Bölüm 4 : Arkadaşım Eşşek 2

358 21 12
                                    


Elif pazar kahvaltısını yaptıktan hemen sonra televizyonun karşısına geçti. Mikrofonun başında bir kız vardı. Barış Manço soru soruyor oda utanarak cevaplıyordu. Barış Manço ilk olarak adını sordu kıza. '' Zeynep '' diye cevapladı kız. '' Şarkı söyleyecek misin? '' sorusuna ise '' Tek başıma söyleyemem.'' cevabını verdi. Arkasını dönen Barış Manço '' Kim Zeynep'le düet yapmak ister ? '' diye sordu. Barış farkında olmadan elini kaldırdı ve kendini sahnede buldu. Barış etkilenmişti Zeynep'ten. Program başlamadan öncede hep Zeynep'e bakıyordu. Ne hissettiğini yaşı gereği bilmiyordu, çocuktu henüz ama ilk defa böyle bir şey hissettiğinin farkındaydı. Öyle bir histi ki bu hiç düşünmeden Cino çikolatasını paylaşabilir, onun için Tsubasa'nın bölümünü kaçırabilir hatta mahalle maçında kendi kalesine gol dahi atabilirdi. Bunları biliyordu en azından. Barış Manço'nun ''Hangi şarkıyı söyleyeceksiniz ? '' sorusuna '' Arkadaşım Eşşek '' diye cevap verdi Zeynep ve Barış'ta kafasını aşağı yukarı hareket ettirerek onayladı. Barış Manço'nun '' Hadi bakalım. '' nidasından sonra orkestra müziği girdi ve Barış şarkıyı söylemeye başladı. Zeynep şarkının sadece nakarat kısmına eşlik edebildi.

Arkadaşım eş arkadaşım şek arkadaşım eşek.

Arkadaşım eş arkadaşım şek arkadaşım eşek .

Elif nedenini bilmiyordu ama sinir olmuştu kıza. Alışmamış mıydı bu duruma ? Barış her yerde her zaman herkesle çok iyi anlaşırdı. Hemen hemen herkes severdi Barış'ı, özellikle kızlar. Elif bunları düşünürken alkış sesleri koptu. Zeynep ve Barış yerlerine geçmek üzere hareket ettiler. Tam o esnada Zeynep düşer gibi oldu ve Barış Zeynep'in elini tutarak düşmesini engeldi. Programın o bölümünün kahramanı gibi oldu Barış yada kendi öyle hissediyordu. Barış Manço ile yapılan biraz daha sohbetin ardından yerlerine geçtiler ve ara ara Zeynep ile bakışıp, güldüler.

Barış eve geldiğinde adaşıyla tanışmanın verdiği mutluluktan çok, Zeynep'i tanımanın verdiği mutluluktan sürekli gülümsüyordu. Normalde programdan sonra eve gelir gelmez Elif'in yanına gidecekti fakat hissettiklerinin heyecanıyla tamamen unuttu. Gerçekten neydi bu hissettikleri ? Büyükler buna aşk diyordu galiba. Barış'ta buna aşk dedi. Aynanın karşısına geçip '' Aşık oldum ben '' diyerek gülümsedi. Büyük adam gibi hissetti kendini. İlk defa aşık olamanın verdiği mutlulukla yatağa uzandı ve Zeynep'i düşünmeye başladı.

Ertesi sabah okula gitmek için uyandığında Barış, her zamankinden farklı hissediyordu. Nehir Hanım'ın ilk '' Barış'' diye seslenmesin de uyanmıştı. Annesini hiç bir dediğini ikiletmeden kahvaltısını yapmış, dişlerini fırçalamış ve okul yolunu tutmuştu. Hala aynı hislerle doluydu içi ve bu hisler mutlu ediyordu onu.

Aşağı indiğinde ufak bir çığlıkla '' Günaydın '' dedi kasetçi Onur abiye. Onur abi, '' Günaydın Barış'ım. Ne bu neşe aşık mı oldun, hayırdır ? '' diye gülümsedi. '' O kadar anlaşılıyor mu ya ? '' diye içinden geçirdi Barış ve utanarak, donuk bir ifade ile '' Yok be abi '' diyerek oradan uzaklaştı. '' Elif inmedi daha '' diye seslendi kasetçi Onur abi. Gerçekten Elif neredeydi ? Tamamen unutmuştu Barış. Genelde ilk Elif inerdi aşağı ve Barış'ı beklerdi. Bu sefer yoktu. Barış zillerine bastı Meral Hanım '' Elif'in hasta olduğunu, uyuduğunu ve bugün okula gelemeyeceğini ''söyledi. Barış ne kadar merak etse de okula gitmek üzere yola koyuldu.

Okul biter bitmez birer tane Halley ve süt alıp Elif'lere koştu. Elif odasında hikaye kitabı okuyordu. Barış odanın kapısını çaldı ve hafif aralayıp Halley'leri gösterdi. Gülerek odaya daldı ve '' İyileşmen için sana ilaç getirdim '' dedi. Elif ufak bir gülümseme ile '' Teşekkürler '' dedi. '' Neyin var '' diye sordu Barış. '' İyiyim şuan '' diye cevapladı Elif. '' Bak hemen iyi geldi Halley '' diyerek güldü Barış ve ardından merak dolu gözlerle sordu '' Programda nasıldım ama ? '' Elif '' Bilmiyorum. İzlemedim '' diye cevapladı. Yalan söylüyordu. Başından sonuna kadar gözünü bile kırpmadan izlemişti. Neden bunu yaptığını kendi de bilmiyordu ama Barış'a ilk yalanını söylemiş oldu. Barış, '' Nasıl? Neden izlemedin? '' diye sordu sitemkar bir ses tonuyla. '' Dünde hastaydım '' diye cevapladı Elif aynı ses tonuyla. Barış gülümsedi '' Neyse dedi sen iyileş belki beraber gideriz, Barış abi beni çok sevdi '' dedi ve program öncesi sonrası olanlardan bahsetmeye başladı. Elif hiç izlememiş gibi dinlemeye çalıştı. Fakat Barış hiç Zeynep'ten bahsetmemişti.

KaravanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin