V menggerak badannya. Lemah. Dia pergi mahu mengambil pedang dihadapanny sahaja tetapi...
Taeyeon menolak kuat V ketepi,
"Pedang ni aku PUNYA!!" Jerit Taeyeon ditelinga V.
Pap!
Satu penampar hinggap di pipi gebu Taeyeon yang comel. "Aku tak pekak lagilah!!" Marah V. Dadanya dipegang. Dia cuba bangun namun gagal.
Entah kenapa semua orang tak nampak Taeyeon mengambil pedang tu. Takkan tak ada seorang pon nampak. Dan sejak bila, V boleh sedar ni dan kenapa tiada sesiapa nampak V menggerakkan badannya.
Terasa bahunya digocang kuat,
Terdengar suara menyebut namanya. "Kim Taehyung bangun!!" Suara manja Jimin dikeluarkan.Semua orang menangis diatas badan V. Menangis sehingga terkeluar hingus dan hinggap dibaju V.
Begitu juga dengan pemergian Suho yang tiada siapa sangka, ketua Serigala Exo mati kerana tikaman Vampire. Permegian Suho meninggalkan kesan terhadap hati Serigala yang lain. Perasaan balas dendam tertanam di dalam hati.
"Kenapa kau V!!! Kenapa kau mati!!" Makin kuat pelukan Jhope.
"Woii!! Aku berdiri sebelah kau je!!" Siapa pulak berdiri sebelah Jhope ni? V?tapi bukan V terbaring dan mati ke? Adakah itu roh dia?
"Janganlah nangis!! Aku pon nak nangis!!" V cuba memujuk Jungkook menangis didakapan RapMon. V melihat sayu badannya yang terbaring.
"Haihh... Perlukah aku masuk balik badan aku? Aku baru sahaja nak bergembira" lemah badan roh V masuk balik kedalam badannya.
"Well, pedang ni milik aku! Lebih baik aku cari darah tu sekarang" Taeyeon cuba melarikan diri dengan pedang. V berhenti langkahnya dan melihat Taeyeon.
"Tak ada sesiapa nampak Taeyeon ke?? Takkan aku seorang je?!!" V berbicara di dalam hati.
"Lebih baik aku hidup balik! Dan aku perlu tangkap Taeyeon, Vampire yang jahat"roh V melompat dan masuk ke dalam jiwanya kembali.
Baru sahaja masuk ke dalam tubuh badannya, dadanya sakit teruk. Tak boleh bangun. Selama menjadi roh sementara, badannya tidaklah rasa sakit.
V dengan kuatnya membuka mata seperti mayat. Dia menolak badan Jhope ketepi. Dia cuba berlari. Tetapi dadanya membuat hal.
"Warghh!!! Mayat hidup!!!" jerit Jhope gedik.
"Mayat Hidup? Oh My God~" Jimin pengsan dibahu Suga. Suga menolak Jimin sehingha terjatuh. Menyampah melihat Datin Jimin kembali.
"Taeyeon!!" jerit V ketika mengejar Taeyeon. Tetapi tiada kelibat Taeyeon langsung. Badan V lemah. Dia jatuh. Matanya tetap mencari batang hidung Taeyeon yang bawa lari pedang.
Namun yang membawa memegang pedang adalah ayahnya sendiri, Key. Key tersenyum sinis sebelum V menutup matanya. V dapat merasakan kuasa jahat keluar dari badan Key.
"Good Night,my Prince" itulah kata-kata Key yang dapat ditangkap oleh telinga V.
"Siapa kau sebernanya?" V akhirnya pengsan. Dadanya makin sakit.
"M-mayat hidup.... Dah mati ke??" Jhope menendang badan V yang terbaring. "Woii!! Tu adik kaulah!!"marah Suga.
Key memegang dahi dan mengecek nadi Vampire V. "Dia masih hiduplah!!" Key memberi berita gembira.
"V hidup?!! Yeayyy!!!"
"Dia hidup balik?!!! Daebak!!"
Jungkook berhenti menangis. Hingusnya dimasukkan balik ke dalam hidung. Mukanya cuba senyum. "Hyung hidup balik?!!" Jungkook memeluk abangnya.
KAMU SEDANG MEMBACA
Darah Berkuasa [COMPLETE]
FanfictionKeluarga Vampire BTS mahu darah yang berkuasa daripada seorang gadis tetapi tidak berhasil kerana keluarga Serigala Exo akan menghalang misi Keluarga Vampire BTS. Gadis yang pernah digigit oleh Vampire semasa dia berumur 10 tahun kini sudah besar.Me...