10.Bölüm "Yardım değil"

73 7 6
                                    

Gelen kişi Vedatdı.Gözlerini çekmeden Elvana bakıyor, kıpıldamıyordu.Elvanda dikkatle ona baktı.Gerçekten dün onun istediği şey için mi gelmişti? Yoksa başka birşey içinmi? Hayır olamaz, yani başka ne için gelsinki? diye düşündü.Hemen ayılıp gözlerini çekti.Kapını tutup konuşmaya başladı.
-Hoşgeldiniz.
Vedat gözlerini hızlı bir şekilde çekip nefes aldı.
-Dün..
-Evet, biliyorum, bu yüzden geldiniz, teşekkür ederim.
-Ne için?
-Bana yardım etmek istediğiniz için.
-Yardım değilde, dün yaptığınız önemsiz oyunun sonucu diyelim.
Elvan sinirli halde derin nefes aldı.Kendini toparlayıp yeniden gülümseyerek konuştu.
-Ben yinede teşekkür ederim.
-Önemli olan..
Elvan gülümseyip hemen sözünü kesti.
-Önemli olan iyi niyetiniz ve bunu herkes yapardı.Diymi?
Vedat Elvanın gözlerine dikkatle bakarken Elvanda gözlerini ondan ayırmadı.
-Cümlemin kesilmesinden hiç hoşlanmam.
-Ben sadece..
Vedat dönerek devam etdi.
-Arabada bekliyorum.
Vedat arkasını dönüp arabaya taraf ilerlerken Elvanda kapının ardından ona bakıyordu.Kendi kendine mırıldandı.
-Biz sanki hoşlanıyoruzda, bi sen hoşlanmıyorsun.
Vedat arabaya binince karşıya bakarken birden gözü Elvana kaydı.Elvan hemen gözlerini çekip içeri girdi.Kapıyı hızla bağlayıp arkasını yaslayarak düşünmeye başladı.Neden bu adamla her defasında karşı karşıya gelmek zorunda kalıyordu? Neden sanki korkarak bakıyordu şu adama? Gidip gitmeyeceğini düşünmeye başlasada Vedat artık arabada onu bekliyordu ve onu geri gönderemezdi.Nasıl söyleye bilirdiki ona gelmiyorum diye? İçinde korkulacak birşey yok dese bile her onu gördüğünde sanki korkudan dilini yutacak gibi oluyordu.Üstünü giyip aşağı indi.Gitmeye karar vermişti, zaten başka seçim olsada arabada onu beklerken diğer seçimini yapamazdı artık.Kapıyı kapayıp yavaş adımlarla arabaya taraf ilerledi.Vedat başını aşağı salmış, birşeyler yazıyordu.Elvanı görünce defteri yan tarafına koyup elini direksiyona atdı.Elvan arka kapıyı açıp oturdu.Vedat aynadan elvanın ona baktığını gördü.Elvanda aynaya bakınca Vedatın ona baktığını saniye içinde görse bile Vedat gözlerini çekti.Uzun yol gittikten sonra Elvan dışarı bakıyor, hala nereye gitdiklerini anlamıyordu.Uzun Sessizliğin ardından Elvan konuştu.
-Nereye gidiyoruz?
Vedat cevap vermiyordu.
-Hayır yani,bilmek istiyorum.
Elvan cevap alamayınca biraz yüksek sesle devam etdi.
-Hayır, neden cevap vermiyorsunuz? Bakın beni..
-seni yanan eve götürücem, merak etme.
-İyi tamamda, şimdi nereye gidiyoruz peki?
-Gidince anlarsın.
-E şimdi söyleseniz? bilmek hakkım değilmi?Sonuçta..
Vedat telefonu arka tarafa uzatıp elvana söyledi.
-Al şunu.
Elvan cevap vermeden telefonu eline aldı.Neden verdiğini anlamayıp sordu.
-Neden verdiniz? Yani telefonu..
-396528
-Ne?
Vedat sabırsız halde devam etdi.
-Şifre, çözsen diyorum.
-Bide sizi çözebilsem.
-Beni çözmek seni aşar.
Elvan derin nefes alıp şifreyi çözdü.ekranda bir video vardı.Videoyu açmayıp devam etdi.
-İyide, neki bu şimdi?
-Çok konuşmada bak.
