Uitgang

47 7 0
                                    

Ik was boos en trapte tegen een emmer aan. Die raakte iets aan en er viel iets van boven. Ik raapte het op het was een oud briefje dat er waarschijnlijk al dagen en jaren had gelegen. Ik maakte het oude briefje open en las een tekst die bijna niet te lezen was: het is hol en klein. Maar als je de uitweg vind is het fijn. Ik dacht goed na hol en klein.... Na een tijdje wist ik het tuurlijk er moest hier een uitgang zijn die hol en klein was. Ik was blij dat ik eindelijk de uitgang kon vinden en dat hier een uitgang was. Hoe ik ook zocht ik kon de uitgang niet vinden. Ik gaf het op ik wist het niet meer ik liet plofte neer. Ik hoorde ineens een luid gekraak.... De muur opende zich en er ontstond een klein hol. Dat was het! Het hol als je de uitweg vind is het fijn!!! Ik liep naar de muur die zich langzaam verder en verder opende. Ik twijfelde of ik verder zou lopen of niet.... Ik dacht eens goed na en toen besloot ik maar verder te lopen en de tunnel/hol in te gaan. Het was best lang lopen maar. Maar aan je zag wel licht door de tunnel schijnen. Ik liep voetje voor voetje haar de uitgang. Ik was er bijna ik klom door het gat en ik was buiten! Na al die dagen lang was ik buiten weer voor het eerst zag ik de lucht. Het was wel een zwarte lucht maar toch was ik blij dat ik buiten en vrij was. De lucht was zwart en de bomen waren kaal door de mist zag je bijna niks..... Ik besloot de uitgang te vinden uit deze wereld. Ik wilde niet weg weg uit deze stomme wereld waar ik genoeg in mee had gemaakt. Ik besloot verder te lopen alleen ik voelde me moe en zag een bosje daar bleef ik maar overnachten. En ik viel in slaap...........

VermistWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu