~Harry~
Jag satt och tänkte, jag tänkte på allt från att Ron inte gillade att jag var ihop med Ginny till att vi skulle till Hogwarts. Jag satt nu på Hogwarts-Expressen och tänkte tills någon avbröt mina tankar lite diskret.
"HARRY!!"skrek Ginny
"Öh, va?"sa jag frågande.
"Vad ska du ha från vagnen?"undrade hon.
"Ehm, en pumpapastej och en chokladgroda."
"Det blir 2 silversiklar lilla vän." sa damen vid vagnen.
Jag ger henne pengarna och sätter mig igen.
"Kompis, mår du bra?"frågade Ron.
"Jadå, jag är bara lite trött, jag blev väckt av Dudley imorse genom att han tog en av morbror Vernons gamla borrar och borrade sönder sovrumsdörren"sa jag ointresserat.
Jag hörde något som lät som en storknande gås och fick se Ron som försökte kväva sitt skratt.
"Ron, jag vill inte vara oförskämd men HÅLL KLAFFEN!"skrek Hermione.
"Jaha, förlåt att jag skrattar men..."sa Ron men han blev avbruten av att någon öppnade kupédörren.
"Ursäkta mig men det finns det plats här, det är upptaget i alla andra kupéer."så en flicka med ljust, vågigt hår och stålgrå ögon.
"Jag heter Liana Andersen och jag är 16 år. Jag ska gå mina 2 sista år på Hogwarts. Jag gick på Beauxbatons förut."säger flickan.
"Ja, jag heter Harry och det här är Ginny, Ron och Hermione."sa jag.
"Jag hoppas du trivs här"sa Ginny.~Ginny~
"Jag hoppas du trivs här"sa jag.
Sen lutade jag mitt huvud mot Harrys axel och somnade. Det sista jag såg innan jag somnade var Liana som gav mig en mörk blick.~Liana~
Jag gav Ginny en mörk blick innan hon somnade. Jag tror hon är en Weasley för hon och hennes bror är rödhåriga och ansiktet är bombarderat av fräknar. Det verkar som om hon är ihop med Harry. Jag ska se till att det inte varar så länge...~Harry~
Liana gav Ginny en mörk blick, vände sig om och började prata med mig(hon pratade med mig men jag lyssnade inte)
"Så, spelar du quiddich?"undrade hon.
"Ja, varför undrar du?"frågade jag.
"Jag bara undra"sa hon och virade hårslingor runt lillfingret och smilade flörtigt.
"Så vad gör du på fritiden då Liana?"frågade Hermione.
"Jag är model, modedesigner, vinnare i Häxornas pris för snyggaste häxa genom tiderna och sminkös."sa hon skrytsamt.
"Jaha."sa Hermione.~Hermione~
"Jaha"sa jag och vände mig till Ron.
Den där Liana verkade ju ha lite för stort ego!
YOU ARE READING
True Love ~Swedish~
Fanfiction"Harry, du vet vÀl att jag Àlskar dig?" "Ja Ginny, det vet jag. Jag Àlskar dig ocksÄ. Mer Àn vad du tror" Harry Potter ska börja sitt sjunde Är pÄ Hogwarts med Hermione, Ron och Ginny. Men redan pÄ Hogwarts-Expressen gÄr allt fel dÄ en flicka med v...