Elvan sinirli halde videoyu açtı.Elvanların evinin önü görünüyordu.Muhtemelen yangın gecesi görüntüsü olmalıydı.video 25 dakika sürüyordu.Bahçede hiç kimse görünmüyor, video sanki ilerlemiyormuş gibi değişim yoktu.Video bittiğinde Elvan anlamayıp Vedata döndü.
-Hiç kimse yok..
-Öyle görünüyor.
-kimse yapmamıştır, baksanıza hiç kimse olmamış, yani belkide..
-Belkide kayıtlar 25 dakika olduğu içindir?
-Nasıl yani?
-birisi o gece yangından önce kameraları kapatmış.
-Ne? Nasıl kapatmış?
-O geceyle ilgili sadece olan kayıt baktığın 25 dakika olan, başkada şimdilik yok.
-Kim kapatmış ola bilirki?
-İşte şimdi onu aramaya gidiyoruz.
-İyide nasıl? Yani nasıl bulucazki onu?
Vedat arabayı durdurdu.Aşağı inip söylendi.
-İne bilirsin.
Vedatın götürdüğü yere gelmişlerdi.Elvan aşağı inip döne döne etrafa bakmaya başladı.Birden durunca karşısında Vedatı gördü.Vedat ona bakıp söylendi.
-Dönmen bittiyse gidelim.
Vedat arkasını dönüp karşıdaki eve taraf ilerledi.Elvanda hemen ardından ilerlemeye başladı.Ev çok eski, çok küçük bir evdi.Vedat eve yaklaştığında kapı açıldı.Yaşlı bir adam eliyle geçmesini işaret edip söylendi.
-Hoşgeldiniz Vedat bey, geçsenize içeri.
-Hoşbulduk.
Vedat içeri geçince Elvanda ardından geçti.İçerisi çok karanlıktı.Birden odanın kapısı açıldığında eve sanki işık yayıldı.Odada her taraf kameralarla doluydu, adım atmak mümkün diyildi.Her taraf elektrikli aletlerle, kameralar, televizyonlarla doluydu.Vedat adama bakıp söylendi.
-Buldunuzmu?
-Bulduk Vedat bey.
Elvan şaşkın halde onlara bakıyor, neler olduğunu anlamaya çalışıyordu.Adam yaklaşıp küçük bir kamerayı açtı.Birden televizyonların birinde gece görüntüleri göründü.Elvanla Vedat bakmaya başladı.Video 45 dakikaydı.Adam Vedata dönerek söylendi.
-Ancak bu kadarını bula bildik Vedat bey.inanın çok zor bulduk.kamerayı kapatan aynı zamandada diğerlerini gizleten kişi kimse hatasız yapmış.
Vedat gözlerini videodan çekmeden cevap verdi.
-Önemli değil.
Video artık bitiyor, daha hiç kimse görünmüyordu.Elvan kafasını çevirip mutsuz bir halde söylendi.
-Hiç kimse yok işte, varsada en azından bu videodada yok.
Videonun bitmesine saniyeler kalıyordu.5,4,3,2..bir adam ağacın arkasından başını çıkartıp eve taraf baktı.Vedat hemen adama söylendi.
-Durdur.
-Bitdi zaten efendim.
-Geri çek videoyu, 2 saniye önceye.
Adam videoyu geri çekip durdurdu.dikkatle o gizli adama baktılar.Yüzü dönük olduğu için kim olduğunu görünmese bile, erkeğe benziyordu.Sarışındı, üzerinde kırmızıya benzer bir bluz vardı.Elvan şaşkın halde söylendi.
-Allahım, kimki bu şimdi?
-Anlıyıcaz, elbet anlıyıcaz.
Vedat Elvana söylenip dışarı çıktı.
-Gidelim.
Elvanda arkasından dışarı çıktı.Vedat koltuğuna oturdu.Elvan ona taraf gelip söylendi.
-Nereye?
-Eve
-Ama şimdi..
-Ne şimdi?
-Nasıl bulucaz o kişiyi?
-Bulucaz ama gençayla.
-Hayır, bende..
-Sen bundan sonrasına karışmuyıcaksın, gençayada haber edicem olanları.
-İyide ama neden?
Vedat sabırsız şekilde derin nefes aldı.
-Biniyormusun? Gidiyimmi?
-offf, sen şimdi beni burda bile bırakıp gidersin.
Elvan arkaya geçip oturunca Vedat ordan uzaklaştı.

Yanan Ateşi SöndürdükHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin