Chapter 8

97 4 0
                                    

"Hey"

Aku menoleh kepala ke sebelah kiriku.Kening diangkat sebelah.Dah pahal lah hai mamat ni."Yes?"soalku.Aku bukan ap dia nak cakap tapi malu malu pulak!

Tak gentle langsung.

Aku memusing kepalaku semula kearah white board didepan.Pantas aku salin notanya.

"He-"belum sempat dia habiskan ayatnya aku terlebih dahulu menyampuk.Dia ni kejap panggil lepas tu mlu malu.

Tangan aku ni.Kelima lima jariku ini nasib baik tidak mendarat dikepala dia tu."Kalau kau rasa ada.benda nak.bagitahu bagitahu cepat!"katsku.Matsku melirik ke arah nya yang kelihatan serba salah.

"Jadi kawan aku boleh?"solnya.Aku memandang kearahnya.

5.

4.

3.

2.

1!

Tanganku hingga ke kepalanya.Terjerit dia dibuatnya.Nasib slcikgu dah keluar.

"Pujyalah kau diam diam lepas tu bagitahu benda alah ni kat aku? Tolonglah!"kataku.

"Jom keluar nak tak esok?"soalnya.

"Mataku melirik ke arah nya."Kat mana? Pukul.berapa? "Dua soalan yang aku rasakan penting aku ajukan kepadanya.

"Mega 2 City Mall tu.Aku ambik kau ye? Kau tunggu sekata depan taman tu!"katanya.Jari tunjuknya ditunjuk kearah sebuah taman permainan di kawasan perumahan dirunhhku.

"Aku jumpa kau kat sana pun 4.30"katanya.Straight jer...Akunhnnya mengnnguk kan kepala ku.Tangan ku ditarik kearah Exo dan Bts.

"Korang ni dah kenapa?"sollnya "Mamat tu nampak lain macam la!"kata Baekhyun.Dahi dikerutkan.Alu memandang kearah lelaki itu.

"Biasa je!"kataku.Aku mengalihkan pandangan kearah mereka."A..Uhm..."tergagap gagap Baelhyun mahu menyambung percakapannya.

Dahi alu luaskan.Kening terangkat.Mulutku bergerak gerak."Apa apa?"soalku.Dia masih tergagap.Terus aku tepuk kuat bhhunya."Dia jeling aku bila alu tarik tangan kau tadi!"katanya.

Meletus tawaku.Jari telunjuk dihalakan kemuka Baekhyun diselang seli dengan muka.Dae Byeol He.Tanganku ditepis kasar."Kau ni aku cakap.betul betul lah!"katanya.Muka serious aku tunjukkan semula.

"Ouh! Katakan kau dah ada special girlfriend.Lepas tu bila doa tengah bercakap dengan kau aku tarik tangan kau.Mestilah dia bengang!"kataku.

"Kuu lah girlfriend aku!"kata Baekhyn semula tidak mahu kalah.Wajah Taehyung yang tadi tersenyum bertukar riak apabila terpacul kata kata Baekhyun tadi.

Aku memandangnya.

"Dah lah.Buang masa aku jer cakap dengan korang ni.Tak ada bukti dah nak tuduh orang.Usul periksa pun belum.Haih."tangan diletak diatas kepala.

Aku melangkah pergi dari tempat Exo dan Baekhyun.Kaki dihayun laju kearah tempat dudukku.Aku duduk diatas kerusi.Kepada aku lentokkan diatas meja.Belum sempat mataku mahu dipejam satu suara garau menyapa gegendang telingaku.Mataku aku buka luas.Muka Byeol He begitu dekat benganku.Deruan nafasnya dapat ku rasa mata kami bertentangan.Aku cepat cepat mengangkat semula kepala dari terus melantik diatas meja kayu yang dicat warna coklat gelap iy.

"K-kau nik apa?"soalku.Byeol He tersengih menampakkan barisan gigi putihnya.

Cantik!

Entah bagai mana perkataan itu boleh muncul didalam hatiku.Aku memukul pelayan peha ku.Supaya aku sedar dan belik ke realiti.Aku cakap apa tadi?

Nasib dalam hati kalau tak-...

[C] Love You Bad BoyWhere stories live. Discover now