3. RÜYALAR GERÇEK OLSA !

144 1 0
                                    

Başpınarlı...

Şirin köyümüz...

Hükumet kaç defa değiştirse de adını, biz hep Başpınarlılı biliriz kendimizi¸ Başpınarlılı sayarız; buralı olmakla haklı bir gurur duyarız. Kütükteki modern adı ''Kavaklı'' olacakmış bundan böyle. Her köyün özelliğine göre yeni yeni adlar bulacakmış Ankara'nın büyük memurları. Üzümü bol olan yukarı köye "Üzümlü", Kirazı ile meşhur çukur köye de "Kirazlı" adını vereceklermiş.

Üzümlerin iyisi de, kirazların irisi de bizim köyümüzde olur oysa. Nereden bilecekler ki şehirde oturan yetkililer! Nereden bilecekler! Onların bilmediği, herkesi kıskandıran bir de dört oluklu çeşmesi var köyümüzün. Meşhur çeşmesi. Biz 'Başpınar' deriz köyümüzün orta yerinde nazlı bir gelin gibi süzülen pınarımıza. Bir yudum olsun içmeden geçip gitmeyiz önünden; üzüleceğini, bize gönül koyacağını biliriz.

Çok severiz nazlı gelinimizi, bütün köylü severiz. Randevularımızı onun önüne veririz, oradan yolcu ederiz köyümüze gelen misafirlerimizi, orada kavilleşiriz, onun gölgesinde bekleriz arkadaşlarımızı. Muhteşem görünür nazlı pınarımız, albenisi gözleri kamaştırır; koyu mavi çinileri, üzerini kıvrım kıvrım saran sarmaşık motifleri imrendirir görenleri. Eğimli çatısı ve kırmızı taştan oyulmuş kitabesi ise köyümüzün güzelliğine güzellik katar. Yolu köyümüze düşen herkes hayran hayran süzer pınarımızı. Yürekten severiz onu, gözümüz gibi koruruz. Soğuk suyunun yangınmızı, üzerine kazınmış güzel dörtlüğünün de içimizde kökleşmek isteyen fitneleri söndürdüğünü biliriz:

Bak şu çeşmenin haline,
Su içecek tası yok,
Kırma insan kalbini,
Yapacak ustası yok !..

Kimse kimsenin kalbini kırmaz, büyük büyük kavgalar yaşanmaz köyümüzde. Herkes birbirine uzaktan yakından, bir şekilde akrabadır buralarda. Babama göre iki yüz elli hanelidir Başpınarlı köyü. İnsanları samimi, delikanlıları yüreklidir. Yağızdır gençleri; cesurdur, merhametlidir. Yolda karşılarına ansızın çıkıveren alımlı kızlara kafalarını doğrultup bakamazlar bile, utangaçtırlar. Kızları cilvelidir, elma yanakları kızarıverir konuşurken.

DEVAMI KitabIMIZDA.....

Ümidim biterken başlar tüm kitapcılarda....
Başta Kitapyurdu.com, D&R, BKM olmak üzere şehrinizde bulunan tüm kitapcılardan temin edebilirsiniz....


ÜMİDİM BİTERKEN BAŞLARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin