

________________________________

Who is that? Aha! Btw vote!^_^

[C] Love You Bad BoyWhere stories live. Discover now