Öğretmen okulunu yeni bitirmiştim. Gençtim, dinamiktim. Gezmek, görmek, tanımak, tanışmak, sevmek istiyordum; sevilmek istiyordum! Bilinmeyen dünyalara açılmak, içinde kendime bir sığınak, sevgiden bir saray, sırçadan bir köşk kurabileceğim gönüller bulmak istiyordum. Bir yolculuğa çıkmak geliyordu içimden... Uzaklara, gizemli ellere varmak; nereden geldiğini bilmediğim, ne zaman duyduğumu hatırlayamadığım o meçhul davete, o sessiz çağrıya koşmak istiyordum.
Duygularım karışıktı. Böyle bir davet almış olabilir miydim? Okuduğum bir kitaptan, Emek Sineması'nda izlediğim duygusal bir filimden mi etkilenmiştim? Unuttuğum rüyalarımın en önemsizinin bilinç altına yerleşmiş sinsi bir ayrıntısı mı kamçılamıştı duygularımı?
Bilmiyordum. Ama istiyordum! Bunalmıştım. İstanbul'un kalabalık sokakları, bencil vitrinleri, siyasetin ardı arkası kesilmeyen kirli tezgahları içine sürüklendiğim yalnızlığımı daha da körüklemişti. Gidecektim!
Milli Eğitim Müdürü'nün teklifini hiç düşünmeden kabul etmiş olmamın sebebi de bu olmalıydı. Ya İstanbul'da bir sınıf öğretmeni olacak, ya da Anadolu'nun bilmediğim bir köyüne müdür olarak atanacaktım; karar benimdi! Sarıldım, tutundum bu teklife. Taşkın suların akıntısında sürüklenip giderken nehirlerin ortasında beliriveren yosunlu kayalara tutunur gibi tutundum. Gidebilirdim; en uzak beldelere, en ücra köylere gidebilirdim. Dört gözle bekleyenim yoktu; arkamdan ağlayanım, kamyon dolusu eşyalarım yoktu. Kitaplarımı, traş takımımı, elbiselerimi tahta valizime sığdırabilir, Fizan'a bile gidebilirdim.
Tayinimi alır almaz yollara düştüm. Haydarpaşa'dan bindiğim Meram Ekspres'i salına salına, umursamaz bir şekilde ilerlerken yolculuk için aldığım gazetelere yumuldum. Ülkedeki siyasi çekişmelerden, cinayet haberlerinden, uydurulmuş olduğunu bildiğim ''burcunuz' bölümüne kadar tek tek okudum boya kokan sayfaları. Çengel bulmacaların en absürt sorularını çözdüm. Yine de bastıramadım ellerimi titreten heyecanımı. Tedirgindim!
Detaylarını hiç düşünmemiştim yeni hayatımın!
DEVAMI KiTABIMIZDA....
Ümidim biterken başlar tüm kitapcılarda....
Başta Kitapyurdu.com, D&R, BKM olmak üzere şehrinizde bulunan tüm kitapcılardan temin edebilirsiniz....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÜMİDİM BİTERKEN BAŞLAR
General FictionSokak çocuklarını anlatan bir dizinin senaryosu olarak başladı bu kitabın hikayesi.. Sokak çocuklarını anlatacaktı, çektikleri çileler bölüm bölüm ekranlara gelecekti…O çocuklardan ikisinin destansı mücadelesi, sokaklardan kurtuluşu yavaş yavaş işle...