Kap.23 Tillbaka.

515 19 5
                                    

~Ginny~
Jag såg en hemsk syn. Harry låg där, helt orörlig med ett fridfullt ansiktsuttryck.
"Jag är ledsen miss Weasley men vi får inte liv i honom"

Jag vaknade av ett skrik som fick kalla kårar gå genom ryggen. När det inte slutade kom jag på mig själv att det var min röst som skrek.
Jag tystnade. Det var femte gången som jag hade jag vaknat av samma mardröm.
Jag tittade åt vänster och såg ett välbekant ansikte.
Harry tittade rätt upp i taket med ögon utan at se. Jag såg en hemsk sak. Harrys bröstkorg rörde sig långsamt för att sen inte röra sig mer...

~Hermione~
Jag hörde ett skrik som man hörde på långa väga att det var gjort på sorg.
Jag och Lea ryckte till och rusade ut ur Binns klassrum. Vi sprang åt det hållet skriket kom ifrån.
Vi var framme vid sjukhusflygeln konstigt nog. Vi gick in och såg Ginny sitta vid änden av Harrys säng. Hennes ansikte var dränkt av tårar. Hon tittade upp och rusade emot oss.
Hennes tårar blötte ner min skolklädnad.
"Men Ginny, vad har hänt?"undrade jag. Hon pekade skakigt på Harry. Det var då jag såg det. Harry andades inte!
Det var då jag förstod det, jag skulle inte se min bästa väns leende, få känna hans vänskapliga kramar eller få hjälpa honom med läxorna en enda gång igen, för Harry var inte kvar bland oss just nu. Jag sjönk ihop på golvet och skakade våldsamt. Mina tårar bildade en pöl på marken. Jag hörde ett skrik och klackar som hördes för att sen försvinna. Jag förstod att Lea just sprungit iväg. Jag hörde även ett rosslande andetag. Jag tittade upp men såg bara suddigt.
"HARRY!!!"
Man skulle på långa vägar höra att det var Ginny.
Jag blinkade tårarna ur ögonen.
Harry satt upp. Han var inte död!
"Vart är jag?"undrade Harry förvirrat.

~Harry~
Jag såg suddigt.
"Vart är jag?"
Jag kunde knappt utskilja personen framför mig. Bara det eldröda håret och dem lysande chokladbruna ögonen.
Nu förstod jag vad som var fel med min syn. Jag hade ju glömt att ta på mig mina glasögon.
Jag tog på mig dem och allt klarnade till framför ögonen på mig. Ginny satt framför mig.

___________________________
Tjenare!
Nu kom jag äntligen på någe!
Okej, ni får skriva om ni vill ha en till såndär "Vem är du mest lik?" grej.
Ehm, det var väl det ända jag hade att säg....
"Nej nu får det vara nog! Du snackar och skriver hela tiden! Du är ju jobbig! Jag blir ju skitarg!"
Sorry, Iza får snart utbrott så det är bäst att jag säger hejdå!
Hejdå!

Kramisar från Majjsen💕

True Love          ~Swedish~Where stories live. Discover now