7. KINALI KUZULAR MÂZİMDE KALMIŞ !

90 1 0
                                    

Karakol yoktu köyümüzde; polis yoktu, jandarma yoktu. Kınalı kuzular vardı. Al sancaklar günler öncesinden süzülürdü köyümüzün toprak damlarında, nazlı nazlı dalgalanırdı. Kınalı kuzular işte o evlerden giderdi. Niyazi, ben, köyün bütün çocukları iple çekerdik o günleri. Büyük bir tepside lokum, karton bir kutuda bisküvi dağıtılırdı. Askere gidecek gençlerin elleri benek benek kınalı olurdu.

İmrenirdik. Hemencecik büyümek, onlar gibi kınalanmak isterdik. Köyümüzün eli çabuk berberi seve seve traş ederdi kınalı yiğitleri. O gün bütün gençler parasız traş olurdu. Kınalı kuzular omuzdan omuza dolaştırılır sonra da gümleyen davulların eşliğinde kasabanın tozlu minibüsüne bindirilirdi. Bakraç bakraç sular dökülürdü arkalarından, avuç avuç dua edilirdi.

Büyümüştüm. Kısa dönem askerlik hizmetimi Kayseri'de yapmıştım. Askerlik şubesinde yazıcıydım. Yazıcısı, postacısı, şoförü, hizmetlisi topu topu yedi kişiydik şehir merkezinde. Birbirimize sımsıkı kenetliydik. Hafta sonları çarşıya beraber inerdik.

Esnafı, tüccarı, memuru...

Kayserililer aşırı severlerdi askeri; biz de onları severdik. Bir de babacan tavırlı komutanımızı çok severdik. O da bizi sever, üzerimize titrer, bir dediğimizi iki etmezdi. Bizler Anadolu'nun çilekeş babalarının, bağrı yanık analarının emanetiydik onlara. Fatih'lerin, Yavuz'ların torunuyduk!

Biz koruyacaktık bu cennet vatanı!

Tıpkı Çanakkale'de ki dedelerimiz gibi koruyacaktık!

Öyle derdi babacan komutanımız, öyle diyerek severdi. Kolay olmamıştı komutanımızdan ayrılmak, arkadaşlarıma veda etmek. Kendimi tutamamıştım terhis olduğum gün, gizli gizli ağlamıştım.

Yıllar sonra...

Tatlı anılarımdan yıllar sonra yolum tekrar kesişmişti askerlerle. Nezarette bekliyordum. Karanlıktı karakolun nezarethanesi; penceresi yoktu. Tavandaki küçük ampül nazlanarak ışıtıyordu ulaşabildiği köşeleri. Rutubet kokan beton duvarları en neşeli insanları bile kederlendirecek kadar korkunçtu. Üşüyordum. Titriyordum.


DEVAMI KiTABIMIZDA....
Ümidim biterken başlar tüm kitapcılarda....
Başta Kitapyurdu.com, D&R, BKM olmak üzere şehrinizde bulunan tüm kitapcılardan temin edebilirsiniz....


ÜMİDİM BİTERKEN BAŞLARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin