8. de ontsnapping

640 27 0
                                    

Sam's P.O.V
Anna vliegt steve om de hals. Ik glimlach. Ik draai me om naar de muur waar ik een gat in had geblazen, maar het gat is dicht. 'We hebben een probleem.' Zeg ik. En ik wijs naar de deur. 'Maar hoe komen we hier nou weg?' Vraagt Pietro. Ik kijk Bruce aan. 'Misschien is het nu een goede tijd om boos te worden.' Zeg ik. 'Hoeft niet sam. Ik ben altijd boos.' En hij veranderd in de hulk. Anna komt van het bed af, maar ze valt tegen de hulk aan. Hulk draait zich naar haar om. Hij is boos op haar. 'Bruce?' Hoor ik haar vragen terwijl ze snel opstaat. Ik zie hoe de hulk zijn hand heft om Anna een klap te geven. 'Nee! ' schreeuwen steve en ik tegelijk. Anna houdt beschermend haar armen boven haar hoofd. Net op tijd springt steve met zijn schild voor haar. Ineens krijg ik een idee. Ik maak een vuurbal en gooi hem naar de hulk. Boos draait hij zich om. 'Sam!' Roept Anna. Ik begin naar de muur te rennen. De hulk rent achter me aan. Net voordat ik tegen de muur opknal, laat ik me vallen en glij tussen de benen van de hulk door. De hulk rent vol tegen de muur aan en de muur breekt open. Opgelucht haal ik adem. Ik draai me om naar anna en steve en loop naar ze toe.

Anna's P.O.V
Ik kijk gefascineerd toe hoe bruce in de hulk veranderd. Ik sta op van het bed, maar struikel. Ik val tegen de hulk aan. Shit. Hij draait zich om naar mij. 'Bruce?' Vraag ik zachtjes. Hij is boos. Het enige wat ik nog kan doen is mijn armen boven mijn hoofd houden. Ik denk er niet eens aan om mijn krachten te gebruiken. 'Nee!' Hoor ik sam en steve roepen. Dan spingt steve voor me met zijn schild. Net op tijd om de klap op te vangen. Ik tril over mijn hele lichaam. Die blik in zijn ogen... Ik hoor hoe sam een vuurbal afvuurt. De hulk draait zich om naar sam. Sam rent naar de muur. 'Sam!' Roep ik. Maar sam glijdt onder de benen van de hulk door. De hulk rent door de muur en laat een groot gat achter. Het team rent snel naar buiten. Steve staat nog steeds voor me. Ik ga zitten en trek mijn knieën op. Geluidloos huil ik. Steve draait zich om en hurkt naast me neer. 'Het is oké. Het is voorbij.' Zegt hij zacht. Ik voel dat 2 armen me in een knuffel trekken. Met betraande ogen kijk ik op. Ik zie dat sam bezorgd naar me kijkt. 'Ik was zo bang.' Zeg ik. En ik kruip weg tegen hem aan. Steve aait over mijn rug. Na vijf minuten voel ik me al rustiger. 'Zullen we gaan?' Vraagt Steve voorzichtig. Ik knik. Steve staat op en helpt mij overeind. Sam, steve en ik lopen door het gat in de muur, de gang op. Ik zie nog net hoe natasha het voor elkaar krijgt om de hulk weer terug in bruce te laten veranderen. Thor, die al die tijd niks heeft gezegd, ziet ons als eerste aankomen. 'Zijn jullie oké? ' Vraagt hij. Ik knik. bruce komt snel op me aflopen. Eerst deins ik terug, maar Steve legt zijn hand op mijn schouder. 'Anna. Het spijt me zo.' Ik stap weer nasr voren en bruce pakt mijn hand. 'Ik kon alles zien gebeuren, maar ik kon de ... ' hij twijfelt. 'De Andere jongen niet in bedwang houden.' Er blinkt een traan in zijn ooghoek. Ik stap over mijn angst heen en geef bruce een knuffel. 'Je kon er niks aan doen.' Zeg ik. 'Ik ben blij dat er niks ergs is.' Antwoordt bruce. Ik glimlach en loop naar wanda toe. Wanda omhelst me. Over haar schouder zie ik hoe clint en pietro sam complimenten geven over hoe hij heeft gehandeld en dat tony steve een klopje op zijn schouder geeft. Thor staat alleen. Ik loop naar hem toe. 'Nog wat van loki gehoord?' Vraag ik hem. 'Nee. Geen idee waar hij uithangt. Ik...' een andere syem laat thor niet uitpraten. 'Hebben jullie me gemist.' Iedereen draait zich om. En daar staat loki weer om alles te verpesten...

Secret Powers (and Avengers)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu