13.Bölüm "Hoşgeldim"

76 7 6
                                    

Vedat şaşkın halde macite baktı.
-macit?
-Sen söylemeden ben gireyim içeri.
Macit gülerek içeri geçti.Vedat kapıyı kapayıp arkasından salona geçti.Sakin halde Macite bakmaya başladı.Macit gülerek kollarını açtı.
-E özlemedinmi beni?
Vedatla sarıldılar.
-Hoşgeldin kardeşim.Neden söylemedin geliceğini?
-Süpriz olsun istedim.Ee, nasılsın bakalım? Napıyorsun? İş, güç, herşey yolundamı?
-Yolunda yolunda, merak etme.
Macit yüzü düşmüş halde devam etdi.
-Babam, babam nasıl? Annem?
-Annen iyi, en son gittiğimdede iyiydi, arayıp konuşuyorum.
-Güzel, çok güzel.Bende gidicem yarın.Ama bu gece sendeyim.kimse gelmiyicek diymi?
-Yok yok, kimse yok.
-Babamla durumlar..hala aynımı?
-Ne değişicektiki?
-Değişiklik yok yani?
-Yok.Sen kendinden bahset.Nasılsın? Hayırdır, niçin geldin?
-Aa aşk olsun, istersen giderim?
Macit güldü.
-Saçmalama oğlum, sen buralara pek gelmezdin, o yüzden.bir rüzgarmı seni düşürdü buralara yoksa?
-Yok ya, rüzgarın estiği falan yok, aynı havadayım.
-Diyorsun.
-Aynen.Ee gençay nasıl? Napıyor? Kendine geldimi biraz?
-Zor, yani öyle görünmeye çalışıyor ama, kendine geldiği söylenemez.
-Tabi abi ya, zordur onun için şimdi.Yarın onada uğrar süpriz yaparım.Sakın söyleme.
-Peki peki.Hadi gel mutfağa, acıkmışsındır sen şimdi.
-VAllaha kurt gibi açım, ee ne pişirdin bakıyım?
Macit göz kırpıp gülerek mutfağa geçti.sofrada olan plavı görünce şaşkın gibi söylendi.
-O o oo, plav, vauu, abi sen baya ilerlemişsin ya, plavdamı yapıyorsun?
-He ee, pirinç ayırıyorum sabah akşam.
Macit gülerek bardağa su doldurup yerine oturdu.pilavını yeyerken söylendi.
-Şaka bi yana, kim yaptı?
-Semra teyze.komşu.
-Teyzemi gerçekten?
Macit göz kırpıp gülmeye başladı.
-Hemde yaşlı teyze.
Macit gülerek devam etdi.
-Ee abicim, durumlar nasıl?
Vedat telefonda işle ilgili birşeyler araştırıyordu.
-Ne gibi durumlar?
-Kız mız işte, başka durumlar bıraktığım gibi zaten.
-Yok.
-Demekki buda aynı.
Vedat cevap vermedi.Macit vedatın yüzüne bakıp sırıtmağa başladı.Vedat görünce seslendi.
-Ne sırıtıyorsun oğlum?
-Amerikadan yalnız gelmedim.
-Kimle geldin?
-Amore..
-O kim?
-sevgilim, onunla kalıcam, ev tutmam lazım, buralarda aradım ama boş ev yok, gençaylar tarafta falan varmı? Komşu oluruz hem.
Macit gülümserken vedatın birden yüzü düştü.Macit görünce söylendi.
-Abi?
-Yok ev filan.
-Tamam yokta, niye sinirlendinki şimdi? Gençaylar taraf falan dedim, bi sinir oldun?
Macit gülerek devam etdi.
-Kıskandınmı yoksa?
-O taraflarda falan kalmanı istemiyorum.
-İyide neden?
-Nehir orda.
Vedat hızla cavap verdi.Macit tutulmuş gibi yüzü düştü.
En baştan anlatırsak Macit vedatla beraber nehirle aynı üniversitelerdeydi.Macitle nehir aynı yaştalardı.Vedat onlardan iki yaş büyüktü.İlk macit nehire aşık olmuştu.Sonra nehirin vedatdan hoşlandığını görünce kalbi kırılsada yinede umudunu kesmiyordu.Sonra vedatla beraber çıkınca en çokta abisi için artık vazgeçmişti ve 3 ay geçince evlendiklerinde konu tamamen onun için kapanmıştı.unutmak istese bile unutamamış, aşkını içinde yaşamıştı. hiç kimseye söylememişti.Vedatın tabikide bu durumdan haberi yoktu, ama nehir bal gibi biliyordu macitin onu sevdiğini.Macit önceler bilmesede sonradan nehirin onu sevdiğinden haberi olduğunu öğrenmişti.Üstünden uzun zaman geçmişti, macit artık çapkın birisi olmuş, nehiride çoktan unutmuştu.Evet aklında gölge gibi kalsada, içinde kırıklık kalmamıştı.

Macit sakin halde söylendi.
-Ne zaman döndü abi?
-son bir iki haftadır.
-abi?
-Efendim.
-Gerçekten bittimi yani?
-Bitmiş gibi birşeydi zaten.
-Ne yani, sen onu hiç sevmedinmi sanki?
-Sevmedim, hiç olmaması gerek birşeydi, yalanla başlasada, gerçekliğiylede bitti.
-Peki, sen öyle diyorsan.Önemli olan senin kararın ve sende çoktan verdin bu kararı.
-Aynen, kapandı bu konu zaten.
Macit ayağa kalkıp söylendi.
-Ben gidiyorum.Çok uykum var abi, kafam şişti uçakta.
-İyi geceler.
-Sanada.
Macit esneyerek boş odalardan birine geçip uyudu.

Yanan Ateşi SöndürdükHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin