6 . VEFA EMEK İSTER !

100 1 0
                                    

Mektep yoktu köyümüzde. Yukarı köyün mektebine giderdik. Köyün çıkışında buluşurduk sabahları. Ben Salih'i beklerdim, Salih beni beklerdi. Yürürdük, konuşa konuşa yürüdük. Önlüğümün ön cebine doldurduğum çitlekleri avuçlar, yarısını Salih'e verirdim. Çitleye çitleye giderdik. Salih kuru üzümleri çıkarırdı çantasından. Bölüşürdük, her şeyimizi bölüşürdük.

Topaç çevirirdik bir ucu mektebimize çıkan çamurlu yollarda, misket oynardık. Bilyelerimizi, sapanlarımızı çantalarımızın en dibine saklardık. Görürse kızardı asabi öğretmenimiz, korkardık. Dersler uzar da uzardı, paydos zili neden sonra çalardı. Koşarak çıkardık mektebimizden. Tarlalardan, arıkların kenarından dolana dolana gelirdik. Yol boyunca sarkan o büyük yemişlere, tombul incirlere imrenirdik. Ne bizim ne de Salih'lerin bahçesinde olurdu öyle dev incirler. Ulaşabildiklerimizi korka korka koparır, kimsenin bizi göremiyeceğinden emin olduğumuz bir yere gelince utana utana yerdik. Serçeler, kargalar, ardıç kuşları görürlerdi bizi. Gizli gizli izlerlerdi. Kabahatimizi bilir, huzursuz olurduk. Sapanlarımızı çıkarır, bakışlarımızı bizi izleyen o sinsi kuşlara dikerdik.

Beşinci sınıfa gidiyorduk. İstanbullu teyzem gelmişti köyümüze. O yaşa kadar hiç görmediğim, tanımadığım teyzem, bir çift ayakkabı getirmişti bana. Kara lastik. Farklıydı. Bütün çocukların pabuçlarından daha güzeldi. Ne bağcıkları ne de dikişleri vardı ama üzerindeki kabartması o kadar inandırıcı görünüyordu ki, iskarpin sanırlardı görenler. Yürüyüşüm değişirdi onları giyince. Boyum uzardı.

Mektebin tüm çocukları görmüşlerdi pabuçlarımı, kıskanmışlardı. O gün anlamıştım olacakları dikkatli dikkatli süzmelerinden, imrenerek bakmalarından anlamıştım....


DEVAMI KiTABIMIZDA.....
Ümidim biterken başlar tüm kitapcılarda....
Başta Kitapyurdu.com, D&R, BKM olmak üzere şehrinizde bulunan tüm kitapcılardan temin edebilirsiniz....


ÜMİDİM BİTERKEN BAŞLARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin