7. nachtmerries

690 27 8
                                    

~voordat ik begin wil ik even iets inlichten: ik ga nu het verhaal vanuit het perspectief van verschillende personages vertellen! En heeft iemand een idee voor een goede titel van dit verhaal??? XOXO

Anna's P.O.V(geen idee hoe je het in nederlands zegt..)

Ik schrik me te pletter als ik mijn vrienden zie. Ze zien er verschrikkelijk uit. Iedereen zit vastgebonden. Clint, sam en ik rennen ieder naar iemand toe. Ik ga naar wanda. Ze heeft iets om haar handen zodat ze haar krachten niet kan gebruiken. Met mijn eigen krachten krijg ik het los. 'Wanda gaat het?' Vraag ik. 'Met mij gaat het wel. Met steve daarintegen...' en ze knikt naar Steve. Snel loop ik naar hem toe. Hij is vastgebonden op een bed en zo te zien heeft hij een nachtmerrie. Ik hoor hem mopelen: 'bucky, tot het einde van de lijn. Bucky. NEEEEEE!' Bezorgd kijk ik Steve aan. 'Steve. Wakker worden. ' zeg ik terwijl ik aan zijn arm schud. 'Sorry peggy. Zo koud.... ' steve blijft maar door mompelen. 'Steve. Word wakker. ' zeg ik nu harder. Hij reageert niet. 'Steve?' Zeg ik nog harder. 'Jongens, hij word niet wakker.. ' clint is net klaar met Tony bevrijden. Hoe tony hier is gekomen weet ik ook niet. Tony staat op een loopt naar mij en steve toe. 'Captain? Word wakker. Cap?' Vraagt hij. dan is mijn geduld op. Ik buig me voorover en schreeuw in zijn oor. 'Steve! Wakker worden nu!' Hij geeft een schreeuw en schiet overeind. Hij haalt heel heftig adem. Ik vlieg hem in de armen. 'Anna. Je bent veilig.' Zucht steve. 'Wat was er?' Vraag ik. 'Nachtmerrie.' Antwoordt hij.

Steve's P.O.V
'Weet je nog die keer dat ik je dwong om in de achtbaan te gaan? Dit is payback of niet soms?' Ik glimlach en kijk bucky aan. 'Yep.' Zeg ik en dan ga ik over de kabelbaan richting de trein. Bucky komt achter me aan. Binnen 2 tellen zijn we binnen. Ineens sluit er een deur tussen mij en bucky. 'Steve! ' bucky bonkt tegen de deur. Bij mij in de trein is een grote robot, maar ik versla hem met gemak. Bucky is in een vuurgevecht. Ik open de deur en help hem. Dan word er een gat in de deur geschoten. Bucky valt naar buiten. 'Bucky! ' schreeuw ik. Ik schuifel langs de trein om bucky te pakken. 'Pak mijn hand! Tot het einde van de lijn, weet je nog?' Bucky doet een poging en valt naar beneden. 'Bucky! NEEEEEE!' Schreeuw ik. 'Steve? Wakker worden.' Ik laat mijn tranen de vrije loop. Ik ben hem kwijt. Mijn beste vriend. Ineens zit ik in een vliegtuig. Ik herken het vliegtuig meteen. Ik hoor peggy's stem door de radio. 'Steve?' 'Sorry peggy. ' antwoord ik. En dan stort ik neer. Het is zo koud. Zo koud. 'Steve. Word wakker.' Dan hoor ik stemmen: 'oh mijn god. Hij leeft nog!' Ineens ben ik in skovia. Ultron valt een meisje aan en ik zie hoe ze een krachtveld maakt om hem tegen te houden. 'Captain? Word wakker. Cap?' Het werkt, maar ik zie haar verslappen. Snel spring ik met mijn schild voor haar. Ik geef ultron een klap met mijn schild en hij vliegt de stad af. Voorzichtig pak ik het meisje op. Ze was flauwgevallen. Het is Anna. Dan pakt ultron haar op en vliegt weg. 'Neee! Anna!' 'Steve! Wakker worden! Nu!'
Met een schreeuw schiet ik overeind. Ik kijk recht in dr bezorgde gezichten van Anna en tony. Anna vliegt me om de hals. 'Anna. Je bent veilig.' Ik probeer op aden te komen. 'Wat was er?' Vraagt ze. 'Nachtmerrie.' Zeg ik.

Anna's P.O.V
'Wil je erover praten?' Fluister ik. Hij schudt zijn hoofd. ik draai me om. Bijna iedereen is al los. Snel maak ik steve los. 'We hebben een probleem. ' hoor ik sam zeggen. Hij wijst naar de muur. Ik lan niet geloven wat ik zie. Het gat in de muur is dicht...

Secret Powers (and Avengers)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu