Chapter 4

178 10 0
                                    

Aku merenung siling didalam bilikku.Siling itu ditebuk dan diletakkan tingkap kaca disitu.Dari sini aku boleh lihat bulan dan bintang.

Lagu 'Call Me Baby' yang dinyanyikan oleh kumpulan EXO mula berkumandang didalam bilikku.Fikiranku menerawang jauh.Entah sampai dimana pun aku tidak tahu.

Gardigan hitam diambil.Aku membuka pintu bilik yang berada didalam biliknya yang dipenuhi dengan koleksi pennyku.

Dulu sewaktu ibu bapanya sibuk dia akan kesini dan menghabiskan duit yang diberi oleh ibu bapanya dengan membeli penny sehingga lah boleh penuh sebuah bilik.Aku memilih penny bewarna coklat gelap.

Aku turun.Aku menolak penny itu sehinggalah satu tempat.Aku duduk disitu.Aku tidak sedar ada yang memerhatikan gelagatnya itu.Kakiku menguis guis tanah.Serta merta aku teringat kembali memorinya dengan abangku.

Dulu sewaktu kecil jika aku dan abangku berkunjung kesini pasti mereka akan melawat tempat ini. Aku berjalan kearah pokok kesukaan abangku disitu kerana pokok itu rendah dan sungguh redup.

Aku mengusap tulisan yang aku dan abangku sendiri wujudkan.

'Jae Kyung & Jae Yeonhe
Wish Always Together With My Sister/
Brother'

Dan tidak disangka itulah kali terakhir abangku berkunjung denganku disitu.Dan keesokan harinya hari yang diangap paling bermakna didalam hidupku itulah menjadi hari yang paling menyedihkan didalam hidupku.

Okay sekarang ni aku rasa ada sometihing yang pelik kat belakang aku atau lebih tepat dipanggil seseorang.Hantu ker? Minta minta dijauhkan.Aku gengam penumbuk.Dah bersedia ni.Aku tumbuk hantu ni dan kemudiannya lari.Uih dasar jahat! Pakai baju warna hitam pulak tu.Pandai kau menyamar ye sampai nampak bayang bayang.

Wait! What?! Bayang bayang? Hantu mana ada bayang bayang.Dah tu ni siapa? Oh kau nak culik aku yer? Well, I see... Siap kau...

Dia dah pegang bahu aku.Omo! "Ka... AUCH!"jeritnya.Padan muka kau rasalah tumbukan padu yang dihadiahkan dari aku.Padan muka kau.Aku tangkap rupa kau.Eh?! "Taehyung! Omo!"jeritku pula.Apa main jerit jerit ni? Ingat latihan vokal ker apa. "Sorry sorry ingatkan orang nak culik saya tadi"kataku.

"Omo! Darah!Darah! Nah!"terus aku sumbat hidung dia yang berdarah dengan tisu yang entah dari mana.Tiba tiba jer muncul.Ambik je lah kan apa lagi?

"Ergh! Huh? Puh!"dia buang jer tisu tu? Hebat! Guna nafas jer pulak tu.Hebat..."Eee...Menjijikkan lah alien ni"kata Namjoon.Senyap.Shuh... Ok line clear.Jawapannya...LARI!!

Lintang pukang aku lari sebab taknak terlibat dengan diorang.Terjerit jerit macam tarzan dah.Apalah aku ni...Haih...

"Eoh?" kata Taehyung.Terserlah riak wajah blur dimukanya.Dia baru sahaja mahu menegur seorang gadis yang agak fimilliar dimatanya.

⚫⚫⚫⚪⚪⚪

Aku berpusing semula kearah rumah malangnya... Jiran sebelah ni buat party pulak.Kawan kawan dia lepak pulak dekat situ.Masalah... Okay,cool,cool.Buat tak tahu jer.Kalau dia serang kau,kau tumbuk dia then blah.Okay bagus.Masalahnya sepuluh orang! Tak apa...Relax you can do it.

Aku mengambil langkah berjalan kearah rumah ku yang selang beberapa rumah.Seorang lelaki menyapaku.Jawapannya.Jeling.Nasib namja tu tak buat apa apa.Nampak jer jiran lain keluar terus senyap macam orang koma.

Aku apa lagi? Jalan laju laju lah.Dah macam tak cukup tanah jer cara aku jalan ni.Selalu aku ni cepat jer asal tiba tiba lembab ni? Fuh! Memang lah aku lari lembab sikit sebab ada bukit! Okay, huyahui! Iyargh! Dengan banganya aku berlari sepantas mungkin.Sampai sahaja dirumah ahjumma aku yang jauh beratus ribu kilometer ni boleh pulak aku telanggar pagar.

Aku sepak terus pagar tu.Omma! Perut Kyungie sakit! Senak woi! Dah lah aku ni langgar pagar lepas tu jatuh terlentang pulak depan rumah ahjumma aku ni.Aku dah menconteng arang kat muka ahjumma aku! Malulah!

Tak pasal pasal satu taman ni buat gosip pasal aku.Lagi lagi Mak cik Se Na tu.Dia pernah citer kat aku yang waktu dia dengan husband dia pergi Malaysia untuk honeymoon ada orang tegur dia...

FLASHBACK

Se Nah berjalan kearah satu jedai cenderamata.Dia membeli sedikit barang untuk rakan rakannya yang sedang berada di Korea.Selepas itu seorang pak cik tua melanggarnya.sehinggakan buat oren milik pakcik itu bertaburan diatas lantai.Disebabkan Se Nah ni pandai beecakap dalam bahsa Malaysia jadi mudah untuknya berkomunikasi dengan orang disekitarnya.

"Terima kasih nak.."kata pak cik itu hanya dibalas dengan sekuntum senyuman dan sebuah anggukan."Nama anak ni apa?"soal pakcik itu lagi."Nama saya Se Na pakcik"kata Se Na."Apa dia? Senah? Kenapa macam lain jer bunyinya.Macam senang pun ada."kata orang tua itu."'-_-" Pak cik itu hnya berlalu pergi.

END FLASHBACK

Kalau dia buat citer apa apa tentang ahjumma aku.Aku akan sebarkan citer ni bwahhahhha!!! Terus aku masuk kat dalam rumah ahjumma aku.Wah! Cerita My Love From The Star tapi ahjummanya mana?

"Do Min Joon shi!!!"jerit ahjumma.Aku terus berlari kedalam bilik ahjumma.Dia tengah duduk dalan posisi yang pelik."Ahjumma nak berkomunikasi dengan Do Min Joon."katanya sambil jarinya menu juk kearah bulan dan bintang.Layan K- Drama lagi best dari buat benda tak berfaedah tu lah ahjumma oiii!!!

Terus aku tarik tangan dia.Layan Music Bank lagi bagus.Aku terus bawak dia."Tu Do Min Joon ahjumma tu"kataku sambil menunjuk kearah wajah Do Min Joon dialam kaca tv."OMO! KENAPA TAK.BAGITAHU AHJUMMA! JAE KYUNG DAH TAK SAYANG AHJUMMA KER? DO MIN JOON SHI! AWJJBNKKSL SHJD BHNNNN¥-(#""+//;;+¿!"mulalah bahasa alien dia tu.Mentang mentang Do Min Joon tu alien...Ahjumma berlajar dari mana bahasa Do Min Joon tu?

Ahjumma ni terjerit jerit.Dah macam orang gila dah.Baik aku tidur jer lagi senang.Kaki macam tak boleh jer nak langkah slow slow.Nak laju jer.Kang tersadung benjol kepala aku yng cantik,mulus lagi berseri ni.

DONGGG

Kan aku dah kata!Kan dah kena.Besar weyh benjol ni.Setakat terhentak kepala kat pintu jer pon.Kalau aku ni hagemaru dah lama bertingkat tingkat benjol aku.Haish.Kalau tekan sakit pulak.Kalau tak tekan tangan ni gatal nak sentuh.

Aku merengus perlahan.Selepas mandi aku hannya memakai singlet hitam dan seluar pendek.Seksi sangat ker? Aku bangun dan pergi kearah balkoni bilikku.Pintu silding door aku buka.Terserlah bintang yang berada didada langit aku lihat.Alangkah bagusnya aku seperti bintang.Hidupku sentiasa diselebungi dengan cahaya.Bukan kegelapan.

Hidup ku sekarang ini seperti sudah tiada ainarnya.Kku hanya diselebungi kegelapan yang lama makin merebak.Aku nak jadi macam dulu.Aku tak pernah rasa tersisih.Aku tak pernah rasa sedih.Hidup aku dipenuhi semua ynng kanak kanak idamkan.Sekarang alu tersisih.Tanpa rakan yang ada.Hidup aku jadi lebih teruk disekolah.

Keluhan aku lepaskan.Aku masuk semula kedalam bilik.Pen bewarna hitam aku ambil.Berhitu juga dengan buku notan kecil bewarna hitam.Aku coretkan sedikit tulisan.Hanya buku ini tempat aku lepaskan tekanan.Dengan menulis.Kerana bila menulis aku akan anggap abangku yang mendengar segala celoteh ku.Bila aku tulis didalam buku ini aku rasakan abngku membacanya.Seperti aku mengongsi masalahku dengannya.

Aku menutup mata.Membaringkan tubuh dikatil yang empuk.Berharap mimpi yang indah.

TBC

______________________________

Sorry kalau lambat update.BTW vote!

[C] Love You Bad BoyWhere stories live. Discover now