Perlahan-lahan mata Hyori dibuka. Matanya bengkak akibat menangis. Cahaya yang terang membuatkan cahaya yang terang menyilau matanya.
"Ahhhh.... Macam kenal je tempat ni?" Sebelum bangun, mari kita mengeliat dahulu. Kekiri kekanan kita menari bersama. Go Chichi Go Chacha, kita menari bersama!
"Hyori dah bangun?" Jaehee masuk ke dalam bilik adiknya. Jaehee membawa kain basah di dalam baldi kecil.
Jaehee mengelap peluh didahi Hyori. Masih blur baru bangun dari pengsan. "Hyori dah bangun?!!" Eunji menjenguk Hyori di depan pintu.
"Eunji...." Hyori tersenyum.
Tapi peliklah, kenapa dia bangun seperti kepalanya kosong. Rasanya ada berlaku pelik-pelik.
"Vampire" Jaehee memberhentikan aktivitinya selepas mendengar perkataan ' Vampire' keluar dari mulutnya. "Apa yang kamu cakap?" Tanya Jaehee.
"Vampire, dalam kepala Hyori ada perkataan tu" Hyori memandang Jaehee dengan penuh tanda tanya.
"Kenapa dalam kepala Hyori ada perkataan tu? Eiii... Seramlah pulak!!" Jaehee berlagak tenang. Hyori memandang pelik kelakuan Jaehee.
'Takkanlah Hyori ingatan Hyori belum dihapuskan? Bukan Vampire dah hapuskan ke ingatannya?'
*Flashback*
Jaehee berlari mendapatkan adiknya. Adiknya menangis dengan teruk. Matanya sudah bengkak. Dia sudah penat menangis. Suga perlahan-lahan cuba mendekatkan dirinya pada Jaehee dan Hyori.
"Apa yang kau nak buat?" Tanya Jaehee risau.
"Aku nak hapuskan ingatan dia tentang harini dan juga tentnag Vampire dan Serigala" kata Suga.
"Ada apa-apa effect lepas dia ingatan dia hilang? Macam dia ingat keluarga dia ke??" Soal Jaehee.
"Hanya tentang Vampire dan Serigala" kata Suga.
Jaehee terpaksa berserah dan memberikan Suga membuat. Suga memandang tepat pada mata Hyori. Hyori juga tidak boleh mengalihkan pandangannya daripada mata Suga.
Segala memori yang bermain di dalam fikiran Hyori diambil oleh Suga dan memori tentang makhluk lain juga diambil sehinggalah, mata Hyorii tertutup dan pengsan.
"Biarkan dia tidur sekejap, biar kepala dia terasa ringan" kata Suga.
*END Flashback*
"Badan Hyori dah tak panas ke??" Tanya Eunji pada Jaehee. Jaehee menggeleng.
Eunji duduk disisi katil, "macam mana tidur? Best tak?" Tanya Eunji. Hyori pelik dengan perangai Eunji yang tiba-tiba mengambil berat tentang dirinya.
"Kenapa tanya?" balas Hyori dengan pertanyaan.
"Yelah... Hyori tidur asyik terjerit-jerit je semasa tidur. Hyori ada mimpi buruk ke?" Eunji cuba rapat dengan Hyori.
"T-Takdelah"
Manakala situasi lain,
Selepas majlis pengebumian Ketua Serigala Exo iaitu Suho. Masing-masing menunjukkan muka sedih mereka. Keluarga Vampire BTS juga turut hadir dan juga makhluk lain.
"Minho, bertabahlah dengan segala ujian yang menimpa" Onew sebagai ketua SHINee memberi kata-kata semangat kepada Minho.
Minho hanya mampu berserah. Key pula perlahan-lahan pergi kearah Minho. "Minho, aku daripada pihak Vampire minta maaf atas berlaku pada Suho" ujar Key.
"Key, dengar cerita kau lepaskan Taeyeon. Betul ke?" Key tersentak.
"Kenapa kau bunuh je dia dengan kejam. Dan kenapa kau lepaskan dia? Tak mungkin dia dah lemah. Dia ketua Vampire, pasti paling kuat" terang Minho dalam hatinya sangat membenci dengan Vampire.
KAMU SEDANG MEMBACA
Darah Berkuasa [COMPLETE]
FanficKeluarga Vampire BTS mahu darah yang berkuasa daripada seorang gadis tetapi tidak berhasil kerana keluarga Serigala Exo akan menghalang misi Keluarga Vampire BTS. Gadis yang pernah digigit oleh Vampire semasa dia berumur 10 tahun kini sudah besar.Me...