Aku bangun daripada tidur.Selepas aku menyiapkan diri aku terus kesekolah.
Malas nak sarapan kalai aku mati pun tak ada yang kisah ker?
Aku tak tahu kenapa hari ni lain sikit.Maybe nkk kena biasakan dengan perangai EXO dan BTS.
But tu aku tak ambil kita sangat tapi si Baekhyun dengan Taehyung ni yang aku ambil pusing tentang hal diorang.Pelik gila diorang harini.
Walaupun diorang dah friend dengan aku cuma perbuatan diorang lebih dari EXO dan BTS.Biasalah kingka kan?
Diorang ada layan aku kasar sikit tapi.Baekhyun dengan Taehyung...
Kenapa diorang lain sangat harini?
Bila Baekhyun dengan aku bila dia nak cakap something dengan aku mesti Taehyung cuba batalkan niat Baekhyun dengan menarik aku melihat sesuatu yang lebih menarik minatku.Diorang bertarung...
Tapi tentang apa?
⚫⚫⚫⚪⚪⚪
Aku duduk sendirian didalam kelas.Aku rimas.Rimas sebab Baekhyun dan Taehyung.Diorang terlalu care pasal aku.Bodyguard aku pun tak macam tu.
Diorang tak pernah bagi aku ruang untuk bersendirian harini.
"Jae Kyung...!"suara Baekhyun.Ergh! "Kau tak makan ker? Kesihatan kau tu kena jaga bla bla bla"tu jer yang masuk kepala otak aku.
"Jae Kyung aku ada sesuatu untuk kau!"datang pula Taehyung.Aku memandag Baekhyun.Mukanya merah padam.Kemudian Taehyung mula membebel.Aku pandang keluar tingkap.
"Bae Jae Kyung!"jerit Taehyung.Ok nama penuh aku Bae Jae Kyung.Cuba fikirkan nama abang aku bila ada Bae tu.Tak best kan? So,dia cakap dengan kawan dianama sebenarnya Bae Yeonhe.Ok penipu.
Aku memandang kearah Taehyung."Kau kenapa ni?"dia memegang pipi ku.Mataku memandang atanya.
Jelas sekali Baekhyun tidak selesa melihat kami duduk didalam keadaan yang intim itu.Aku mula rasa rimas.
Bila Baekhyun tolak tangan Taehyung dari terus pengang pipi aku Taehyung jadi marah.Diaorang bergaduh.
Alu jadi penonton setia diorang.Aku mula rasa tak selesa bila diorang bangkitkan nama aku dalam hal ni.Makin lama makin kerap keluar dari mulut diorang.Alu rasa rimas.
"Cukup!"aku kena hentikan pergaduhan ni aku dah rimas.Aku terus keluar dari kelas tu.
Aku melangkah kearah bilik muzik.Masih tidak ada sesiapa.Aku duduk diatas kerusi khas untuk piano.Jari jemariku aku letakkan diatas board yang menutupi piano itu.Aku buka.
Alunan lagu 'My Answer'daripada Exo mula berkumandang.Alunan piano itu memenuhi setiap ruang didalam bilik muzik itu diselangi suara merdu milikku.
Eh! Macam belagak jee? Hehhe.Selesai menyanyikan lagu itu aku letakkan kepala diatas board yang menutup piano itu.
Bilik muzik itu dipenuhi dengan tepukkan gemuruh.Seorang guru muzik menyapaku."Nama awak siapa?"soalnya."Bae Jae Kyung"malas mahu layan endah tak endah sahaja jawapanku.
"Saya nak awak main gitar tu dan nyanyikan lagu tadi"katanya.Aku bangun dan pergi kearah sebuah gitar.
Selepas memainkan beberapa alat muzik aku keluar dari bilik itu.Aku pergi pula kearah gelangang bola keranjang.
Aku mengambil bola dan memasukkanya kedalam jaring beberapa kali.Selepas hati kku rasa tenang alu masuk semula kedalam kelas.Seorang cikgu membawa sebuah gitar.Jangan cakap...
"Jae Kyung,saya dengar awak pandai menyanyi dan main alat muzik."
Aku tengah pening ni.
"Mainkan lagu Sing For You daripada kumpulan Exo"
YOU ARE READING
[C] Love You Bad Boy
FanfictionHari berganti hari mereka sedar.Bulan berganti bulan mereka sedar.Pembulian demi pembulian yang dulunya kerap mereka lakukan terhadap gadis baru disekolah itu tidak dapat menghilangkan rasa itu. Malah makin ditambah.Baekhyun dan Taehyung yang.menyed...