Malang

1.3K 114 0
                                    

Di bilik bacaan Key,

"Amacam?? Setuju tak??" Taeyeon memandang Key sambil menyilangkan tangannya manakala Key memikirkan sesuatu.

"Aku tak tahulah!!" jawab Key.

"Ouhh...nanti aku beritahu Raja Vampire yang kau ada dibumi sebelum kitaorang" Yoona menyampuk.

Key menarik nafas. 4 orang Vampire ditugaskan untuk turun kebumi kerana mereka perlu mengambil darah berkuasa tersebut tetapi ada pula keluarga Vampire yang turun dahulu.Iaitu Keluarga Vampire BTS.

"Cepatlah...kita dah tak ada masa untuk memikirkannya" marah Taeyeon.

"Aku kena bincang dengan anak-anak aku dulu"

"Okay,Fine" Sooyoung memetik jarinya.Pintu bilik bacaan Key terbuka dan

"Aduh!!" BTS menahan kesakitan apabila pintu tersebut terbuka dengan sendiri.

"Pergi bincang cepat.Atau aku beritahu Raja Vampire" 4 Vampire terus pergi ke ruang tamu.

Key mengetuk kepalanya. Keluarganya berada di dalam masalah. Masalah yang berat.

"Ayah,siapa diorang tu?"tanya Jungkook lalu duduk diatas kerusi diikuti dengan adik beradik yang lain.

"Jungkook, kenapa kamu bawa mereka balik??" Key membalasnya dengan pertanyaan Jungkook.

"Ingatkan diorang tu kawan ayah"

"Baiklah kalau macam ni,
Korang semua kena kongsi bilik"

"What?!!" jerit BTS.

"Taknak!!!" ngadu Jungkook.

"Alahhh...kenapa pulak? Baru je nak seronok setiap seorang dapat satu bilik tapi kali ni,kena kongsi bilik"
Jungkook membuat muka comelnya.

"Dah Jungkook membawa empat tetamu.Mereka tinggal dengan kita"

"Alahhh....ayah! Tak nak kongsi bilik"

"Sudah! Jangan banyak songeh! Kita terpaksa kongsi bilik"

RapMon dengan Jungkook
Suga dgn Jin
V,Jimin dan J-Hope manakala 4 bilik yang lain diambil oleh 4 vampire yang cantik lagi jahat.

Manakla situasi Hyori,

Hyori dibawa pulang namun lukanya masih belum sembuh. "Hyori!! Mana kamu pergi? Kakak dah risau tahu tak?!" Jaehae risau akan adiknya.

"Kakak,luka kat lengan Hyori masih belum sembuh.Macam mana ni??" Hyori menunjukkan lukanya.

'Umm....darah' bisik hati Jaehae.

'Jaehae! Dia adik kau!!!'

"Kejap,kakak cari peti kecemasan" Jaehae pergi mengambil sesuatu fi dalam biliknya.

Kain berwarna hitam.

Fairies turun melihat keadaan. Bau darah berkuasa Hyori yang kuat membangunkan mereka. "Meh,sini kakak balut dengan kain"

Jaehee membalut kain hitam tersebut di lengan Hyori yang luka. "Kain ni boleh menghentikan darah tu mengalir,lebih baik kamu pergi tidur.Esok kamu sekolah" Jaehae memberi isyarat kepada Bomi supaya membawa Hyori kebiliknya untuk tidur.

Bomi mengangguk lalu membawa Hyori pergi biliknya. Jaehae pergi kearah Knight yang menunggu kehadiran ahli sihir berkuasa.

"Macam mana korang jumpa Hyori?" tanya Jaehae.

"Kami pon tak pasti tapi nyawa Hyori dalam bahaya" kata Jackson.

"Kenapa pulak?"

"Vampire dan Serigala dah turun ke bumi apabila bau darah Hyori yang sangat kuat. Terutama sekali Vampire yang ditugaskan mencari darah tersebut" jelas Mark.

Darah Berkuasa [COMPLETE]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang